Komolyan ezt értem volna el? :/
Megjelent ez az újságcikk egy pár hete, a DAKK válasza is pozitív volt, erre mi történik...
Tegnap kicserélték a DAKK összes megállóhelyét a környéken, ki lettek a téve a megállóhelyek + a keret amiben a menetrend van, de menetrend az nincsen... ez mind szép és jó, de a probléma továbbra is fenn áll, az erre fele közlekedő buszjárat menetrendje és útvonala elégtelen, nagyon ritkán jár. A környéken áthalad sűrűbben egy másik busz, de az nem áll meg csak a következő településen ami nagyon messze van.
Tényleg, komolyan, ez lenne a nagy eredmény, a nagy semmi? :O
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Már másodjára írsz ki erről kérdést és mintha még ennél régebben is láttam volna valami kérdésed. Nem ezen a világon élsz ha azt hiszed, hogy attól, hogy szomorú szemmel nézel bele a kamerába majd hirtelen megváltozik minden úgy, ahogy szeretnéd, akkor mindenki rohanna a megyei laphoz, hogy úgy változzon a buszmenetrend, ahogy neki az jó. Hidd el van még több százezer ember, aki szop, mert szar náluk a tömegközlekedés, ha elég lenne, hogy megjelenik a problémájukról egy cikk egy újságban mindenki ezt csinálná.
Azt meg nem is értem, hogyha mindenkinél két kocsi van arrafelé, meg a közeli faluba amúgy is jár busz minek kell még egy, sőt az nem jut eszedbe, hogy egy olyan tanyaközpontból, ahol mindenkinek van kocsija nem is lenne utas csak mutatóban?
Végül a közlekedési központok általában ha erről döntés születik szeptembertől módosítanak menetrendet most meg július van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a helyzet, hogy másfelé meg sokezer ember számára rossz a tömegközlekedés, és ők is hiába próbálkoznak, foglalkozik a témával időnként a megyei lap, de a busztársaságot csak a profit érdekli.
Pl. a mátrai vasútvonal bezárásakor azt mondták, hogy lesz a vonat helyett busz, és lett is vagy egy évre. De a rohadt falusiak nem voltak hajlandóak eleget utazni, csak amikor dolguk volt arrafelé (szörnyű), így a buszjáratokat törölték, most 50 km-re is csak 2 átszállással lehet eljutni, több óra alatt. Hát, mindenki vett autót, akinek nem volt, és ennyiben maradt az ügy.
Gondolom, az a 100 ember nálatok se buszozna minden egyes reggel és délután, mert akkor még különjáratot is csinálna nektek a DAKK.
Azért ez röhej! A busz erre jár csak itt nem lehet feljutni rá vagy elhagyni azt, a járatot csak több mint 10 km megtétele után lehet elérni...
Nem azt kérem/kérjük, hogy külön járassanak ki buszt azért a pár emberért hanem csak egy k*va megállót kértünk, egy olyan járatra ami eleve itt megy el mindennap! Ez sztem eleve alap dolog kellene, hogy legyen!!!
De bírom ezt a magyar felfogást, komolyan!!!
A 2-nek meg köszönöm!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tisztázzunk valamit, jelenleg ez a buszjárat végig az autópályán megy, te mert nem érzem mögötted tömegek akaratát, szóval te kitaláltad, hogy szépen kanyarodjon le az autópályáról guruljon el kb. 5-600 métert egy úgy 15-16 tanyából álló kis tanyaközpontig, ahová amúgy is jár már busz, majd guruljon vissza az autópályára, ez minden busznak plusz 1.2 Km futás, napi öt járatpárról van szó, ami Szeged-Földeák között közlekedik, ami tíz busz, munkanap ez 12Km teljesítmény éves szinten 250 munkanappal számolva már 3000Km, és ez csak munkanap, a hétvége mikor kevesebb busz jár még egy 700-800Km lehet.
Összesen legyen mondjuk 3700Km.
A buszos cégek kilométer díja 320-330Ft.
Gyorsan kiszámolva ez a kis kitérő felétek évente több mint
EGYMILLIÓ-KÉTSZÁZEZER forintba fog kerülni.
Ezek után szerintem gondolkodjál, nem csak annyi, hogy megáll a busz hanem minden járatnak egy egy kilométeres plusz kitérő, az egyszerű utasnak ez úgy tűnhet, hogy hát csak lejön ide a busz, igen csak nem gondol bele, hogy évente minden nap többször.
De ha ennyire jól megy, akkor add el az egyik verdát és csöngesd ki a DAKK-nak azt, hogy talán lesz naponta két-három felszálló. Az az igazi őrület, hogy még te se fogod használni, azt ne akard, hogy elhiggyük, hogy majd leteszed a kocsit, hogy a napi ötször járó buszra váltsál.
