Mi az oka annak, hogy olyan sokan vannak, akik általánosban és középiskolában nem jók matekból?
Úgy, hogy egyébként egy részük értelmes ember a mindennapokban, vagy akár kiemelkedően jó egyéb területen (pl. irodalomból, vagy a nyelvérzéke kiváló).
Tényleg nincs semmilyen összefüggés ezek között a készségek között, amikor elvileg mindegyikük valamiféle logikán alapszik, és úgy en bloc az agy barázdáltsága határozza meg (többek között) az intelligenciát? Vagy csak nekem szúr szemet ez a jelenség?
Nem,én is észrevettem.
Gyerekként nem mertem szólni,hogy lemaradtam,nem értem.
Aztán felnőttként beültem egy képzésre, aminek a jelentős része matek. Jó tanár volt és mertem kérdezni is.Sokkal jobban ment.
Az az oka annak, hogy sokan nem jók matekból, hogy a tanító vagy a tanáruk egy szakmai csőd ! Azaz a tanár nem tudta megtanítani a tanulóknak a matek lényegét.
Ez a jelenség igaz sok másik tantárgyra is, azaz a tanítók / tanárok nem tanítják meg a tanulót szinte semmire, hanem a tanuló saját magát tanítja meg, mind arra amit tud. A tanítók/tanárok igazából semmi mást nem csinálnak mint , hogy felolvasnak az adott könyvből egy adott részt és azt nevezik "óra adásnak" vagy tanításnak. Hogy érthetőbb legyen amit mondani akarok, egy torna tanár is simán megtudja tartani a matek vagy éppen a kémia órát és ez igaz fordítva is.
Alapból sok diákot egyszerűen nem érdekel, lehet meg tudná érteni, de nem akarja, mert tisztában van vele, hogy nem fogja se használni a jó részét, meg ott az órán is unja.
Másrészt a tanárok is, amilyen ynersek néha, nekünk pl a matektanárunk ilyen vaskalapos kategória volt, de olyan szinten, hogy kb a matek volt a mindene és a diákokat is úgy kezelte mintha nem volna fontosabb nekünk semmi a mateknál, de a vicc az egészben, hogy sokszor a fizikatanár magyarázott el ezt-azt, mert simán fizikatanár létére értelmesebben el tudta magyarázni a dolgokat akár 5 percben mint a matektanár 45 ben.
Láttam egy cikket anno erről, belinkelem:
Tehát az, hogy nem vagy jó középiskolában matekból, nem a génjeidnek köszönheted. Valószínűleg rosszul van magyarázva, és/vagy a szülők azt sutykolják a gyerekbe, hogy hülyeség, meg semmire se jó.
Nem nagyon hallok panaszokat, hogy heti 5 tesi van, 5 magyar óra, 4 töri, ének és rajzórák utolsó éveseknek, illetve, hogy csak heti 1 órányi fakultáció van, viszont a matek házi kiveri a biztosítékot. A töritanulás és a verselemzés miért lennének fontosabbak, mint a matek?
Amikor én kicsi voltam, a szüleim rengeteg készségfejlesztő játékkal játszattak, aminek meg is lett az eredménye. A gyerekek rengeteg foglalkoztatást igényelnek már pici koruktól kezdve, kérdés az, hogy ezt valóban megkapják-e.
Egyébként általánosban és gimiben én sem voltam ötös matekból, bár az érettségim elég jó lett belőle és az egyetemen sem volt vele semmi problémám.
Ha a szülők hozzállása javulna a matematikával kapcsolatban és a tanárok is jól tudnának magyarázni, akarnák is, hogy megértse a gyerek (tisztelet a kivételnek), akkor rengeteg ember imádná, hiszen csak gondolkozni kell benne.
Azt írod, hogy közben értelmes ember, általában véve. Mi evvel a gond? Ki ebben jó, ki abban. Léteznek művész zsenik, nyelv zsenik stb, diszkalkuliával.
Valaki utalt a tanárra, tanítási módszerre, illetve lelki problémára, nem mert szólni, ha nem értette, és lemaradt. Igaza van, ez is lehet oka.
Én általánosban jó matekos voltam, külön elismerések, áltaában ötösök stb, középsulibn meg a matektanár ledarálta a tananyagot, nem magyarázott, amúgy is kamaszodtam, számítógépek jobban kezdtek érdekelni, meg a csajok, és rosszabbul teljesítetem matekból.
De nem mindenből. Pl középiskolai matekos romló jegyeimhez tehát az is bejátszott, hogy nem igazán magyarázott a tanár nekünk. (Úgy egészében meg javulni kezdtek a jegyeim felsőoktatásban, mert ott már nagyrészt azt tanulhattam, ami érdekelt.)
A matekot máig érdekesnek találom, csak épp megrekedtem középsuli első osztálya végén, a tanár miatt.
Ami érdekes viszont, hogy számítástechnikából, programozásból viszont fejlődtem, evvel párhuzamosan.
Van aki matekból jó és tehetségtelen a zenéhez/magyarhoz... és van akinél ez fordítva van.
Persze a tehetségen kívül több más tényező is befolyásolja. Az első indok a divatos és legtöbbet emlegetett indok a matematikatanárok módszerei és a Nemzeti Alaptantervben lévő tananyagmennyiség. A NATot nem az iskolában tanító tanárok állítják össze. A tankönyvek sem a legjobbak (OFIs könyvek).
A második indok az egyes diákok tanuláshoz való hozzáállása, magyarán nem tanulnak. Ráadásul ma divat lett utálni a matekot/töri/magyart és a tanulást. Sokan hangoztatják, hogy sok a lexikális tudás. Viszont a nyolcadikos központi írásbelin egyáltan nem vagy csak minimális szinten kérnek elméleti tudást és mégis nagyon sokan pocsék eredmény érnek el.
A harmdaik indok a tehetség/érzék hiánya. Nem mindenki születik matekzseninek és nem mindenki tud szépen rajzolni viszont matekból kötelező érettségizni míg rajzból nem.
Nem azt tanitják ami a dolgozatban van
Pl emlékszem vettük a pitagorasz tételt háromszöget stb
Erre a dolgozatban:
Mekkorák a háromszög oldalai ha egyik szöge x fok?
És semmi más adat nem volt megadva...
Es ogy születnek az 1-es 2-es dogák már az alapoktol
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!