Akik csak a kényelem miatt választják az autó használatot, miközben lenne elérhető tömegközlekedés számukra, ők nem foglalkoznak a környezetvédelemmel?
Melóba a busz oda 1 óra 6 perc,vissza 1 óra 15 perc.Autóval 18 perc oda és 18 vissza.
Szóval azért legyek majdnem két órával kevesebbet a családommal,mert megy a bűntudakeltés?Azt ki fogja pótolni,te?
Milyen választ vársz kérdező? :D Eddig mindenkit csak leszóltál, te vagy a főokos. Az irigység nem mindig jó tanácsadó, vagy hogy is van a mondás?
Hogy ne legyek off, válaszolok a kérdésedre. Mivel közel van a szelektív hulladékgyűjtő, így a pet palackokat, a papírt és az üveget tudom szelektíven, megerőltetés nélkül, gyalogszerrel szállítani az otthonomtól a szelektív hulladékgyűjtőig. Az összes többi hulladék megy a kukába. Kocsival járok munkába, a gyermekem kocsival jár egyetemre. Az oka egyszerű: a kertvárosban 50 percenként jár a busz. Kocsival járunk a városba és bevásárolni is. Szerintem nem kell ecsetelni, hogy miért. Ha úgy adódik, kocsival megyünk nyaralni a nyaralónkba. A Balatonra az út a lakóhelyünktől 3 átszállásra van, ráadásul a nagy bőröndökkel még cipekedni is kéne. Budapestre inkább kocsival járok/unk, mert gyorsabb, egyszerűbb.
Komolyan létrehozok egy, az autósok mellett álló közösséget, ahol azon sírunk 0/24-ben, hogy az üzemanyag árának fele adó, drága a fent tartási költség és még parkolási díjat is kell fizetnünk ha le akarunk parkolni.
A környezetvédő olyan, mint a hittérítő.
Elmondja a mondandóját, leszarja hogy te mit mondasz, és terel vagy hallgat, ha legitim kérdéseid vannak.
Nem érdemes foglalkozni velük.
Az a baj, hogy az ember nem egy egyszerű két bites élőlény ( ha van tömegközlekedés akkor tömegközlekedek, ha nincs akkor nem ), hanem egy olyan élőlény ami több információ alapján felállít a céljainak és igényeinek megfelelő fontossági sorrendet és minden választásnál azt választja ami számára kedvezőbb.
Ha megteheti(és megengedheti), hogy adott útvonalon autóval menjen és az gyorsabb, kényelmesebb, komfortosabb és időben is versenyképes ( de minimum nem jelentőseb lassabb) akkor autóval fog menni és teljesen mindegy hogy ez helyi vagy helyközi közlekedés.
Sokan úgy gondolják, hogy odabszunk 50 buszt. három vonatot meg két villamost azt majd megy a paraszt azzal. Hát ez sajnos nem így van. Az embereknek igényei vannak és amíg a pénztárcája megengedi addig a számára kényelmesebbet fogja választani.
Olyan tömegközlekedést nyilván nem lehet csinálni, ami minden esetben mindenkinek optimális, ez fizikailag is lehetetlen. Olyan tömegközlekedést viszont lehet, ami nagyobb csomópontokból el tudja vezetni az autós forgalmat és ha ezt ügyesen és jó színvonalon csináljuk akkor az autósok legalább innen váltanak - főleg ha olyan a konstrukció hogy anyagilag is megéri váltani.
Amíg ez nem ilyen ( mondjuk nincs rendes P+R sehol ) addig ezt nyugodtan el is lehet felejteni.
A környezetvédelem itt egy nagyon kis tényező. Itt a "fejlett" országokban sokkal kisebb a környezetszennyezés, mint a harmadik világban. Ha itt is egész évben olyan szmog lenne, mint a kínai nagyvárosokban akkor azért itt is máshogy alakulnának a dolgok.
Az autózás egyébként egy egy elég drága dolog. Akkor tennénk a legtöbbet a környezetvédelemért, ha olyan közlekedési hálózatot hoznánk létre ami mellett a nagyobb csomópontoknál önszántukból váltanak az autósok a tömegközlekedésre. Ha eddig el tudnának jutni a tömegközlekedési szolgáltatók akkor az lenne a legnagyobb előrelépés ez ügyben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!