Mi az oka annak, hogy olyan sokan vannak, akik általánosban és középiskolában nem jók matekból?
Úgy, hogy egyébként egy részük értelmes ember a mindennapokban, vagy akár kiemelkedően jó egyéb területen (pl. irodalomból, vagy a nyelvérzéke kiváló).
Tényleg nincs semmilyen összefüggés ezek között a készségek között, amikor elvileg mindegyikük valamiféle logikán alapszik, és úgy en bloc az agy barázdáltsága határozza meg (többek között) az intelligenciát? Vagy csak nekem szúr szemet ez a jelenség?
Általánosban akkor lettem 4-5-ös matekból, mikor szétszedték az osztályt, és jó tanárt kaptunk. Emlékszem, hogy tátott szájjal ültem az órán, hogy nem hiszem el, hogy végre értem, amit magyaráz a tanár. Egy csomó ideig jelentkezni sem mertem, ha tudtam a jó megoldást, mert olyan egyszerűnek tűnt, hogy féltem, hogy elrontottam. :D
Aztán volt olyan tanárunk is, aki mindig mondta, hogy "szóljatok, ha valamit nem értetek". Szóltunk. Ránézett a táblára, és megkérdezte, "mit nem lehet ezen érteni?".
Amúgy értem, hogy ha valaki "csak tud" valamit, és nem érti, mások miért nem értik, nekem az angol volt ilyen, de én nem voltam tanár.
Az a baj, hogy a reáltantárgyakat úgy tanították nekünk, hogy elképzelni sem tudtam, miről beszélnek.
Volt egy csomó cucc fizikából, amit le kellett rajzolni a füzetbe: el nem tudtam képzelni, ezek a valóságban hogy néznek ki. Aztán mikor elkezdtem MythBusters-t nézni, kész voltam, hogy a fizika eszméletlen érdekes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!