Miért emeletes motorvonatokat vesz a MÁV?
Elővárosi forgalomban sokkal előnyösebb a motorvonatok alkalmazása, mint a mozdonyos vonatoké, mert jelentősen rövidíthető az állomási fordulóidő - márpedig ezek a vonatok a rövid útvonaluk miatt gyakran fordulnak.
Az emeletes kivitel pedig azért jó, mert a peronok hossza véges és szerencsére eljutottunk arra a szintre, hogy egyes elővárosi vonalakon már akkora a forgalom, hogy nem tudják tovább bővíteni a vonatok kapacitását másképp.
Az űrszelvény alapvetően azonos a nem kétszintű kocsikéval, gond inkább egyes feluljárók alatt lehet, ahol a kocsiszekrény esetleges kilengése esetén az màr kilógna az űrszelvényből. Ez átépítés nélkül is megoldható, kemény sebességkorlátozásokkal, de ez nyilván csak átmeneti megoldás lehet.
A KISS-ek 150 méter hosszúak, a FLIRT-ek 75 méteresek, kettő csatolva 150 méter. Előbbinek 600, utóbbinak 400 fő a kapacitása, a Cegléd-Nyugati vonalon közlekedő 6+1-es fecske Bhv-knak nagyjából 500 (ennek a szerelvénynek a hossza kb 180 méter). (Egy KISS egy FLIRT-tel kapcsolva is közlekedhet, az már 800 fős kapacitás.)
Korszerűségben, gazdaságosságban, gyorsulásban a Bhv-k a Szilikkel nem versenyezhetnek, a ki-beszállás sebessége, egyszerűsége szintén a motorvonatok mellett szólnak.
Közlekedett már emeletes vonat Magyarországon, bejárta a budapesti elővárosi vonalakat is, ráadásul a pálya infrastruktúra elemeinek méretei is ismertek. Nagy talány lehet hogy "vajon befér-e?".
Ahová kell befér. Ahol nem fér be ott meg tudjuk, hogy nem fér be. (Délibe csak az egyik vágányon közlekedhet pl.)
Látványra érdekes az emeletes vonat, de nap mint nap közlekednek rakszelvényes kocsik, legfeljebb egy MAERSK konténerre felnézve nem az jut eszedbe, hogy "hűű emeletes vonat" de mindenesetre ahol az a konténer elmegy ott a KISS is el fog.
#3:
Azért én megnézném az arcformádat, ha pl. 2 telepakolt bőrönddel + hátizsákkal a leghátsó kocsiból 4-5 kocsi távolságot előre kéne vándorolnod, csak hogy le tudj szállni.
Nagyon demagóg dumát tolsz ezzel az adó dologgal, közben meg olyan sületlenségeket beszélsz, hogy majd az utasok végiggyalogolnak 5-6 kocsit, hogy leszálljanak. Az alagutak és a felüljárók nem problémásak, ez csak egy gumicsont a médiának és a laikusoknak, már ma is az összes helyen magasabban van a felsővezeték, mint egy emeletes vonat magassága.
Azt meg nem értem, mit hasonlítasz mivel: ha csak személykocsikat kezdünk el venni, az semmire nem jó, mert nincs elég mozdony sem. Tehát akkor az egy újabb beszerzés. Ráadásul ezek a motorvonatok nagyon hasonló konstrukciójúak, mint a már bevált és kedvelt FLIRT motorvonatok (azzal összekapcsolhatók is lesznek), elővárosba ideálisak, mivel jó a gyorsulásuk, így jobb menetrendet lehet csinálni velük. Megjegyzem, itt megint csak kiütközik a gyaloglós sületlenség, ugyanis elővárosban nem úgy néz ki az utascsere, mint valami mellékvonalon a pusztában, hanem több száz ember akar fel/leszállni.
Én arra gondoltam, hogy a személyvagonokat a meglévő motorvonatokhoz kapcsolják, így nagyobb lesz a kapacitásuk. Most mondd azt, hogy ez nem lenne olcsóbb, mint komplett szerelvényeket vásárolni milliárdokért.
Az alagutat azért említettem, mert a nyilatkozat szerint egyáltalán szóba sem jött a vizsgálatuk, hogy átférnek-e alatta. Ha én veszek egy emeletes szerelvényt, akkor megvizsgálom az alagutakat is, nem jól gondolom? Egy mérnök nem feltételezésekkel dolgozik, hogy úgyis átfér alattuk, hanem odamegy és leméri. De mondom, csak a tervezés mikéntjébe kötök bele, nem azt kérdőjelezem meg, hogy tényleg átférnek-e.
A több száz emberrel különben nem tudom mit akarsz mondani. Van egy peronhossz. Ha beáll oda egy vonat, akkor a peron hosszában tudnak felszállni. Ha beáll egy peronnál hosszabb vonat, akkor is ugyanúgy a peron hosszában tudnának felszállni, nem tudom mit szerettél volna ezzel mondani? Aki sok bőrönddel van, az megy a vonat elejébe, aki hátizsákkal utazik az elmegy a vonat végébe, ez így alap készség szinten működik.
Motorvonatokhoz személyvagonokat kapcsolni? Miért nem egyből Ikarusokat? Meg lehet oldani, de hülyeség.
Ha nem is férne át az alagúton, senkit sem érdekel, mert nem kell alagúton átmennie.
A peronhossz tényleg mellékes bizonyos szempontból, de ha például ívben van az állomás, akkor számít, hogy a kalauz mennyit lát belőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!