Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Mi az oka annak, hogy olyan...

Mi az oka annak, hogy olyan sokan vannak, akik általánosban és középiskolában nem jók matekból?

Figyelt kérdés

Úgy, hogy egyébként egy részük értelmes ember a mindennapokban, vagy akár kiemelkedően jó egyéb területen (pl. irodalomból, vagy a nyelvérzéke kiváló).

Tényleg nincs semmilyen összefüggés ezek között a készségek között, amikor elvileg mindegyikük valamiféle logikán alapszik, és úgy en bloc az agy barázdáltsága határozza meg (többek között) az intelligenciát? Vagy csak nekem szúr szemet ez a jelenség?



2021. jan. 28. 22:53
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:
89%

Általánosban akkor lettem 4-5-ös matekból, mikor szétszedték az osztályt, és jó tanárt kaptunk. Emlékszem, hogy tátott szájjal ültem az órán, hogy nem hiszem el, hogy végre értem, amit magyaráz a tanár. Egy csomó ideig jelentkezni sem mertem, ha tudtam a jó megoldást, mert olyan egyszerűnek tűnt, hogy féltem, hogy elrontottam. :D


Aztán volt olyan tanárunk is, aki mindig mondta, hogy "szóljatok, ha valamit nem értetek". Szóltunk. Ránézett a táblára, és megkérdezte, "mit nem lehet ezen érteni?".


Amúgy értem, hogy ha valaki "csak tud" valamit, és nem érti, mások miért nem értik, nekem az angol volt ilyen, de én nem voltam tanár.

2021. jan. 29. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:
100%
Ezen nagyon sokat gondolkodtam, mert rengeteget olvasok és érdekel a világ. Ez 10 éves korom körül nem így volt. Márhára nem érdekelt a matek meg a sok egyenlet a számokkal meg betűkkel, se az, hogy az Alföld talaja milyen, sőt, még az athéni demokrácia se, bármilyen fura is. Inkább focizni szerettem, órán meg azon gondolkodni a nyelvtani szabályok helyett, hogy megkapom-e a biciklit, amit a padtársam. Azóta elvégeztem egy humán-jellegű szakot és most egy mesteren vagyok. Valahogy nem fejlődtek ki bizonyos "absztrakt" képességeim, amiket szerintem valóban korán kellene valahogy fejleszteni. De nekem olvastam mesét, a fantáziám kifejezetten jó volt akkor is. A társaság bohóca voktam mindig, a nagybátyám meg nótafának hívott, mert állandóan jókedvűen verseltem. Középiskola környékén észrevettem, hogy az athéni demokráciát meg a Pál utcai fiúkat képes vagyok értelmezni, de egy kémiai folyamatot nem. Félelem kapcsolódhat az oxigén a nemtudommivel, de nincs előttem az egész folyamat (ellentétben a társadalmi eseményekkel), tök "idegen" az egész. Egyébként meg nem is érdekel annyira, mint egy pszichológiai vagy társadalmi probléma. De ha leültem és valahogy belevertem a fejembe valami képletet, akkor örültem, de nem éreztem sose, hogy ettől jobban megértettem az életét, mintha elolvastam volna egy történelmi vagy pszichológiai könyvet. Valóban, nem éreztem effektíve hasznát. Sajnos.
2021. febr. 1. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
100%
Utolsó, pedig a reáltudományok is ugyanúgy a világról szólnak, nem csak a humán tudományok.
2021. febr. 1. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:
83%
Nyilván, sőt, nagyon is arról szólnak, tudom. Ezért zavar, hogy egyszerűen nem igazán értem meg a magasabb szinteken. Írtam egy hármas matek érettségit, mert nagyon "életszagú" példák voltak abban az évben. Tényleg, mintha mindennapi feladatokat kellett volna megoldani (nyilván, nem a legalacsonyabb szinten). Nem hazudok, volt egy feladat, ahol gőzöm nem volt a képletről és saját kútfőből alkottam meg hozzá! Természetesen nem volt pontos, mert nagyon durva tizedesekre jött ki, de gyakorlatilag megtaláltam az eredményt (olyasmi, hogy 10 helyett lett 9,13814 stb...), azóta is többször elgondolkodtam, hogy ki lehet-e kérni a feladatlapok másolatát (tényleg, ki lehet?), mert rettentő menőnek tartom a dolgot. Summa summarum, ezek "kézzelfogható" feladatok voltak. De az, hogy akkor mi mivel hogyan, pláne, ha kémiai vegyület vagy biológiai folyamat leírása... ez benne az absztrakt! Elolvasod, hogy Jézus így meg úgy, esetleg Nagy Károly így meg úgy és a többiek időrendben mit tettek-vettek, oké... de hogy felírnak nekem négy-öt betűt és akkor képzeljem el, hogy az egyik betű az oxigén, a másik meg a nitrogén és akkor azok cserélgetnek egymás közt valamiket, amiket szintén nem "látok" magam előtt. És valóban, a legfontosabb, hogy ebben nekem mi a jó? Ezt szerintem sok gyerek (és felnőtt se) nem látja. A töri izgalmas valamennyire, a csaták, háborúk, kavarások. A pszichológia is izgalmas, mert közérthetően igyekszik fogalmazni. A művészet is kapcsolódik ezekhez, tanulás szintjén. Még a földrajzban is volt nekem izgalmas, de az határeset. Az is alapszinten egyszerű, mikor megtanulod, hogy hol honos a feketefenyő és hol a pálmafa, mire épül Norvégia gazdasága, stb..., megtanulod, megjegyzed. Beszélsz egy ismerőssel, érdekel, hogy miért olyan hülye és a pszichológia (részben) tud válaszolni. Ha érdekel, miért nem vagyok olyan jómódú, mint egy osztrák, akkor valószínűleg a történelem fog válaszolni meg a földrajz. Még ha arra lennék kíváncsi (nem vagyok), hogy elpárolog-e két vegyület, ha összeöntjük, arra jó lenne a kísérlet, de mi ilyesmit talán hármat se csináltunk az iskolában. Egyébként az, hogy mi és hogy bontja le valaminek a kettős kötését, az sose hozott lázba, mert sose találkoztam azzal, hogy ezzel bármit kezdhetek. Irigylem kicsit azt, aki ezekre tanyleg kíváncsi.
2021. febr. 1. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
100%

Az a baj, hogy a reáltantárgyakat úgy tanították nekünk, hogy elképzelni sem tudtam, miről beszélnek.


Volt egy csomó cucc fizikából, amit le kellett rajzolni a füzetbe: el nem tudtam képzelni, ezek a valóságban hogy néznek ki. Aztán mikor elkezdtem MythBusters-t nézni, kész voltam, hogy a fizika eszméletlen érdekes.

2021. febr. 1. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
88%
Ugyanez nálam is, igen. Erősen absztrakt tárgyak. Írj le betűket (meg számokat) és akkor az lesz a hidrogén meg az oxigén, ez a két betű meg a köztük lévő szám a víz. Érted? Egyrészt nem nagyon tudom elképzelni, másrészt ez miért kell nekem? Na, ez az a két kérdés, amit egy gyereknek valahogy "szerethetővé" kell tenni. Matek nagyjából ugyanez.
2021. febr. 1. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!