Mozdonyvezetőknél milyen a hierarchia? Aki Intercityt vezet az van a csúcson, aki tehervonatot vezet vagy a vasútállomáson tolatómozdonnyal teljesít szolgálatot az van a legalján? A Bzmotot hova sorolnátok?
Annyi szokott inkább lenni, hogy a pályakezdők tolatási feladatokkal kezdenek, ott rázódnak bele, de ez sem fix manapság, ha emberhiány van, akkor azzal megy amivel kell.
Az, meg hogy ki mivel jár gyakrabban inkább attól függ, hogy hova tartozik, amelyik környéken több a teher, ott több lesz a teheres szolgálat, nagyobb városokban az IC-k és így tovább.
Attól függ, melyik telephelyen mozdonyvezető az ember. Valahol a tolatószolgálat elitnek számít, és állandó emberek vannak rá, valahol ez az egészségügyi okból már csak itt alkalmazható emberek helye, míg máshol ez nem számít kiemelkedően jónak. Általában mindenhol vannak olyanok, akiknek ez a kedvence, és többnyire ők csinálják.
Általánosságban elmondható, hogy amiből az adott telephelyen a legtöbb van, azt mindenki csinálja. Vidék tele van InterCity-vel, sebes- és gyorsvonatokkal, így ezt már a kezdők is továbbítják napi szinten. Van olyan frissen végzett mozdonyvezető, aki már az első szolgálatában TRAXX-szal vitte az IC-t. Ma már nincs ranglétra legtöbb telephelyen. Pesten inkább az elővárosi vonatokból van több, ott meg ezt csinálja az emberek nagy része. Minden azon múlik, melyik telephelyen mozdonyvezető valaki.
A tehervonatok száma visszaesett (már amire a MÁV-START ad embert), aki még a START-nál tehervonatozik, az általában külön erre vonatkozó szerződéssel. Ez ráadásul limitált, várólista van rá (a tehervonatban van némi plusz pénzkereseti lehetőség (utazási idő)). Tehát van olyan, aki szeretne tehervonatozni, de nincs lehetősége, megvannak erre is az emberek.
Kérdésedre még válaszolva, a Bz is valahol jónak számít, valahol kevésbé. Van olyan, aki él hal a mellékvonalért, míg más szédül, ha 80 km/h alatt kell menni. :D Ideális esetben mindenki azt csinálja, amit szeret, de ehhez kell egy kis idő, míg kialakul, részben szerencse kérdése is, de türelemmel célt lehet érni.
Véleményem szerint talán a távolsági személyszállító vonatok vannak a csúcson, ha úgy nézzük, igen. Talán a MÁV-START-on belül a Railjet, de ez megintcsak egy nagyon szűk körnek adatik meg, hogy járhasson velük. Csak mivel már nincs ranglétra, nem azon múlik, hogy kiérdemelte-e már az adott ember a jót, hanem hogy hol dolgozik helyileg. Ha helyileg jó helyen, akkor egyből ilyenekkel jár, ha meg az országnak egy olyan szegletében, ahol a vonatközlekedést a csörgő meg a Bz jelenti, akkor az jut majd. De nem nézi le egyik a másikat, lehet, aki épp az IC-t viszi, a következő szolgálatban tehervonatozni fog, előző nap meg végzett a tartalékon (tolatószolgálat). Helytől függ, mennyire változatos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!