Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért ajánl fel az ELVIRA...

Miért ajánl fel az ELVIRA olyan utazást, ahol 3 perc van az átszállásra a csatlakozásra nem váró vonatra?

Figyelt kérdés

Illetve tudtommal budapesti állomásokon eleve csak akkor számít egy vonat csatlakozónak, ha legalább 30 perc van köztük. Ennek ellenére 3 perces átszállást is kidob a rendszer, lehet rá jegyet is venni.


És azért azt is tudjuk, hogy 3 perc a MÁV-START-nál nem késés, még csak nem is legyintenek rá. Így azért eléggé felelőtlenség ilyen ajánlatokat kidobni, nem?


2017. júl. 25. 22:10
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

"És azért azt is tudjuk, hogy 3 perc a MÁV-START-nál nem késés, még csak nem is legyintenek rá. Így azért eléggé felelőtlenség ilyen ajánlatokat kidobni, nem?"

Egy régi problémával kerülünk szembe ebben az esetben: a gép rugalmatlan. Nem létezik nála a "maj'nem annyi az, Jaóskám", a "kicsit sz*r", a "nem késik az annyit, hogy felírjuk" és a többi kategória. A menetrendet ismeri az algoritmus, azt nem programozták bele, hogy a MÁV-START ezt képtelen betartani. De kész szerencse, hogy ismeri a "későbbi továbbutazás" funkciót.

2017. júl. 25. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Na igen, de azért jobban belegondolva mindössze 3 perc SOHA nem elég egy olyan vonatnál, ami csatlakozásra nem vár. Nem csak a MÁV, hanem akár a svájci vasút is késhet 3 percet. 3 perc még akkor sem biztos, hogy elég, ha nincs késés. Pl. ha másik peronról indul a vonat.


Nyilván nem azt kell ismernie egy algoritmusnak, hogy mennyire megbízhatatlan a MÁV, hanem a MÁV-nak kellene ismernie, hogy mi a reális és mi nem, és azzal fejleszteni a rendszert.


Persze, aki tapasztalt, az tudja, hogy az ilyen ajánlatot ki kell röhögni. Csak ugye az ELVIRA-t olyanok is használják, akik nem ismerik a rendszert. Nekik konkrétan olyan ajánlatot ad a kereső, ami még ideális körülmények között is erősen megkérdőjelezhető.


A "későbbi továbbutazás" opció is leginkább azoknak hasznos, akik tudják, mit csinálnak, egy laikus utazó semmit nem kezd vele.

2017. júl. 25. 23:41
 3/16 anonim ***** válasza:
89%

Sajnos, nincs lehetőség az átszállási idő kiválasztására. (A régebbi VOLÁN menetrendben volt, de mióta a menetrendek.hu van, ott sincs. Simán felajánl 0 perces átszállási idejű lehetőséget is.)


Gondolom, megbonyolítaná a programot, ha a felhasználó választhatna, de azért csak-csak nem lehetetlenség. Példa rá a német vasúti on-line menetrend: [link]


Igaz, nem tudom, hogy a használók közül hányan állítanak rajta, vagy hagyják „Standard” állapotban.

És akkor, bizony, 5 perces átszállást is felkínál. (Nem tudom mennyi a legkisebb érték, és figyelembe veszi-e a vágányok közelségét.)

Annyi, hogy nem kell számolni, elég látványosan mutatja: [link] És, felajánl az elvirához hasonló megoldást: módosítható az átszállási idő.

2017. júl. 26. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 eddiboy ***** válasza:
100%
A rendszernek ismernie kellene a csatlakozó és a csatlakozásra nem váró vonatokat, ez utóbbiaknál a peronok közötti átszállási időt (Keletinél ne adjon ki olyan 5 perces átszállást, ahol a vonat a pályaudvar másik oldalaból indul). Szerintem ez nem lehetetlen elvárás a 21. században. Van egy haverom a MÁV-Informatikánál, majd megkérdezem tőle.
2017. júl. 26. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

Jogos a felvetés, de ..:

A kérdés indoklásában a válasz ..:

ha beskatulyázzuk, hogy késnek a vonatok, sőt minden vonat késik 2-3 percet,

nos akkor ez a "csatlakozó" vonatra is igaz, tehát az is valószínűleg késni fog - van esély elérni.


Ez részemről nem komoly válasz, de ez logikusan következik a fenti gondolatmenetekből.

Ha pont az a vonat lesz rendes, amit el szeretnénk érni, akkor lekéssük.

Ellenben, ha általánosítunk és az is késni fog, akkor marad pár perc átszállni.

2017. júl. 26. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%

Értem a gondod, s bizonyára ügyesebben is meg lehet oldani.

De azért ad ilyen lehetőséget is, amiért van továbbutazás 5-6 óra várakozással is.

Mi történik most. A és B vonat között van 3 perc. Ki is írja neked a B vonatot, mint lehetőség.

