Mitől,miktől függ, hogy egy gyerek elég okos lesz-e ahhoz, hogy diplomázzon? Min múlik, hogy egy gyerek okos lesz?
Az egyetem elvégzéséhez kevés az, hogy szorgalmas és beseggeli.
De szegényebb közegből rosszabb családi környezetből jövők is szereznek diplomát nem csak a jobb módú családok gyermekei. Nyilván számít a háttér és a környezet is, de önmagában kevés. Ahogy a szorgalom is. Hiába akarja valaki elvégezni az egyetemen nem mindenki képes arra, hogy nagy mennyiségű infót tanuljon meg határidőre aztán még emlékezzen is rá.
Min múlik, hogy képes erre valaki vagy sem?
Min múlik, hogy egy gyerek okos lesz vagy sem?
Nevelés, iskola, adottság,öröklött képességek és azok fejlesztése?
Érvényesülés szempontjából elég más esélyekkel indulnak sajnos.
> Okost sem tudsz hülyévé alakítani, de kiölheted belőle gyerekkorában a motivációt és a szorgalmat.< Okost sem tudsz hülyévé alakítani, de kiölheted belőle gyerekkorában a motivációt és a szorgalmat.<
Vajon ez gyakori hazánkban? Mi az előnye és hátrány a magyar oktatásnak a nyugatival szemben?
Persze, hogy gyakori. De nem csak az iskolán múlik. Állítólag a nyomortelepi cigány családok gyerekei is érdeklődők az iskolában egy jó tanítónéninél alsó tagozatban. Aztán felső tagozatban belátják, hogy olyan mindegy, nekik gyakorlatilag nem számít, hogy tanulnak-e rendesen, mert a szüleik még a buszbérletet sem tudják megvenni a legközelebbi gimnáziumhoz.
Forrás: A nyomor széle blog
Rögtön egy cáfolattal indítanék: de, nagyon sok egyetemen tökéletesen elég, ha szorgalmas és beseggeli.
Nyilván diploma és diploma között is van különbség, másmilyen kompetenciák kellenek egy orvosi, egy jog egy mérnöki, egy művészeti vagy egy bölcsész képzés elvégzéséhez, és ne legyünk álszentek, attól függően, hogy milyen szak, melyik egyetemen tanulják, és mi a cél: summa cum laude végezni vagy 10 év alatt kegyelemkettesekkel átcsúszni... eléggé másmilyen képességű emberek tudnak elvégezni egy egyetemet.
Alapvetően három dolog határozza meg ezt a dolgot: a genetika, a neveltetés és a szociális környezet. Nagyon kevés olyan ember van, aki a genetikai adottságai miatt képtelen arra, hogy lediplomázzon. Az már inkább probléma szokott lenni, hogy olyan családban nő fel, és olyan "társaságba keveredik", ahol egyszerűen nem érték a tanulás, a tudás, az iskolázottság. Ezek az emberek azt hiszik magukról, hogy képtelenek lennének lediplomázni, holott ez az esetek többségében nem igaz, csak gyakran sem lehetőségük, sem igényük nincs erre.
Az iq-jától függ, ami pedig részben öröklött, részben nem tudják pontosan mitől függ.
Ez szerintem nem ilyen fekete fehér, mert az se mindegy hogy milyen egyetemre menne a gyerek. Az egyetemek egy részének elvégzéséhez átlagos képességek szükségesek. Tehát egy bölcsész vagy akár egy művészeti szak nem igényel kifejezetten jó képességeket.
Ellenben egy orvosit/jogot/infót/mérnökit valóban nem tud egy rosszabb képességű ember elvégezni, akinek nem megy olyan jól a tanulás.
A nevelés annyiban segíthet, hogy szorgalommal és sok ráfordított idővel ez fejleszthető, és meg kell találni azt a területet ahol tud érvényesülni a gyerek.
Leginkább motiváción, kitartáson, elhivatottságon múlik. Szerintem igenis el lehet végezni, kb bármilyen szakot átlagos képességekkel. Matematikusként végeztem. Se én se senki a szaktársaim közül nem volt zseni. Persze mindenkinek másmilyen szak könnyebb, máshoz van érzéke. De az, hogy valakinek semmilyen szak ne menjen, ahhoz extrém hátrányos adottságok kellenek (pl szellemi fogyatékosság, vagy legalábbis az alsó 10-20%-ba tartozás). Más kérdés persze, hogy nem kell mindenkinek egyetemet végeznie, és rengetegen nem is mennek egyetemre, holott a képességük azért meglenne hozzá. Nem ezzel van a gond szerintem. Motiváció kell. Illetve ugye az olyan szakok, amik sokaknak mennének kevésbé vannak megfizette, így sokan eleve bele sem vágnak.
Nem kell okosnak lenni ahhoz, hogy valaki sikeresen lediplomázzon.
Nem mindenki képes sokat magolni. Én sem. De pl matekon nem is kell. Rengeteg szak van, különböző képességek kellenek hozzá. Ritka, ha valakiben egyik sincs meg. Persze olyan van, hogy ahhoz a szakhoz nincs meg a képesség, amit szeretne.
Öröklődés, nevelés, oktatás. Ezek fontosak. Illetve hogy milyen példa van körülötte, hogyan szocializálódik. Szerintem.
4. Én pl a sikertelenségre is fogom. Ha nincs sikerélménye az iskolában miért akarjon, szeressen tanulni a gyerek?
Meg a kegyelem kettes is már valami 10 év után,mert oda is el kell jutni.
Akármilyen gyenge is lehet egy egyetem az azért mégiscsak egy egyetem ahova nem való mindenki!
6, Nekem pl semmi nem megy. Vagy ment anno.De még most se. Semmihez nincs érzékem.
7, A büfé szakok mit érnek? Mit tartozik oda és milyen fizetés jár érte? Nekem nehéz elhinni, hogy azok könnyűek lennének.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!