A pedagógiai asszisztenseket, miért nem vonják be az oktatásba?
Egy éve derült ki számomra, hogy létezik ez a szakma egy elhíresült Krudy iskola kissé molett bácsijának esete kapcsán. Azt sem tudtam, hogy vannak a pedagógusoknak ilyen kisegítő külön személyzete, akik előkészítik az órákat, szerveznek, ebédeltetnek, felügyelnek, reggeli ügyeletet is ellátják helyettük és helyettesítenek is. Régen ilyen nem volt
Ismert, hogy nagyon szűkösen vagyunk a pedagógusoknak. Folyamatos az elvándorlás az üzleti szférába. Miért nem terjesztik ki ezeknek az asszisztenseknek a feladatkörét és a fizetését akkor? Még mindig kevesebbet keresnek a tanároknál. Viszont megvolt a betanítási időszkuk, látják mit csinálnak a pedagógusok, hát tanítsanak ők is!
Három év asszisztensi tapasztalat után legyen tanítói képesítésük és lássák el a faladatot maguk is. Nagy különbség nem lehet egy három éves fősulit végzett tanító és egy pedagógiai asszisztens között, aki évek óta látja az "ipar" folyamatát. Miért nem hasznosítjuk őket is?
Szerintem random embereket kellene összefogdosni az utcáról tanítani.
Mindenki járt iskolába, a többség 8-10-12 évig vagy még tovább, éveken keresztül látták “az ipar folyamatát”.
A brit haditengerészetre is így toboroztak matrózokat a 18. században, hogy ha nem volt elég ember, az első tiszt pár katonával végigjárta a kikötői kocsmákat, begyűjtötte a részegeket. Mire felébredtek, a hajó kint volt már a tengeren. Itt így kellene csinálni, hogy bezárjuk az iskola kapuját, az iskolarendőrök meg őrzik.
Mondjuk talán azért, mert egy dolog gyerekekkel foglalkozni, és más a tárgyi tudás birtokában lenni...
Ez az elképzelés nagyon maximum óvódában tudna működni, vagyis hogy a dajka 3 év után lehessen óvónő, de még ott sem.
"Viszont megvolt a betanítási időszkuk, látják mit csinálnak a pedagógusok, hát tanítsanak ők is!"
Én meg fogorvosnál voltam már sokszor, csinált már mindenfélét a számban, szóval tapasztaltnak számítok, akkor rendbetehetem ezentúl én a fogaidat, kedves kérdező? Láttam már fúrót, hallottam zümmögni is jópárszor már, a töltőanyagot se lehet olyan nagy kunszt kikutyulni, valahogy majd megoldjuk okosba', oké? Ha meg valami nem sikerülne, pl. szétfúrom a szád véletlenül, vagy elfertőződik az egész állkapcsod, akkor majd együtt, boldogan ráfogjuk a Gyurcsányra meg a Brüsszelre.
1@ "Mindenki járt iskolába, a többség 8-10-12 évig vagy még tovább, éveken keresztül látták “az ipar folyamatát”."
Pontosan. Még csak nem is látták, hanem át is élték tevékenyen😅
Előbb utóbb úgyis ez lesz. A pedagógus pálya leáldozott. Németben is vadászhálóval kell fogni őket, pedig ott igen jól keresnek és az iskolák felszereltsége is a toppon van
2@ "Mondjuk talán azért, mert egy dolog gyerekekkel foglalkozni, és más a tárgyi tudás birtokában lenni..."
Aki már felvételizett egyetemre tanárként megvan a tárgyi tudása középiskolában tanítani. Az alsős tanítói nagyon alacsony tudásátadásán történik. Írni, olvasni, számolni, tájékozódni kb. Ezt mindenki tudja aki lemegy mondjuk a boltba és vesz egy liter tejet
Bocs, de pont, hogy több kéne az asszisztensekből is. Főiskolát, egyetemet végzett emberek ebédeltetnek? Miért? Mi ez, ha nem az erőforrások pocsékolása? Adminisztrációra ugyanez. Bizonyítványt, törzslapot írni pedassz. is tudna. De egy 45 perces órát, ebből napi 6-ot, főleg tanítóként... tudod te, ehhez mennyi ideg kell, türelem, változatos módszerek, differenciálás, problémamegoldás, hatékony kommunikáció, nem is sorolom... menjen, végezzen el egy főiskolát, úgyis tök könnyű (szerinted).
Középiskolai tanár vagyok, de nem tudnának annyit fizetni, hogy kicsik között legyek. Minden tiszteletem a tanító kollégáké!!!
#5, ha te tudnád, hogy mennyire nincs igazad... Nekem volt olyan évfolyamtársam az egyetemen, aki biológia-kémia érettségivel felvételizett matek-biológia szakra, aztán az első héten kiderült, hogy azt sem tudja, mi az a trigonometria... Nagyon sokan úgy mennek tanári szakra, hogy azt hiszik, majd ott megtanulják a TÁRGYI tudást, ehelyett nem az iskolában tanítandó anyaggal foglakoznak, hanem magasabb szintű anyaggal, ami nem is kell a közoktatásba (maradva a mateknál, például deriválni/integrálni nem kell tudni középiskolában, de azért matek tanárin szórótárgy...). Nekem az volt az elképzelésem, hogy majd tanításmódszertant fogok tanulni, ami pedig csak egy kis szelete a képzésnek. Én középiskoláig bezárólag majdnem tökéletesen értek mindent matekból, ezért is mentem matektanári szakra, de nem azt kaptam, amire számítottam, ezért otthagytam.
„Az alsős tanítói nagyon alacsony tudásátadásán történik. Írni, olvasni, számolni, tájékozódni kb. Ezt mindenki tudja aki lemegy mondjuk a boltba és vesz egy liter tejet”
De hát ezeket a szomszéd Julcsi néni is tudja 8 általánossal, akkor miért nem rakjuk be őt is alsós tanárnak? A gyerekeket is szereti, mivel alacsony iskolai végzettsége ellenére szült vagy 6-ot, és már ők is szaporodtak, szóval gyerektémában is egészen otthon van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!