Utaztam egy bkv villamoson amire az volt matricázva hogy ez a villamos 50 éves. Kérdem én nem veszélyes az hogy 50 éves vázszerkezet és karosszéria elemek vannak a villamoson?
Többször is teljes felújításon esett át az összes Ganz villamos. Egy eredeti ablaktábla, ülés, vagy forgóváz sincs már meg az eredetiből. A fémvázat pedig egyrészt lehet korrózióvédelemmel ellátni, másrészt a nem látható hibákat ki lehet szűrni ultrahangos repedésvizsgálóval. Ebből adódóan a kezdeti állomány nagy része már selejtezve van.
Az első válaszoló finoman szólva is téves adatot közölt.
"Többször is teljes felújításon esett át az összes Ganz villamos. Egy eredeti ablaktábla, ülés, vagy forgóváz sincs már meg az eredetiből. A fémvázat pedig egyrészt lehet korrózióvédelemmel ellátni, másrészt a nem látható hibákat ki lehet szűrni ultrahangos repedésvizsgálóval. Ebből adódóan a kezdeti állomány nagy része már selejtezve van.
Az első válaszoló finoman szólva is téves adatot közölt."
Az eredeti motorok se bírták eddig, azokból is újak vannak? Vagy csak a kettes villamoson lévő modernebb villamosok kaptak új motort? Azoknak biztosan új van mert más a hangja a villamosnak.
"Azoknak biztosan új van mert más a hangja a villamosnak."
A motor és a hajtás ugyanaz, a vezérlése más azoknak.
Amúgy eredeti motor sincsen már ezekben. Többször cserélték, felújították, újratekercselték már.
Ennyi évet, és futásteljesítményt az elektromos szigetelések sem bírnak ki.
A MÁV-nak saját motortekercselő üzeme van pl.
Egy vasúti jármű nem személyautó, hogy 15 év alatt átrohad és gazdaságtalan hozzányúlni. Itt főjavításokkor m2-es táblákban cserélik a lemezelést, burkolatokat ha kell. Szenvednek baleseteket, újralemezelik.
Eredeti vázalkatrészek már csak töredék mennyiségben vannak bennük.
Amúgy Svájcban vannak 80 éves üzemelő mozdonyok is, folyamatosan karbantartva, megfelelő időben !!!) főjavítva, modernizálva szinte örök életűek.
"#1 rosszul tudja, a 3-as metrót 1976. december 31-én adták át.
Valóban 1979 december 31.-én adták át az első szakaszt, viszont az utolsó szakaszt tényleg 1990-ben adták át.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!