A BKK miért nem üzemeltet körvillamost?
Megfigyeltem, hogy a 4-6-nak a síne a Széll kálmán térnél kapcsolódik a 17-es villamos vágányához, ami pedig úgymond összeköti a Moszkva teret a Moriczcal, sőt Újbuda-központtal. Lehetne egy kanyarodóvágányt építeni a 17-es újbudai megállójából a 4-es indulási helyére, hogy ne torlassza fel a várakozó 4-es a többi arra közlekedő villamost, és akkor lenne a városnak egy O-tramje utalva a gyűrűre. Beleférne a strukturába, hogy a belső a 0-ás, a külső karéj meg az 1-es. A 6-os vili megmaradna a Moszkvától a Móriczig, de a 4-es körbemenne, és lenne belőle 0-ás.
Az én érveim mellette:
-Kis átalakítást igényel mindössze (kanyarodó az Allée-nál, peronok toldása)
-A körúti villamos budáról is átszállás nélküli eljutást biztosítana a Nyugatiig a nehéz csomagokkal.
->közvetlen kapcsolat a Nyugati és Déli pályaudvarok között.
Ki érvelne ellene?
A 61-es szakaszán (Alkotás út, Villányi út) rövidebbek a megállók, így nem férnének el a Combinók.
Egyébként szerintem nem lenne rossz ötlet.
Szerintem csak tovább növelné vele a zavarérzékenységet. Most sem sűrűn közlekedik menetrend szerint a körút.
Emellett ahogy az első írta, a Combino el sem férne, és kevés is van belőle. Csúcsidőben az összes üzemelő kell most is, a nagyjavítások alatt pl. ki sem tudtak állni tisztán Combinoval, csatolt iparok is jártak 2 szerelvény.
És őszintén, nem is tudom mennyire lenne ez indokolt. Az utasáramlatok alapjá nem hiszem, nem látom azt, hogy legalább egy fél-3/4 villamos átszállna és folytatná egyirányba az utazását. Töredék utasért viszont horror kapacitása van ezeknek a villamosoknak.
Persze tudom, minden ilyen ötletnél tömegével megjelennek a babakocsis, nagynehézcsomagos nyugdíjas tömegek, akiket kerekesszékes csoport kísér, és nekik pont jó lenne, de az utasigények alapvetően mások szerintem.
#5#
A kényelemnek ára van. Aki a Margit hídtól nem hajlandó 100-150 métert sétálni a 17-es megállójáig ami a Török utca sarkán van az vegyen 2 jegyet!
# 6
Nem teljesen értem, pont most kell két jegyet venni, mert a BKK épp így húzta meg a járatait. A BKK díjszabása szar, elavult, a kommunista időkből maradt meg, normális helyeken már nincs vonaljegy, csak nálunk itt Kelet-Európában. A BKK az e-jegyrendszer bevezetésére kenve már nem foglalkozott ezzel az alapvető problémával, de most úgy néz ki, további 5 évig szintén nem lesz e-jegy, és marad a nyomorult vonaljegy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!