Akik csak a kényelem miatt választják az autó használatot, miközben lenne elérhető tömegközlekedés számukra, ők nem foglalkoznak a környezetvédelemmel?
Világszinten már nem az autózás tehet a környezetszennyezés zöméről, hanem az ipar, valamint az a tény, hogy hétmilliárdan vagy ki tudja már mennyien vagyunk...Itt van a dízel és benzinbotrány, évekig azzal etették az autósokat, hogy mindenki vegyen dízelt, mert az környezetbarát, támogatták a korszerű dízelek beszerzését, és nyilatkoztattak mindenféle zöldet, hogy mindjárt jön a bioetanol, jaj de jó lesz(Mondjuk ez is annyit ér, hogy euro 5-6, hogy egy egérke bajuszából szedünk ki még egy szálat. A nagyvállalatok szennyezése meg kb. egy dinó ehhez képest) Most meg vissza az egész, több nagy cég le is áll a dízelmotorral, mert szennyez... Kérdem én, ha minden autó elektromos lesz, akkor mi lesz a több millió keletkező akkuval, ami mind veszélyes hulladék. És honnan vesszük az áramot, amikor este hatkor a melóból hazatérve mindenki egyszerre feldugja a verdát a töltőre? Mivel építjük ki az új hálózatot?(A meglévő úgysem bírja el) Lovakkal? Napelemet telepítünk? Aminek a gyártása marha környezetszennyező, de nem baj, kiviszik Kínába, azok belefosnak a környezetbe, az se érdekli őket, ha az óvodai homokozót kell telelapátolni atomhulladékkal. Ha úgy dől a nyugati pénz a komcsi pártfunkcik zsebébe, akkor azt csinálják.
Visszatérve, a magyar tömegközlekedés állapota az nem a legjobb. Visszasírod a 260-280 as Ikarust, ha helyköziben kell közlekedned a fél milli szivaccsal bevont műanyag ganaj üléseken, amiket a mai buszok zömén úgy sikerül elhelyezni, hogy egy 160 centisnél nagyobb ember már nem fér bele. Pedig a hetvenes években kisebb volt az átlagmagasság...Nem tudtak ezek a komcsik semmit, LOL. Sok járművön nincs klíma. Másokon a gyár beszerelné, de takarékosság miatt a közlekedési vállalat klíma nélkül kérte. Egy járművön, amin viszont nincsenek kinyitható nagy ablakok...
Alacsonypadlós kialakítás. A rémálom csúcsa. Minden szerkezeti elem bent az utastérben, ezért hely az persze sehol, a csomagtartók, amikbe valaha a kollégisták berakták a nagy malaclopót rég eltűntek, mert jön a tolókocsis. Az jöhet, mert a busz közepén, ahová beállhatna, a plafonig érnek a táskák. Hová tegyék, ott nincs ülés...
Ja, maximum sebesség hatvan itt Kelet-Magyarországon a buszokon, üzemanyag takarékosság. Vasutat azt hagyjuk. Történelmi okokból rossz vonalvezetés, mert a pályát anno az uraság birtokához vitték és nem a faluba, vagy pont a vén gyökér gróf nem engedte meg, aztán elkerülte a birtokot. Máshol meg hamarább volt a vasút, mint a tanyavilág helyén parancsszóra felépült falu. Amit persze a legrosszabb földre tettek, hogy aztán hol volt az állomás? Menetrend-sok helyen direkt kaki! Direkt, a vonat egy óráig kotlik a végállomáson, aztán az utas pont öt perccel kési le a pesti csatlakozást...Miért nem lehet csak 50 percig kotlasztani a vonatot? nem kelnek ki a kis Bézék?
Bocsánat a hosszúra nyúlt válaszért, de láthatod, hogy nem olyan jó alternatíva sok helyen a tömeg közlekedés.
Most nem írok példát valamely 25 lakosú borsodi kis faluról, hanem mondjuk a szomszéd településemről, ahol laknak vagy ezren, és jár be busz a megyeszékhelyre napi három, de ugye iskolaszünetben vagy hétvégén az sem. Vonat az nincs, csak nálunk, de az egymást megváró, csatlakozó vonat és busz rendszer az már a múlté. Még kijön napi egy vagy két busz az állomásra és elmegy. A vonat meg jön valamikor...Helyi munkahely az O, TSZ rég megszűnt, van egy két vállalkozás. Mivel jársz be, ha nem vagy nyugdíjas vagy segélyes. Marad az autó.
