Ha a repülőgépeken 2 pilóta van, a vonatokon miért nincs két vonat vezető?
Repülő: pilóta, másodpilóta
Vonat: 1 vezető
Mindkettő zárt fülkében végzi a munkáját.
A repülőn át tudja venni a másodpilóta a gép vezetését ha a kapitány valamilyen oknál fogva alkalmatlanná válik rá (pl infarktus, stb).
A vonatokon miért nincs ilyen?
Mert nem kell.
A vonatokon ott az éberségjelző, ha nem reagál a vezető a jelzésre, az automatika magállítja a vonatot. Ha meghalad egy tilos jelzőt, a vonatbefolyásoló berendezés szintén megállítja a vonatot.
Komoly volt a kérdés? A vonat kötött pályás, sem oldalkormány, sem magassági kormány nincs, navigálni sem kell, jóval egyszerűbb és kevesebb a teendője egy mozdonyvezetőnek, mint egy pilótának.
A gépeken különféle biztonsági berendezés van, az egyik ilyen az éberségre ügyel. Meglehetősen sűrűn megszólal egy hangjelzés, amire a masiniszta megnyom egy gombot. Ha ez elmarad, akkor automatikusan vészfékez a mozdony.
Van olyan megoldás is, ahol egy pedált kell folyamatosan nyomnia. Ha meghal, elveszti az eszméletét a láb súlya nem elég a benyomásához.
A repülőkön sem azért kell kettő pilóta, mert mi van, ha baj történik, hanem a feladatok sokasága igényli, még a nagyon robotizált gépeknél is.
Vannak együléses gépek is, illetve olyan légi jármű is, ahol 3 ember szükséges egyszerre.
Egyébként nagyon régen volt ilyen: a mozdonyvezető mellett, aki a gépet kezelte, volt egy vonatvezető is, aki az egész szerelvényért felelt, az utasokért is.
Az ő szerepét ma a vezető jegyvizsgáló vette át.
Ha elromlik a biztosító berendezés, akkor felszáll a vezér mellé, és ellenőrzi a munkáját, mint a régi időkben. Minden jelzőt hangosan bemondanak, hogy egyformán látták-e, az állomáson a menesztést is megerősítik.
El nem tudom képzelni mi az a helyzet amit egy darab mozdonyvezető ne tudna megoldani menet közben?!Ráadásul egy kötött pályás földfelszínen közlekedő járműnél!
Azt sem tudom elképzelni neked hogyan sikerült pont ezt a két dolgot mint a repülés meg a vonat összehasonlitani tekintve hogy olyan messze allnak egymastol mint a tengeralattjáró meg a terasz.
Értem én. De pl ha a vonat vezetővel is valami gond van, és senki nem néz rá, ki állítja meg a szerelvényt?!
A dolgokat amiket leírtatok nem tudtam, azért kérdeztem rá. Ma is bővült a tudásom, és mentek a zöld kezek. Köszönöm a válaszokat.
Barátom, úgy látom nyaktól felfelé alapvető gondok vannak.
Ezt írtad:
"Értem én. De pl ha a vonat vezetővel is valami gond van, és senki nem néz rá, ki állítja meg a szerelvényt?!"
Miközben már a második válaszban világosan leírtam, hogy:
"A vonatokon ott az éberségjelző, ha nem reagál a vezető a jelzésre, az automatika magállítja a vonatot. Ha meghalad egy tilos jelzőt, a vonatbefolyásoló berendezés szintén megállítja a vonatot."
Olvasod és érted is a válaszokat, vagy csak úgy random irogatsz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!