A PSA konszernnél miért nincsen olyan "hierarchia", mint a Volkswagennél?
A Volkswagen konszernnél, van egyfajta hierarchia, vannak az olcsóbb márkák, mint a Seat,Skoda, aztán van a középmezőny, maga a Volkswagen, ezt követi a prémium Audi, majd a csúcson a luxus Porsche.
A konszernesedés pénzügyileg nagyon előnyös, hiszen kifejlesztenek 1 motort és az jó mind az 5 márkába.
Leginkább a Renaultnál figyelhető meg, a 15-16 éves Rönók kívülről ugyan mutatósak voltak, de belül tele voltak olcsó , rossz minőségű műanyagokkal, egy Volkswagen igényesebb volt.De, mióta elkezdtek konszernesedni, látszik, hogy több a lóvé, a mostaniakban nagyon finomak a műanyagok, belső elemek.
A Peugeot meg a Citroen teljesen egy kategória, nincs minőségbeli különbség.
Véleményem szerint, az egyiket be kellene "áldozni" az lenne az olcsó, a másik pedig lehetne a magasabb minőségű drágább.
Aztán, a drágábbik megcsinálhatná a maga nagy bálnáját, ami a Citro C6 /P 607 utódja lehetne.
Sok más esetben is van egy " szinten " több márka egy tulajdonban.
Ott az Opel-koda is. Egy konszern van felettük, de körülbelül egy kategória.
De van, pl a Dacia az olcsó és népszerű, a Renault - Citroen minősége meg megy fel.
A legprémiumabb kategóriával meg nem akarnak versenyezni.
voltak ilyen kísérletek, pl Citroen C6 de a sikerhez le kellene dolgozni kb 30-40 év presztízs lemaradást, mivel a Citroen SM óta nem gyártottak igazi luxusautót.
Mivel Franciaország a fő piacuk, így nem lenne jó ötlet az egyiket beáldozni, szerintem a francia közönség nem venné jó néven, ha a PSA az egyik 100 éves márkát beáldozná.
Egyébként a Renault nem PSA.
Peugeot és Citroen szerintem teljesen ugyanazon a szinten vannak, minden modellnek megvan a maga konkurenciája a Citroen és a Peugeot között. Úgy látszik, hogy ezt látták a legjobb megoldásnak, akinek a Peugeot tetszik, vegye azt, akinek meg a Citroen, az azt veszi.
Nade a VW az más, ugye a VW eleve nem egyszerre vásárolta fel a márkáit. A Skoda például egy nagyon lenézett márka volt mikor a VW megvette, és eleve nem lehetett olyan szintű autó, mint a VW. Mostmár majdnem ottvan, de nem akarják hogy a Skoda olyan jó legyen, mint a VW, mert abból nem lenne egészséges konkurencia, meg talán így akarnak minden árkategóriában jelen lenni.
Az Audi az azért van feljebb pozicionálva, mert ugye a BMW és a Merci ellenfele. Egy VW pedig nem lehetne az, mert ugye "népautó". A Porsche pedig viszonylag nagy önállóságot kap konszernen belül, ők külön fejlesztgetnek, nem is nagyon használnak közös motorokat. És érdekes, a VW konszerné a Lamborghini is, mégis egy Porsche és egy Lamborghini között semmilyen hasonlóságot nem lehet felfedezni, teljesen különállóan dolgoznak. Egyébként a VW csúcsa nem a Porsche, hanem a Bentley és a Bugatti.
Renaultot meg nincs miért idekeverni, ők teljesen különálló cég, és nem a konszernesedés miatt teszik jobban magukat oda, hanem azért, mert lassan minden márka prémium akar lenni. Például a konkurencia, pontosabban az Opel és Ford próbálgatnak a prémium piacra betörni (esélyük sincs), ezért kell a Renault is ennyire odategye magát.
PSA-ba csak a Peugeot, Citroen, és most már külön ugye a DS tartozik. Tulajdonképpen a két "ősmárka" konszernen belül jól elfértek/elférnek egymás mellett. Ha voltak is egyforma modelljei (lásd: Peugeot Partner/Citroen Berlingo, Peugeot Expert/Citroen Jumpy), azért mindig voltak különbözőek is. Például volt a Peugeot-nak a 405-ös Mi19-es szedánja, aminek a motorja nem került be Citroenekbe. Vagy ugye a 205-ös GTI idején nem volt "vetélytárs" Citroen a képben. Viszont a Citroen hidropneumatikás futóműve meg szintén nem volt jellemző a Peugeot autójaiban (most nem esküdnék meg arra, hogy egyáltalán nem raktak egyikbe sem, de azért nagy általánosságban elmondható).
Most ez a DS, mint márka a múltbeli Citroen luxusautó nevéből próbálja eladni magát, mint prémiumautó. Nehéz megmondani innen magyarországi szemszögből mekkora lesz a presztizse Európában a DS-nek, hiszen nálunk ami nem Audi, BMW vagy Mercedes az nem prémium (bár nálunk a közhiedelemben Volkswagen is az)...
Hogy miért nincs olyan szintű hierarchia náluk, mint a Volkswagennél arra egyértelmű választ nem tudok adni. Amíg nem jött létre a PSA konszern addig megegyezett a két gyártó presztizse szerintem, és az egyesülést követően nem érezték szükségesnek a változtatást... A Volkswagennél a Skoda az egy lejárt szoci gyártóként került a képbe, és ebből az imidzséből napjainkra nőtt ki teljesen egy kompromisszumos, és olcsó Volkswagenné. Az AUDI sem volt mindig prémiumautó, de volt komoly múltja, ami hozzásegítette ahhoz, hogy ma annak számítson. A SEAT meg egy lelkes bandaként lépett be, akik fiataloknak szerettek volna autót gyártani. Hiába van lejjebb is, feljebb is, a Volkswagen marad mindig is a viszonyítási alap.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!