A buszsofőrök miért vezetnek ilyen lassan?
Csak egy példa:
Keszthely V.á-Bp. Népliget.
Távolság: 189 km (kb. 160km az M7-n)
Menetidő: 155 perc.
Az kb.:72km/h átlagsebesség.
Ez a járat nem áll meg útközben sehol. A "bokorjárónak" ugyan ehhez a távhoz, egy órával több kell.
Érzésem szerint te nem kérdezel, hanem csak puffogsz, érdemi válasz nem érdekel. Ezt a felvezetődből gondolom.
Szóló személygépkocsi autópályán 130 km/óra sebességgel mehet, autóbusz csak 100 km/óra sebességgel. Az azt jelenti, hogy 1 óra 18 perc alatt teszi meg a 130 km/óra távot.
Persze ez csak tisztán matek, minden külső körülményt kizárva.
Feltételezi, hogy a busz a pályán indul el, a pályán fejezi be útját, nulla másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végén nulla másodperc alatt áll meg, s a sebessége végig állandó és folyamatos.
Nem tudom, tudsz-e differenciálni autóút és autópálya között. Autóúton csak 70-nel mehet a busz, míg 110-zel a személyautó. Az eltérés még nagyobb. Nem szabad gyorsabban mennie, utasbiztonsági okokból.
Pályára olyan busz (tudomásom szerint, de tévedhetek) mehet csak, amin van biztonsági öv.
A menetrendet úgy kell megszerkeszteni, hogy az betartható legyen. Nyilván nem extrém körülményekre gondolok, amikor pl. az 5 km/h is őrültség, vagy gigadugóra.
Átlagos útállapottal lehet tervezni, s figyelembe kell venni csatlakozásokat is. Egy eléggé összetett hálózatot felépíteni nem olyan egyszerű.
mert ők ráérnek... leszarják hogy elkésed a csatlakozás ők ugyanannyit keresnek ha később érnek be akkor is
sajnos a BKK járatokon is ez a helyzet. szarnak ők a menetrendre!
A busz le van korlátozva 100-ra, tehát ha akarna sem tudna a gyorsabban menni.
A kamionok többsége 90-re van korlátozva, ebből adódik, hogyha nem tök üres a belső sáv, akkor előzni sem tud a busz és a 80-90-nel közlekedő teherautók mögé szorul.
14-es! A BKK járművein a FUTÁR rendszerhez tartozó nyomkövető van.
A vezető előtt lévő készüléken az ehyik kijelző figyelmezteti a késésre, sietésre. Nem tudják nem tartani a menetrendet lazasávból,
Nem egyszer vagyok fültanjja annak
amikor az irányító, rákérdez a lassúság lkára.
Nem vsgyok benne biztos, de mintha a bére is függne a teljesített fordulóktól,
16 na végre egy optimális rendszer
pontosan ezt akartam javasolni de akkor valaki már meg is csinálta
18-hoz: ami teljesenhelyén is való.
2perces járatsűrűségnél mindegy. De gondolj bele kérdező, mit szólnál, ha a 35-re írt járathoz kimégy 25-re, de az már 10-kor elment, s sznap már nincs is több busz.
Mit szóljak ha 35 de írták és 45re sincs benn...
Am 25 beér vár majd pontosan indul. Leszáll hatnak előbb plusz pontosan megy még pihenhetne is a sofőr elvileg... Helyette inkább nem veszi fel a busz után futó utast mert nagyon pontos a menetrendje.. 🙈
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!