Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Mávnál, Gysevnél miért...

A Mávnál, Gysevnél miért idegenkednek a távolsági motorvonatoktól?

Figyelt kérdés

Nyugat-Európában elég gyakori már, hogy a távolsági vonat is motorvonat.


-Kisebb az energiaigénye

-kisebb a tengelyterhelése, kevésbé koptatja a pályát


De, az előnye akkor is kitűnik, ha két vonatot össze kell rakni.

Például két vonat érkezik Debrecenbe, ezek egyesülnek és úgy mennek Budapestre.Mire a mozdony lejár, mire összerakják, lemegy a nap.

Motorvonatnál ez 5 perces művelet lenne.



A Stadlernek van IC kivivelő Flirtje is.Azok tökéletesek lennének ide.

A szervizháttér is biztosított.


A Flirteket hála Istennek nem a MÁV szervizeli,hanem a "márkaszerviz", ezért működik mindig a klíma.


A személykocsikat a MÁV szervizeli maga, meg is látszik, sufnis az egész.


2018. aug. 5. 12:24
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

"A Flirteket hála Istennek nem a MÁV szervizeli,hanem a "márkaszerviz", ezért működik mindig a klíma"


A kutya fülét.

Az első 60-at a Stadler tartja karban, a 061-123 pályaszámúakat a MÁV Istvántelken.


A kérdésre: ez már ma is működik. A szétcsatolós megoldás is (tripla indul Dombóvár felé, de Dombóvárra már csak 1 érkezik meg)

Távolsági Flirt viszonylatok jelenleg: Bp-Eger, Bp-Békéscsaba, Bp-Veszprém, hétvégén: Bp-Záhony, Bp-Kelebia. Talán ki is felejtettem még valamit...

2018. aug. 5. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

1#


IC kivivelű vonatokra gondoltam.


Tehát, az IC is egy motorvonat.A Stadlernek van ilyen kivitelű vonata.

[link]


Magasabb a padló rajta és nem dupla ajtaja van, másak az ülések benne.


Lengyelországban vannak ilyenek már.

2018. aug. 5. 12:39
 3/6 anonim ***** válasza:
82%
De azért a karbantartásról megtudtál valami újat...
2018. aug. 5. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
82%
Rég utaztam vonaton, a MÁV által karbantartott Flirt motorvonatok állapota azóta már olyan szinten van mint a Bhv kocsiké? Amit a MÁV csinál az tákolás nem karbantartás.
2018. aug. 5. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

A kékek állapota ugyanolyan jó, mint a pirosaké (utóbbiak a Stadler karbantartásúak)

Szerencsére az istvántelki karbantartás a Stadler-protokoll szerint zajlik, minden ellenőrzési és javítási ciklus megegyezik a pusztaszabolcsival.

Összességében nem látni a különbséget, max annyit, amennyi eleve megvan a kékek javára (konnektor, stb.)

Szóval egy elég csúnya prekoncepciót láthattunk megdőlni a kérdésben a klímát illetően.

2018. aug. 5. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

"Szóval egy elég csúnya prekoncepciót láthattunk megdőlni a kérdésben a klímát illetően."


Annyira azért nem dőlt meg, tekintve, hogy a kék FLIRT-ek esetében egy nem szokványos karbantartási protokollról beszélünk, mint ahogy ki is emeled. De ha elővesszük a Desiro flottát, amit a kezdetektől a MÁV-csoport tart karban MÁV-minőségben, akkor máris nem olyan jók a mutatók nemhogy klíma tekintetében, de ma már annak is örülni kell, ha a vontatómotor rendesen üzemel a Desirokban.

2018. aug. 5. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!