Akkor ha olvasunk újságot, ebben az országban olyanokat is hallani, hogy leállt a városban a helyi közlekedés, mert az Önkormi tartozik a volánnak...
Ja, ha a szomszéd megyébe mennél busszal, és nem mondjuk a főútvonal mentén, hanem egy kisebb úton két-három falut, akkor számoljunk azzal, hogy relatíve kevés buszjárat merészkedik át, mert a Volánok azok megye-központúak. Mondjuk ezen segített a regionális közlekedési vállalatok megjelenése valamit. illetve, a járási székhelyekhez megszervezett körjáratok se but ötletek. Vagyis te kelljen már 30km-t bebuszozni a megyeszékhelyig, meg onnan harmincat vissza egy másik főúton, mikor a két uticél falu egymástól húsz kilométer egy mellékúton. Sugaras közlekedés szerkezet. Mondom, a buszoknál ez mostanában javult, de vasúton a mellékvonalak megszűnése és lepusztítása miatt sokat romlott.
Ha megnézel egy vidéki állomást, ahol ember már rég nem lakik, bedeszkázva minden, dideregsz egy esőbeálló alatt, vagy megnézed a debreceni Parasztelosztót(a helyi buszpályaudvart)akkor eleve csökken a lelkesedés a tömegközlekedés iránt.
Azt ne is vesézzük, hogy egy vidéki mellékvonalon a Bézé mekkora utazási színvonalat képvisel. Már a hetvenes években is egy kalap...termék volt, a Trabanttól is rosszabb, hogyan veted össze bármilyen mai autóval.
Amúgy, ha hirtelen ezeken mind túllépnénk, megoldanánk, akkor is maradna persze pár gyökér, aki csak azért is venne hatszáz lóerős Teslát, és azzal menne a retyóra is, hogy lássák, ő mekkora Jani már. Ők lennének kevesebben...a többségnek észérvek miatt van autója.
52: Igazad lehet, erre még nem is figyeltem fel.
53-54: Már írtam, hogy elsősorban azokra az autósokra nézek rossz szemmel, akik megtehetnék (sűrűn járó tömegközlekedés), de inkább a környezetszennyező kocsijukat választják, még ha az út tovább is tart. Elvileg kényelmesebb meg klímás az autó, de sok esetben csak ezzel magyarázzák a sok kiadást, amivel az autó jár, illetve a lustaságot is. :o(
@Mopat: a közlekedés világszinten is igen jelentős szennyező.
De ami fontosabb, hogy lokálisan a közvetlen emberi környezetre hat: ott szennyez és pusztít, ahol az emberek élnek.
Kérdező! Töröltették vagy töröltette is a válaszom, gondolom betalált, úgyhogy leírom újra.
Valószínűleg egy autós troll írogat ide több regisztrációról a stílus és a tartalom ugyanaz, tömény trágárság, ugyanazok a szófordulatok, ugyanaz még központozása is a válaszoknak.
Lebuktál koma.
Azért kérdező ne érts vele egyet annyira, például olyan jó öreg toposzokat vesz elő, mint az akkumulátorok, napelemek károsak a környezetre khm. mihez képest ugye vagy amit a dízelautókról ír az konkrétan nem igaz, anno azért lettek népszerűen mert olcsóbbak voltak a benzineseknél, nem azért mert környezetbarátabbak.
vagy, hogy az elektromos autókat nem bírná el a hálózat, még ha minden jármű elektromos lesz az is éves szinten csak 7-8Twh-s fogyasztás növekedés lesz például Magyarországon, szóval ne érts vele egyet. A buszokról írt eszmefuttatásába is nagyon sok helyen bele lehet kötni, például a nagypakkos egyetemisták jellemzően távolsági buszokon vannak, ott meg ma nagyobb a csomagtér mint régebben volt stb.
nem veséztem ki a válaszát, mert itt ülnék napestig, ha mindent pontról-pontra cáfolnék vagy egyetértenék, de úgy fele-fele igaz abból, amit ír másik fele nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!