Ha be lenne állítva 5 perc mondjuk, akkor a B nem jelenne meg, mint lehetőség, csak B2.

Mondjuk érkezel 17.00-kor. A másik vonat megy 17.03-kor.

Átszállási időkorláttal érkezel 17.00-kor, s dühöngsz, miért írta az elvira, hogy csak 18.20-kor tudsz továbbmenni, amikor itt a vonat előtted. Te pedig beterveztél a várakozásra egy gyors büfékajálást.

2017. júl. 26. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%
Én inkább lennék ideges, ha a 3 perces csatlakozás elvileg összejönne, de az utazástervező nem is dobná ki, én meg jó kényelmesen leülök a váróteremben megvárni a későbbi vonatot. Aztán rájövök, hogy épp most mondjak be azt a vonatot, amit meg sem próbáltam elérni.
2017. júl. 26. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:

# 6, 7


Igen, ez is egy szempont, hogy ha ott a lehetőség, akkor írjuk is ki, mert van rá minimális esély, hogy sikerül a csatlakozás. Csak hát az esetek többségében nem sikerül.


Nekem a fő gondom nem is az, hogy 1 átszállásos ajánlatnál kiír ilyeneket, mert max. megyek a következő vonattal. Na de 2-3 átszállás esetén borul az egész, mert lehet, hogy van egy jó ajánlat a 3 perces átszállással, de ha lekésem a csatlakozást, akkor már nem biztos, hogy a jó ajánlat fennáll.


Itt amúgy most a konkrét példa az, hogy helyi közlekedés nélküli eljutást keresek a 142-es (lajosmizsei) vonalról a Balaton északi partjára. Kőbánya-Kispestre a vonat :24-kor érkezik, Székesfehérvár felé pedig megy egy vonat :27-kor. De arról még egyszer valahol át kell szállni, vagy Kelenföldön, vagy csak Székesfehérváron, és a :57-kor induló tárnoki/martonvásári vonat eleve csak Kelenföldig lenne jó, de nem biztos, hogy 30 perccel később jó még ugyanarra a gyorsvonatra. És akkor mondjuk már egy másik gyorsvonattal kell menni, amire esetleg kell/nem kell pótjegy (mert nem minden északi parti gyorsvonatra kell, ha bizonyos szakaszon megyek).


És ezzel van a gond, mert egy tapasztaltabb utas addig nyomkodja az ELVIRA-t, amíg olyan ajánlatot nem kap, ami vállalható, és érvényes jegyet tud venni rá. De egy kevésbé tapasztalt meg az ELVIRA alapértelmezett 3 perces átszállásos ajánlatát fogja látni, ami annyira irreális, hogy aki már akart így átszállni, az csak nevet, hogy ilyet mégis hogy ajánlhat fel a rendszer. És akkor lekési a vonatot, és ott van meglőve, hogy most akkor hogy is jusson el a Balatonra? Egy tapasztaltabb ember nem esik ilyenkor kétségbe, de egy átlag vonatozó mondjuk kinézte magának, melyik vonatokkal megy, így meg borul neki.


És nyilván nem csak ez a konkrét példa az egyetlen gond az országban, csak most ezzel szembesültem.

2017. júl. 26. 14:05
 9/16 anonim ***** válasza:
100%

A számítógép számít. Nem tud mi mást tenni.

Ezért nehéz jó navigációt készíteni, szinte lehetetlen jó fordítóprogramot alkotni, s elvira soha nem lsz olyan intuícióban gazdag, mint Elvira.

Hibás a gondolatmeneted a többszöri átszállással.

A legjobb program sem tudna mit tenni.

A legtöbb vonaton már van nyomkövető, tudják a pillanatnyi helyét.

Egy olyan alkalmazást lehetne írni, amelyik az élő, pillanatnyi adatok alapján ad továbbutazási javaslatokat.

Ilyen a BKK Futár rendszere. De amíg a legtöbb járat nappal sűrűn közlekedik, vannak további lehetőségek.

De ha a A és B között csak óránként van vonat, akkor hiába van rátartás. Ha nem éred el a csatlakozást, akkor csak a későbbi van.

Gyors újratervezés sincs. Meg lassú sem. Hogy ha A és B között nem jó a csatlakozás, akkor utaz A-C-D-B útvonalon.

Egyébként ilyent is tervez az elvira, csak mire jó. Lehet már kivették.

Mondjuk Rákosligetről mentem volna Pécelre, s kiírta, hogy Rliget-Keleti-Gödöllő-Pécel

Mert aznap már nem volt több vonat kifelé.

2017. júl. 26. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%

Az Elvira az összefüggéseivel együtt közérthető.

Lehet szűrni a Te feltételeid szerint is

pótdíjmentes lehetőségekre vonatkozóan is.


Illetve pl. itt a lehetőség kérdezni, filozofálni róla.

2017. júl. 26. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!