Azért a 74-es troli miatt a Dohány utcában komolyan végig kellene gondolni a mindkét oldali parkolást, nem?
Itt látszik, hogy kb. 10-15 centit lóg ki szerencsétlenül 2 autó, hirtelen nem is tűnk fel, mi a nagy gond, de ettől már leáll a közlekedés a 74-esen.
És ez sajnos rendszeres, nincs olyan nap, hogy egy hasonló esemény ne lenne ezen a vonalon.
Na most lehet itt erőltetni, hogy parkoljunk szabályosan és figyelmesen, de látszik, hogy ez a gyakorlatban nem megy. Itt is egy látszólag bagatell hiba miatt nem megy a troli, és igazából ha jobban belegondolunk, még 100%-ban helyes parkolás mellett is szinte centizgetni kell a trolinak.
Amúgy is nevetséges, amit ilyenkor a szabálytalan autós kap, mert ha előbb odaér, mint a lopóautó, akkor csak simán elhajt. De egy erélyes büntetés sem segítene, hiszen lenne másik ember, aki elrontja azt a pár centit.
A városvezetés miért nem látja be, hogy ez az utca így nem működik? Nem kéne eldönteni, hogy az utat az autók tárolására használjuk, vagy közlekedésre? Nyilván az utóbbira kellene, csak akkor minek oda mindkét oldalra parkolás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egy kicsit realistábban nézve a dolgot:
1. A parkolási bevétel talált pénz az önkormányzatnak, hiszen minimális kiadások mellett komoly bevételt jelent. Ezek jól mérhető számok. Ezzel szemben a troliforgalom akadozása nem az önkormányzat, hanem a BKK szintjén jelenik meg, mint többletkiadás vagy elmaradó bevétel, és ennek egy jó része bizony olyan elmaradó bevétel, ami nehezen mérhető (pl valaki inkább autózik, hogy ne a bizonytalan trolira kelljen hagyatkoznia vagy mondjuk máshol közlekedik autóval, mert ismerőseitől hasonló negatív példákat kap folyamatosan a közösségi közlekedésre vonatkozóan). A VII. kerületben ugyan fővárosi cég parkoltat, de lehet, hogy a bevétel jó része a keruletnél landol, tehát megint csak más szinten jelentkezik a bevètel és a vesztesége Ja: és ugye feleannyi parkoló, feleannyi bevétel.
2. Még az olyan kerületekben is erős az autós lobbi,mint a VII. A helyi önkormányzat nyilván inkább a helyi választópolgárok parkolóhelyek iránti igényét fogja érvènyesíteni, mint a távolabbi valasztókörzetekből érkezők megbízható troliközlekedés iránti igényét. És ugyebár jönnek az országgyűlési, majd rá követkrzo évben a helyhatósági választások, nem most fognak beleállni egy ilyen konfliktusba.
Természetesen szerintem sem kellene ott a kétoldali parkolást erőltetni, inkább feleennyi helyen kellene parkolni, azt is vagy megemelt tarifákkal, vagy kizárólag a helyben lakóknak fenntartva. Csak hát pénzügyi oldalon ez így komoly mínusz...
Másik megoldás keskeny kisbuszt venni és sofőrt fizetni a parkolási bevételekből, aztán ha megáll a tudomány, legalább a troli által nem blokkolt utcákon át lehet biztosítani a szolgáltatás folytonosságát, még ha átszállással is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!