A végállomásokon miért fordul meg a mozdony amikor mindkét oldalán van vezetőállás?
Így van. Azért az a célszerű, ha a vezető kilát előre :-)
Ha arra gondolsz, ami régebben talán Pécs felé volt, hogy volt vezérlőkocsi a szerelvény másik végén, mégis átvitték oda a mozdonyt, az azért volt, mert a vezérlőkocsi nem volt kompatibilis a mozdonnyal/közbenső kocsikkal, és nem tudták onnan működtetni a mozdonyt.
Gőzmozdonyok esetén lehet szükség forgatásra, azok jobban szeretnek előre menni (még ha tudnak hátra is). A Börzsönyben Nagyirtáson azért volt delta, mert ott fordították meg a gőzmozdonyokat. Az egyik oldalon felment, fönt megfordult, a másikon háttal le, és így megint előre tudott visszajönni az emelkedőn.
Ezen kívül például a hévek és talán a metrók esetén figyelnek arra, hogy ne mindig ugyanúgy álljanak a szerelvények. Időnként megfordítják őket, hogy egyformán kopjon a két oldal (hogy itt a kerék vagy mi kopik aszimmetrikusan, azt nem tudom). A gödöllői hév vonalán a Sashalmi piacnál ezért van a delta kiépítve és fenntartva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!