Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A végállomásokon miért fordul...

A végállomásokon miért fordul meg a mozdony amikor mindkét oldalán van vezetőállás?

Figyelt kérdés
2019. febr. 14. 16:06
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem fordul meg.
2019. febr. 14. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Általában nem fordul meg, csak körüljár.
2019. febr. 14. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Így van. Azért az a célszerű, ha a vezető kilát előre :-)


Ha arra gondolsz, ami régebben talán Pécs felé volt, hogy volt vezérlőkocsi a szerelvény másik végén, mégis átvitték oda a mozdonyt, az azért volt, mert a vezérlőkocsi nem volt kompatibilis a mozdonnyal/közbenső kocsikkal, és nem tudták onnan működtetni a mozdonyt.


Gőzmozdonyok esetén lehet szükség forgatásra, azok jobban szeretnek előre menni (még ha tudnak hátra is). A Börzsönyben Nagyirtáson azért volt delta, mert ott fordították meg a gőzmozdonyokat. Az egyik oldalon felment, fönt megfordult, a másikon háttal le, és így megint előre tudott visszajönni az emelkedőn.


Ezen kívül például a hévek és talán a metrók esetén figyelnek arra, hogy ne mindig ugyanúgy álljanak a szerelvények. Időnként megfordítják őket, hogy egyformán kopjon a két oldal (hogy itt a kerék vagy mi kopik aszimmetrikusan, azt nem tudom). A gödöllői hév vonalán a Sashalmi piacnál ezért van a delta kiépítve és fenntartva.

2019. febr. 14. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
A Sashalmi piacnál egy korábbi elágazás maradéka a delta, de valóban a kocsik forgatása érdekében tartották meg.
2019. febr. 14. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Úgy értettem, hogy a piac felújításakor eléggé szétbombázták a delta környékét. Szóval a parkolók alatti részt szerintem tuti vissza kellett építeniük.
2019. febr. 14. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
47%
A mozdonynak jelentős a tömege, egy esetleges ütközésnél nehezebben siklik ki, mint a könnyebb vezető fülkét ért behatás esetén, és a mozdonyvezető is nagyobb biztonságban van a mozdonyon, mellesleg "kéz alatt" van a mozdony, nem távirányitással tolja a szerelvényt.
2019. febr. 14. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
#6: Ha ez szempont lenne egyáltalán nem járnának ingavonatok.
2019. febr. 16. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!