Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A lajosmizsei (142-es) vonal...

A lajosmizsei (142-es) vonal a közeljövőben lesz felújítva vagy tervbe van a villamosítása?

Figyelt kérdés

2018. jún. 14. 22:26
 1/7 anonim ***** válasza:
jah
2018. jún. 14. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
15 éve van rá terv, de megvalósítani még nem sikerült.
2018. jún. 15. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Tervek azok vannak, de mivel nem fővonal, pénzt nehéz szerezni rá, így a mostani járműcserén és a jónéhány évvel ezelőtti kapacitásbővítésen (Gyál kétvágányúsítáa) túl a közeljövőben csak szintentartásra lehet számítani.
2018. jún. 15. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Értem, hogy nem fővonal de azért elég sokan járnak innen is a fővárosba, és ha jól tudom most már csak ez az egyetlen elővárosi vonal ami nem villamosított.


Mondjuk legalább már csak Desirok járnak..ez is előre lépés.

2018. jún. 15. 18:28
 5/7 anonim ***** válasza:
Hatalmas előrelépés, jóval kevésbé megbízhatóak, mint a Csörgős ingák voltak. Havi szinten lehet hallani egy-egy elhullott Desiroról.
2018. jún. 15. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Sok munka lenne ezzel a vonallal, a villamossítás kb a legkisebb dolog lenne. Egy igazi elővárosi gyorsvasúttá kéne átalakítani. Az állomások helyeit átgondolni, újakat építeni ahol érdemes, modern szerelvényeket vásárolni. Pestszentimrénél és Kispestnél akár be is lehetne vinni kéreg alá a vonalat, hogy ne legyenek szintbeli kereszteződések. Tudom, bilibe lóg a kezem, de szerintem hosszútávú koncepcióval aprádonként meg lehetne valósítani. Nyugaton biztos ez lenne.
2018. jún. 15. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Bosszantó és igazságtalan, hogy Kecskemét felé - annak ellenére, hogy jó a fekvése, Budapesttől csak 85 km-re van - nem akarják fejleszteni a várost Budapesttel összekötő vasútvonal Lajosmizsén túli szakaszát. Eddig szóba se jött egy hivatalos ötlet se, ami a távlati célok között említené a vonal fejlesztésének folytatásat, a közvetlen vasúti kapcsolatok felélesztését Kecskemét felé. Azt a 25 km-t nem veszik figyelembe, mondván, hogy az már nem agglomerációs szakasz, és nem tartozik a BFK hatáskörébe.

Utóbbi tény engem roppant mód zavar. Miért van az, hogy a Kecskemétnél távolabb lévő Szolnok beletartozik abba a bizonyos budapesti elővárosi zónába, míg Kecskemét (ahol pont egy elővárosi vonal végződik) nem csak hogy nem tartozik bele (a következő település már igen...), hanem egyáltalán nem közlekedik Budapestről Kecskemétre elővárosi járat? Azt mondják, Mizse után már senki sem használná ki, míg Cegléd felé azt mondják, hogy arra pedig kerülőút, és a 140-es vonal Cegléd - Kecskemét része nem elővárosi szakasz. Oké, hajnalban és reggel, felfelé jár 2-3 elővárosi járat Pest irányába, de délután és este egyáltalán nincs más az IC-n kívül. Megjegyzem, hogy azok a reggeli sűrítő járatok nem állnak meg se Katonatelepen, se Nyársapáton... Egy késő esti járat van Kecskemétig, az is Cegléd felé, és bd kocsikkal kiadva.

Jó, mondjuk azt, hogy Kecskemét már nem tartozik bele Budapest közlekedési vonzáskörzetébe. De akkor pl. Szolnok miért van benne? Oda miért jár 2 fővonalon is sok Z, S, G jelzésű járat? Messzebb is van Pesttől, másrészt kisebb város, mint Kecskemét.

A Volánbusznál Kecskemét elővárosi végpont, sok busz megy végig a régi 5-ösön, és elővárosi megjelöléssel közlekednek azok a buszok, amelyek nem mennek fel az M5-ösre. Nem értem, hogy az 5-ös főúttal párhuzamosan futó 142-es vasútvonalon miért nincs végig közlekedő járat. Ha a Volánnál elővárosi végpont Kecskemét, akkor ugyanazon a távon a MÁV-nál miért nem számít annak?

Győrig érdekes módon óránként jár a Déliből az S10-es személyvonat Flirt-ökkel kiadva, ami mindenhol megáll. Győr messzebb van Pesttől, mint Kecskemét. Kérdezem, hogy miért van ez a kettős mérce? Győr, ami távolabbi város, oda kijárnak óránként személyvonatok, megtéve a kb. 131 km-es távot, de a 142-esen nem mehetnek végig a 98 km-en, hanem Lajosmizsén végállomásozniuk kell, ahol nincs se Interrégiós, se gyorsvonati átszállási lehetőség. Azzal érvelnek, hogy Kecskemétről Pestre úgy se erre mennének majd az emberek, hanem Cegléd felé. Ez így van, de a 2 végpont között jól jön egy mindenhol megálló vonat, hogy a kisebb településekre/ről is el tudjon menni az ember Kecskemétre/ről vonattal.

A Lajosmizsén túli szakasz tanyavilágnak van csúfolva. A 25 km-t figyelembe véve a Ménteleket érintő 3 megálló és Nagynyír megálló tanyasias jellegű való igaz, de onnan lefelé már kertesházak, gyümölcsöskertek sorakoznak, Hetényegyházától lefelé és Kláberteleptől felfelé futó szakaszra nem lehet azt mondani, hogy tanyasi környezet lenne. A tanyasias jelleg a szakasz kb. 5 km-ére jellemző. Aztán meg Dabasig ugyanúgy látni tanyákat a vonalról Mizse után is a települések között.

Összegezve az egészet, minden ok meglenne rá, hogy tovább tervezzenek Lajosmizsénél, és nem csak a Kecskemétről Pestre utazók miatt, hanem mert Lajosmizséről, Felsőlajosról, Örkényből rengetegen nem Pestre ingáznak, hanem Kecskemétre. Ezt elmulasztották figyelembe venni.

Sajnálom, hogy még csak igényfelmérés se történt a Lajosmizse - Kecskemét szakaszon élők körében, hogy használnák-e az S21-es járatot, vagy nincs igény rá.

A BFK hatásköre Mizsén túl nem terjed, ami nonszensz, ha a távolabbi Szolnok benne van, ahová bőven jut a fejlesztési ötletekből. Budapestről sugárirányban mindegyik első jelentős városba elvitték a személyvonatokat (Győrbe is!, Veszprémbe is jó pár jár!, Tatabánya, Esztergom, Hatvan, Szolnok, Dunaújváros, Székesfehérvár), de Kecskemétre egy se jár. Felénk a fejlesztések véget érnek egy 11 ezres kisvárosban, ami nagyon közel van Kecskeméthez. Meg se próbálják bevonni a várost ebbe a hálózatba, és ennek nem tudom, mi az oka?

2021. jan. 15. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!