30 perces ütemben járó vonatokat miért indítanak el 30+ perc késéssel, teljesen rendszertelenül? Miért nem regulázzák meg egy kicsit a MÁV-START-ot megrendelői (állami) oldalról?
Nagyon bosszantó, amikor beáll egy rendkívüli helyzet, bejönnek a 30 perc feletti késések, és 30 perces ütemben közlekedő vonatokat kezd el egymás seggében, teljesen rendszertelenül elindítani a MÁV-START.
Egyrészt ez teljesen gazdaságtalan, hiszen sokszor egy üres vonat megy a másik mögött, személyzettel meg mindennel, másrészt javarészt ilyenkor az egyik vonat még zavarja is a másikat.
Harmadrész, és ez a legfájóbb, hogy az utasokat teljesen összezavarják, és bizonytalanná teszik az utazást. Kimegy az ember a pályaudvarra, és azt látja, hogy mondjuk a 16:00-os vonat késik 80 percet, a 16:30-as 40-et, a 17:00-sra meg még nincs késés kiírva. Aztán random elindul az egyik vonat, természetesen se nem 00-kor, se nem 30-kor, hanem valami kettő közti időben, amikor senki nem számít rá, és folytatódik a nap végéig minden vonat 30-90 perces késése.
Ez utóbbiban persze benne van az is, hogy a MÁV-csoport utastájékoztatásra képtelen, állandóan csak kamuznak valamit, vagy még azt sem, aztán majd lesz valami. De ha ezen túllépünk, akkor is rendkívül káros gyakorlat össze-vissza ütemen felüli késéssel rendelkező vonatokat elindítani.
Minderre semmiféle megrendelő kontroll nincs, az adófizetők pénzével teljesen szabadon játszik a MÁV-START, sőt még nekik az éri meg, ha jó nagy fejetlenséget csinálnak ilyen helyzetekben, mivel a vonatszám alapján kapják a pénzt, a minőség pedig semmilyen súllyal nem szerepel. Vajon ez miért éri meg a megrendelőnek?
Ilyenkor kapásból szarrá kellene kötbérezni a vasutat, minden egyes késett vonatért. A kötbért úgy kellene megállapítani, hogy a vonat késésével arányos legyen: ha a 16:00-s 80 perc késéssel megy el, akkor annak arányában fizet a START. Természetesen lemondott vonatért is kötbérezni kellene mondjuk olyan késéssel, amennyi eltelik a következő menetrend szerinti vonat idejéig, de ha 2-3 vonatot akár le is mondanak, még akkor is kisebb veszteség éri a MÁV-START-ot, mintha az aznapi összes vonatra 60-90 perces késést fizetnének.
Ez vajon miért nincs így, vagy ehhez hasonlóan, elsősorban az utasok érdekeit, és a közpénz megfelelő elköltését figyelembe véve? Miért lett teljesen szabadjára engedve a hazai vasúti szolgáltatás, mintha minden mindegy lenne? Eleve nagyon sok gond van a vasúttal, de ha ilyen egyszerű szabályokat sem kényszerítünk rá, akkor hatalmas gondok vannak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!