Szerintem a DAKK-nál se hülyék, ha nem néhány tucat lakó lenne, hanem ötszáz hidd el már a járat megszületésekor úgy indult volna, hogy betér oda.
Ja és szegedi vagyok, szóval tudom mi merre van mifelénk.
Amúgy Szegeden 3 villamosvonal van, ki tudja hány troli és buszjárat, Tápé, Dorozsma, Újszeged meg a többi mind el van látva jó tömegközlekedéssel, maximum 1 átszállással bárhová el lehet jutni. És akkor még nem beszéltem a távolsági járatokról, jövőre meg már távolsági villamos is lesz...
Ezzel szemben Tápairét ami Szeged mellett van, lehet erre felé hallani a mentőket, szinte semmilyen tömegközlekedési lehetőség sincsen! El kellene gondolkodni ezen, hogy alán ezért halt ki a környék... 10 évvel ezelőtt még több százan laktunk itt!
Igen, valóban 1 milliós költségről lenne szó, de a tömegközlekedésben ez elenyésző összeg! Az autópálya építésekor a Rákóczitelepi felhajtó szükségességét is vitatták, még is lett és elég jól ki is van használva! Ugyanez a helyzet az említett buszjárattal is, többen vitatták, hogy kell e, lett és reggelente tömve van a busz, pedig a nagy okosok megmondták, hogy 1-2 ember ülne csak rajta! Akkor Rákóczitelepről miért ne járnának be többen? Miért ne adjuk meg az esélyt egy hely fejlődésének ami egyébként Szeged közelsége miatt egy remek hely is lehetne?
Mint írtam, a tömegközlekedésben ez elenyésző összeg!
Mashol is vannak olyan helyek ahol minimális az utasforgalom mégis betér, megáll ott valami!
Más példát felhozva, egy magáncég adótornyot épített fel az adott területen? Szted az hány millió volt? Havi szinten mennyibe kerül azt fenn tartani? És hány ember használja?
Akkor ne mondjuk már azt, hogy egy állami vállalatot földhöz vágna ez a költség akinek amúgy is épp ez a feladata! Nem minden a gazdaságosságról szól, ezt a területet is el kell látni buszjárattal pont mint a többit! Ugyan van a terüeten busz, de Szeged fele tartó járat nincsen! A területet el kell látni és kész!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hű. Ugyanezt a kérdésedet már legalább 5-6 éve is feltetted nem is egyszer. Egyrészről hihetetlen, hogy eddig tartott, míg a DAKK (sőt, akkoriban még Tisza Volán!) tudomást szerzett a problémáról, másrészt hihetetlen, hogy még mindig nem oldottátok meg tanyacsoporton belül akár telekocsis rendszerrel is.
Szóval én amúgy értem a problémát, viszont gondold át: mi értelme lenne akár egy betérésnek is? Elmondásod szerint is van mindenkinek autója, hány utas lenne így itt szerinted? Napi 1, napi 2, azok is ingyen utazó nyugdíjasok? Azért közszolgáltatás ide vagy oda, hidd el, nem teljesen hülyék a DAKK-nál (illetve mivel a helyközi menetrend szerkesztése állami feladat, így az államnál) sem - még ha tényleg be is vezetnék ezt a betérős megoldást, akár év közben is megszüntetnék azt, mivel az a másfél millás bevételkiesés is számít - és akkor még csak ez egy óvatos becslés volt. Így is veszteséges a tömegközlekedés, nem ha még rá is dobnak egy lapáttal.
Nem tagadom különben, hogy a tömegközlekedésnek demográfiai hatása van, és azt sem tartom kizártnak, hogy tudatos pusztításról beszélünk, mint az már az ország több pontján is végbement. Ettől függetlenül a fiatalok így is meg úgy is költöznének onnan, nem kell ide szervezetlen buszközlekedés. 10-12 tanyáért senki nem fog járatot indítani vagy módosítani, de szerintem a 100 lakos is erős költői túlzás, ahogyan a térképet elnézegetem.
U.i.: nem tudom, ki az, akit a #6-os hozzászólásodban írtál, de szerintem is célszerűbb lenne töröltetni. Engem nem érint és őszintén, nem is érdekel, csak a saját érdekedben mondom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azt amúgy barátunk igencsak pongyolán kezeli, hogy az említett tanyacsoportot most is kiszolgálja egy buszjárat napi háromszor, ami a közeli Algyőre viszi be az ott lakókat iskolába, orvoshoz és bevásárolni.
Neki ugyan, -már ha ez igaz- van saját kocsija kettő is, tehát nem is használná az ominózus járatot, ha betérne hozzájuk, de mivel ilyen khm. habitusú ember lévén szereti tenni-venni magát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!