Alsó tagozatban azért adnak fel teljesen hasztalan feladatokat a gyerekeknek, mert a tanító buta, és azt hiszi van haszna?
Kérdező, kicsit fordítva ülsz a lovon. Kb. azt mondod, hogy a sarki kisvendéglő szakácsáról nem hiszed el, hogy tud rántottát csinálni, mert még nem nyerte meg a Bocuse d'Or-t.
Ahhoz, hogy az alsós tananyagot valaki értse, nem szükséges a rá épülő anyagokat behatóan tudnia (persze nem árt, ha tudja).
Ahhoz, hogy valaki tanár lehessen, minimum egy érettségivel rendelkeznie kell, szóval ha még esetleg el is felejtette a középiskolás anyag nagy részét, valamikor tudta azt (legalább egy kettesre), jobb esetben ha kicsit foglalkozik vele, akkor a passzív tudás felszínre tud újra kerülni.
Azért valljuk be, hogy a mértékegység-átváltás és az alapműveletek megtanításához nem kell egyetemi végzettség, de az alsós tanároknak is szükségük van hozzá, hogy taníthassanak.
Érdekelne, hogy mi ihlette ezt a kérdést, úgy lehetne relevánsabb választ is adni.
Egyébként én az általad megadott feladatot kapásból 3-féle módon meg tudnám oldani, bár én nem vagyok tanár, csak a matematika műkedvelője.
Meglehetősen egyszerű feladatot adtál, az a véleményem, hogy bármelyik alsó tagozatos tanárnak meg kell tudnia oldani.
Azért nem azonnali választ kaptál, mert munkaidő van és dolgozom.
Az egyenes egyenlete y=ax+b, ide behelyettesítve az adatokat:
4=(6/8)*5+b
Ebből b=2
Az adatokat visszahelyettesítve megkapod, hogy:
Y=6/8x+2
Mit szeretnél még? Ha a házid volt nehéz akkor máskor bátran írd ki a “közoktatás, tanfolyamok” témakörhöz, nem kell provokatív kérdés álcája mögé bújnod. (Gyámhivatal lennél?)
#24
Ebből is látszik, hogy 21-essel vitatkozni se érdemes, mert ő eleve olyan tudást tulajdonít az alsós tanároknak, amivel nem is rendelkeznek, és nincs is semmi lehetőségem ezt megcáfolni.
Arról nem is beszélve, hogy ha saját maga se tudja ezt a nagyon egyszerű feladatot megoldani, akkor mégis honnan tudná mit kell alsóban tanítani, hogy aztán a felsőbb matematikát is megértse. Sok alsós tanár szerintem még azt se tudja mi az a 25 négyzetméter, és csak annyit ad át belőle a gyereknek, hogy a téglalap két oldalának szorzata.
"Ebből is látszik"
Miből és miért? Eddig gyakorlatilag csak összefüggéstelenül beszélsz, logikálan "konklúziókat" lobogtatva nem létező összefüggések alapján.
"Ebből b=2"
Ha ez is nehézséget okoz, akkor előbb bátran kérdezd meg a házifeladatok kategóriában, mielőtt engem kioktatsz.
"Abból, hogy minden normális ember tudja, hogy egy alsós matektanárnak a középszintű érettségi komoly problémákat okozna"
Már miért jelentene neki komoly problémákat? Egy alsós matektanárnak is sikeres érettségit kellett tennie belőlük.
„Abból, hogy minden normális ember tudja, hogy egy alsós matektanárnak a középszintű érettségi komoly problémákat okozna. 24-es válaszoló is pontosan tudja ezt.”
24-es vagyok, jó lenne, hogyha nem írkálnál ekkora fasságokat... Elhiszem, hogy komplexusaid vannak a tanítóktól, elvégre az alapvető szövegértést sem sikerült átadniuk számodra...
Tényleg jó lenne, hogyha elmondanád, mi a franc bajod van a tanítókkal, pláne miért okoz gondot az, hogyha esetleg(!) már nem felelnének meg az érettségin, lévén (közvetlenül) NEM ÉRETTSÉGIRE KÉSZÍTENEK FEL AZ ALSÓS TANÍTÓK.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!