A buszsofőrők maguk választják meg hogy melyik járatot viszik?
Azt tervezem, hogy elmegyek majd buszvezetőnek. Jelenleg csak 18 éves vagyok, és csak B kategóriás jogsim van. Ezután jön a C és végül D.
Csak feljött bennem ez, hogy a söfőrök maguk megválaszthatják, hogy mondjuk ma a Debrecen-Békéscsaba-Szeged járatot viszem, holnap meg xy...??
Vagy a felettesek mondják meg az irodában?
Én mindenképpen nagyobb távolságikon szeretnék lenni, mint amit a példában is említettem.
És köszönöm a válaszokat!
Köztetek valaki buszvezető? Vagy a családotokban valaki?
Ez borzasztóan sok mindentől függ, hogy ki hol mikor és mit vezet.
A kezdő buszosok szinte mind helyijáraton debütálnak, és ha ott levezettek pár évet, akkor ha van hely mehetnek helyközibe, aztán távolságiba, de mivel távolságin van a legkevesebb forda és arányaiban ott a legtöbb a zsebpénz az utasoktól meg ott a legnagyobb a presztízs, oda szeretne menni a többség. Oda tényleg csak a legjobbak kerültek régebben, most hogy ilyen nagy hiány van buszvezetőből már közel sem igaz ez.
De most figyelj kérdező adva van egy vidéki kisvárosi kirendeltség, aminek van 30-40 kocsija, ezzel adnak ki 20-25 fordát, akkor ebből van mondjuk 2-3 távolsági forda, pár városi forda és 15-20 helyközi, nem kérdés, hogy a buszvezetők többsége helyközin fog dolgozni.
Egy vidéki nagyvárosban már más a helyzet ott van komoly helyi közlekedés, aránylag sok távolsági járat is, de így is a többség nem távolságin fog vezetni.
Egyszerűen a menetrend szerinti közlekedésben a távolsági járat számít az elitkategóriának, nem is nagyon látsz kezdő 25 éves buszvezetőket ilyen járaton.
De a helyközi fordák se olyan rosszak, nem értem a problémádat, nagyon kevés olyan kocsi van, ami vonalhoz kötött, a legtöbb buszvezető általában 3-4 vonalon vezet helyköziben is, ha meg be kell ugrania másik fordára, akkor meg olyan útvonalon vezet, ahol korábban még nem.
De én nem vagyok buszos, és aki ismertem ő is nyugdíjas már pár éve, lehet sok minden változott azóta.
6-os! Egyszerű, egy kirendeltségnek ki kell szolgálnia adott vonalakat és járatokat, ezek alapján elkészítik, hogy az egyes buszok merre mennek hány óra hány perckor.
pl.
4.50-kor A-ból B-be
5:30-kor B-ből vissza A-ba
utána mondjuk 6:20-kor C-be
stb.
a buszok és a sofőrök nincsenek vonalhoz kötve csak nagyon ritkán van olyan, hogy oda-vissza egész nap ugyanazon a vonalon szaladgál.
Egy kirendeltségek van X darab fordája, de ennél ténylegesen mindig több busz van, hogy a valami miatt kieső buszok pl. műszaki hiba miatti állás, különjáratozás tudják mivel pótolni, olyankor egy tartalék busszal csinálják a fordát.
Ugyanígy ha új buszok jönnek akkor megkapja egy másik kocsi fordáját, ami szépen lecsúszik egy kevésbé forgalmas fordába vagy egyenesen tartalékba, a tartalékokból meg selejteznek egyet.
Szóval a forda nem szakzsargon ez közlekedési szakkifejezés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!