Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért emeletes motorvonatokat...

Miért emeletes motorvonatokat vesz a MÁV?

Figyelt kérdés
Az indokuk erre az, hogy arra többen felférnek. Kérdem én, ha több utast akarnak szállítani, akkor miért nem személyvagonokat veszünk inkább? Ráadásul az üzletember azt nyilatkozta, hogy az nem volt vizsgálva átférnek-e majd az alagutak alatt. Ha nem férnek át, akkor még azokat is átépítik milliárdokért vagy hogyan képzelték ezt el?

2019. jún. 12. 20:25
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
100%

"A több száz emberrel különben nem tudom mit akarsz mondani. Van egy peronhossz. Ha beáll oda egy vonat, akkor a peron hosszában tudnak felszállni. Ha beáll egy peronnál hosszabb vonat, akkor is ugyanúgy a peron hosszában tudnának felszállni, nem tudom mit szerettél volna ezzel mondani? Aki sok bőrönddel van, az megy a vonat elejébe, aki hátizsákkal utazik az elmegy a vonat végébe, ez így alap készség szinten működik."


Van pl. egy 1000 fős kapacitású vonat, aminek mondjuk 1/5-e kilóg a peronról. Akkor 200 ember gyalogoljon át a vonaton belül hogy a peron melletti utolsó ajtónál leszállhasson? (Természetesen ez fordítva is igaz, 200 ember gyalogoljon hátra vonaton belül felszálláskor.) Ez nem reális.


Persze oké, nem tartunk még ott, hogy mondjuk a ceglédi zónázó nem férne be 1-1 megállóba. De akkor is megvan az az előny, hogy egy ugyanolyan hosszú vonatra 1,5-2-szer annyi ember fér fel és nem kell 10-15 kocsis vonatokat kiállítani, csak hogy el tudják vinni az embereket.

2019. jún. 13. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
100%

Na akkor vegyük sorban a hülyeségeket:

1. Ez a KISS villamos motorvonat, vagyis áramszedővel, felsővezeték alatt megy, így nem lehet a felsővezetéktől magasabb, ami az alagutakban is benn van, tehát, ha a felsővezeték befért az alagútba, akkor a vonat is be fog.

2. Ha a vonat hosszabb a peronnál: hány percig állna a vonat az állomáson, hogy minden utas átgyalogoljon a peronos ajtóig?

3. Motorvonathoz személykocsit kapcsolni: A motorvonat motorja alapvetően úgy van méretezve, hogy önmagát bírja el utasokkal, a plusz kocsikkal túlterhelnék, és hamarabb tönkre menne. Plusz a végállomásokon ugyanúgy forgolódhatna a motorvonat, hogy ne a kocsi legyen elől.

2019. jún. 14. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
100%

Eddiboy: a kérdés, hogy az alagút alatt átfér-e :)

Az alagutakkal legfeljebb az űrszelvény lehet a probléma, a kocsiszekrény oldalainál.

2019. jún. 14. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező!


Ezek a vonatok (főleg) elővárosi vonalakon fognak forgalomba állni, ahol sok a megálló, így fontos például a jó fékezés/gyorsulás, az hogy alacsonypadlós legyen (könnyű fel és leszállás miatt). Ezekből a szempontokból a motorvonatok sokkal jobbak.


Ahhoz, hogy egy jármű flottát költség hatékonyan, és könnyen lehessen üzemeltetni egy adott jármű típusból kell minnél többet beszerezni, hogy egységes legyen a flotta. Jelen esetben már vettünk a STADLER-től 143db FLIRT motorvonatot, amik jól beváltak, sok pozitív visszajelzés érkezett róluk, valamint olyan színvonalbeli növekedést jelentettek amikre (sajnos) Magyarországon még nem volt példa. Így most lehet hogy jobb döntés lett volna még több FLIRT-öt venni, de a KISS-eket is a STADLER gyártja, szóval olcsóbb lesz a karbantartás, valamint kompatibilisek lesznek a FLIRT-ökkel.


Előbb említettem a kompatibilitást, a MÁV egy veszteséges cég, ami a bevételei nagy részét az elővárosi vonalakból szerzi, tehát a MÁV célja az, hogy az elővárosi vonalakon csak modern motorvonatok járjanak. Sajnos ez ma nem, vagy csak hétvégén valósul meg pár vonalon (ironikus módon a legforgalmasabbakon, mint például Nyugati-Göd-Vác, vagy Nyugati-Cegléd-Szolnok), de azért vannak szépszámmal vonalak ahol már csak FLIRT-ök, Desirók,Talentek járnak. Hogy miért nem valósul meg mindenhol? Mert egyszerűen nincs elég modern motorvonat, tehát mit kell tenni? Vagy kisebb vonatokból többet venni vagy nagyobbakat hogy azok kiváltsanak 2-3 kicsit. A FLIRT-ökön 200 ÜLŐhely van, a KISS-eken 600. Csúcsidőben 2-3 FLIRT-öt össze kell kapcsolni, hogy legyen elég hely. És igazából erre akartam kilyukadni hogy a FLIRT-ökkel való kompatibilitás szerintem nem annyira fontos szempont (bár NAGYON JÓ HOGY ESETLEG ÖSSZE IS LEHET KAPCSOLNI ŐKET), mert igazából az összekapcolt FLIRT-ök helyett KISS-eket kellene küldeni, hogy felszabaduljanak a FLIRT-ök, amik egyenként is járhatnának, lecserélve az elavult vonatokat.


Igazából a motorvonat többi előnyét előttem már leírták. De azt még hozzá tenném, hogy óriási vissza lépés lenne, ha a 123db FLIRT után elkezdenénk személy kocsikat vásárolni, hiszen pont azokat kell kivonni az elővárosi forgalomból.

2019. jún. 21. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
85%
Ja és még annyit, hogy ezek a vonatok jól összekapcsolhatók, és szinkron vezérelhetők EGYMÁSSAL, NEM személy kocsikkal (ebben nem vagyok biztos,de szerintem műszaki akadálya is van), és ahogy előttem írták így elveszne a motorvonat előnye.
2019. jún. 21. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
100%

"A FLIRT-ökön 200 ÜLŐhely van, a KISS-eken 600."


Viszont a KISS majdnem kétszer olyan hosszú, ezt is számításba kell venni. Tehát kb. 1,5-ször annyi a kapacitása.

2019. jún. 21. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
100%
De azért nem mindegy, hogy egy vagy 3db vonat kell ahhoz a kapacitáshoz.
2019. jún. 21. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
100%

Ombre a 70-es vonalon a legnagyobb kapacitású mozdony vonta szerelvény kb 600 fős,amire reggel nagyjából 1100-1200 ember száll fel Vácon.

Ez a max ami befér,de plusz 1 kocsi se segítene túl sokat.


Viszont 2db KISS csatolva bőven megoldja a problémát a reggeli csúcsidőben.

2019. júl. 21. 01:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!