Tenyleg lett olyan vonat ami a Nyugaitbol megy a Keletibe es kozben az egesz orszagot megleruli?
Ez a vonat már 10 éve is létezett... (Bp-Miskolc-Nyíregy.-Debrecen-Szolnok-Bp)
Gondolom így tudják praktikusan kezelni a fejpályaudvar-kapacitásokat.
A legnagyobb értelme az, hogy Füzesabonytól Ceglédig van közvetlen vonat, és nem kell Nyíregyházán átszállnia annak, aki mondjuk Tokajból menne Debrecenbe, mert oda jár egyetemre (vagy Szegedre nem 2 átszállással jut el, hanem csak eggyel).
Igen, a késés esélye nőhet, a hatvani vonal és a 100-as is híres arról, hogy hetente legalább egyszer van valami nagyobb késés.
Én azt nem értem, hogy miért télre kellett visszahozni a körIC-t, mikor mindenkinek egyértelmű, hogy a pályakarbantartás hiánya miatt, ha csak 5 centi hó is leesik, kitör a vonatapokalipszis. Ráadásul februárban megint csinálják a hatvani vonalat, pótlóbuszok fognak járni Gödöllő után, nem tudom, hogy gondolták ezt, hogy 3 hónappal előtte visszahozzák a körIC-ket.
Hogyha lenne olyan IC, ami mondjuk a Keletiből vagy Miskolcról/Füzesabonyból megy Ceglédig és vissza, szerintem az is legalább annyira népszerű lenne, mint a körIC. Hiszen aki a Szerencs-Tokaj-Miskolc vonalról menne Pestre, az a büdös életben nem akarnak kétszer annyit vonatozni a Nyugatiba, ha megy nekik Keletibe vonat, Debrecen-Hajdúszoboszló-Püspökladány meg ugyanez, csak fordítva. Nyíregynek meg mindegy, mert 1-2 percet és pár forintot leszámítva ugyanannyi a Keleti és a Nyugati (ezért is itt vágták ketté a körIC-ket). Szóval tényleg csak azoknak éri meg a körIC a legjobban, akik Füzesabony-Cegléd, Cegléd-Füzesabony viszonylatban utaznak.
Kérdező, a kör-IC-k már nagyjából 10 éve léteznek, csak az utóbbi években a 80-as és 100-as vonalak vágányzárai miatt sokszor “lekésték önmagukat”, azaz nem èrtek volna Nyíregyházára úgy, hogy ne kelljen durván megbolygatni a vágányzárban nem érintett vonalrészek menetrendjét - ezért nem találkoztál egy ideig ezekkel a menetrendben.
A szerepük egyértelműen a keleti országrész belső városközi kapcsolatainak javítása, főleg a Debrecenbe tartó és onnan induló, Nyíregyházán túl utazók számára releváns ez - különösen a Miskolc-Debrecen reláció fontos. E tekintetben a 3. válaszban boncolt - egyébként szintúgy fontos - kapcsolatok a kisebb átszállóállomások között inkább másodrendűek.
Azt pedig, hog miért nem àtlapoló (Nyugati-Ny1h-Miskolc-Füzesabony ill Keleti-Ny1h-Cegléd) vonatok vannak, szerintem nem kell magyarázni: egyszerűen nincs értelme plusz kapacitásként mozgatni ezeket a vonatokat, ha az óránkénti, legerősebb Miskolc-Budapest illetve Debrecen-Budapest IC forgalomba betagozhatók. A zavarérzékenység persze nagyobb, nyilván, de a hálózati előnyök messze nagyobbak.
Most februárig szerintem teljesen logikus visszahozni ezeket, addig is minek szívatni nyíregyi felesleges átszállásokkal a népet?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!