Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért pont a matematikát...

Miért pont a matematikát tartják nehéznek sokan?

Figyelt kérdés

Persze, elsőre félelmetes lehet, de nekem pont az a tapasztalatom, hogy ott legalább nincs mellébeszélés, a dolgok azt jelentik, ami le van írva, se többet, se kevesebbet.

Nem olyan jegyzetek vannak, hogy egy fogalmat 10 ember 11 féle módon értelmez, a szerző meg 12. féle módon gondolta.


Mitől akkora mumus, ha ennyire letisztult?


Lehet mondani, hogy a feladatok miatt. Arra valóban rá kell érezni, de pl egyetemeken általában az elméletet nehezebbnek tartják, mint a gyakot.


2023. jan. 27. 11:12
1 2
 11/12 Prokopf ***** válasza:

#10

Jogos, épp ezért van a többi hozzászólónak is igaza (ez ugyanis-, hogy a diák ne veszítse el a fonalat- az oktatásban {=/= autodidakta tanulás} elsősorban tanár-, és csak másodsorban diákfüggő). A "fonalvesztést" a tanárnak folyamatosan ellenőriznie kellene (visszacsatolás). A modern oktatás ezért (bizonyos szint felett, persze) már nem előadás, sokkal inkább párbeszéd jellegű kellene, hogy legyen.


A matematika egy filozófiai absztrakció, és mint ilyen, egyúttal egy logikai tér is.

Ez alapján az embereket két részre oszthatjuk, aszerint, hogy a bennük lévő mindkét tulajdonság (alkotóképesség és alkalmazóképesség) közül melyik a rájuk nézve jellemzőbb.

Az alkalmazóképesség által dominált emberek többsége amennyiben megérti az adott logikai téren belüli logikát sokkal hatékonyabban képes alkalmazni azt. Az adott logikai térre zárt (így paradoxonmentes) problémákat gyorsan felismeri, azonosítja és megoldja.

Az alkotóképességgel jellemzett emberek elfogadják az adott logikai tér korlátait, de nem abszolút korlátként. Így lehetséges, hogy a problémamegoldásban kevésbé tűnnek sikeresnek az adott logikai téren belül, de (pontosan azért mert a korlátokat relatívnak és nem abszolútnak látják) képesek az adott logikai térre nem zárt problémák {paradoxonok} megoldására is, akár új logikai tér megalkotásával.

Ha valakiben a két jellemző egyensúlyban van, azt hívják máknak (vagy esetleg ismeri a "Prokopf megközelítést...).

Összefoglalva, egyszerűsítve: a kételkedés mindig bizonytalanságot szül. De ezzel új megközelítéseket is. Ha valakinek nehézségei vannak a matematikával, semmit sem jelent. Mivel a matematika egy az alapjaira zárt logikai tér, egyszerűen az a legvalószínűbb, hogy valamikor egy rosszt tanárt fogott ki...

2023. jan. 31. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:

Egy tanár mindent is elronthat. És ha már ez általánosban kezdődik akkor gimiben csak rosszabbodik mert egy dologra raepul a következő és a harmadik negyedik is.


Egyébként a toriben sincs mellébeszélés, ha tudod hogy a Koreai háború 1960-63ig tartott nem fognak pontot levonni, számomra az következetesebb

2023. márc. 25. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!