A Mávnál, Gysevnél miért idegenkednek a távolsági motorvonatoktól?
Nyugat-Európában elég gyakori már, hogy a távolsági vonat is motorvonat.
-Kisebb az energiaigénye
-kisebb a tengelyterhelése, kevésbé koptatja a pályát
De, az előnye akkor is kitűnik, ha két vonatot össze kell rakni.
Például két vonat érkezik Debrecenbe, ezek egyesülnek és úgy mennek Budapestre.Mire a mozdony lejár, mire összerakják, lemegy a nap.
Motorvonatnál ez 5 perces művelet lenne.
A Stadlernek van IC kivivelő Flirtje is.Azok tökéletesek lennének ide.
A szervizháttér is biztosított.
A Flirteket hála Istennek nem a MÁV szervizeli,hanem a "márkaszerviz", ezért működik mindig a klíma.
A személykocsikat a MÁV szervizeli maga, meg is látszik, sufnis az egész.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"A Flirteket hála Istennek nem a MÁV szervizeli,hanem a "márkaszerviz", ezért működik mindig a klíma"
A kutya fülét.
Az első 60-at a Stadler tartja karban, a 061-123 pályaszámúakat a MÁV Istvántelken.
A kérdésre: ez már ma is működik. A szétcsatolós megoldás is (tripla indul Dombóvár felé, de Dombóvárra már csak 1 érkezik meg)
Távolsági Flirt viszonylatok jelenleg: Bp-Eger, Bp-Békéscsaba, Bp-Veszprém, hétvégén: Bp-Záhony, Bp-Kelebia. Talán ki is felejtettem még valamit...
1#
IC kivivelű vonatokra gondoltam.
Tehát, az IC is egy motorvonat.A Stadlernek van ilyen kivitelű vonata.
Magasabb a padló rajta és nem dupla ajtaja van, másak az ülések benne.
Lengyelországban vannak ilyenek már.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A kékek állapota ugyanolyan jó, mint a pirosaké (utóbbiak a Stadler karbantartásúak)
Szerencsére az istvántelki karbantartás a Stadler-protokoll szerint zajlik, minden ellenőrzési és javítási ciklus megegyezik a pusztaszabolcsival.
Összességében nem látni a különbséget, max annyit, amennyi eleve megvan a kékek javára (konnektor, stb.)
Szóval egy elég csúnya prekoncepciót láthattunk megdőlni a kérdésben a klímát illetően.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Szóval egy elég csúnya prekoncepciót láthattunk megdőlni a kérdésben a klímát illetően."
Annyira azért nem dőlt meg, tekintve, hogy a kék FLIRT-ek esetében egy nem szokványos karbantartási protokollról beszélünk, mint ahogy ki is emeled. De ha elővesszük a Desiro flottát, amit a kezdetektől a MÁV-csoport tart karban MÁV-minőségben, akkor máris nem olyan jók a mutatók nemhogy klíma tekintetében, de ma már annak is örülni kell, ha a vontatómotor rendesen üzemel a Desirokban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!