30 perces ütemben járó vonatokat miért indítanak el 30+ perc késéssel, teljesen rendszertelenül? Miért nem regulázzák meg egy kicsit a MÁV-START-ot megrendelői (állami) oldalról?
Nagyon bosszantó, amikor beáll egy rendkívüli helyzet, bejönnek a 30 perc feletti késések, és 30 perces ütemben közlekedő vonatokat kezd el egymás seggében, teljesen rendszertelenül elindítani a MÁV-START.
Egyrészt ez teljesen gazdaságtalan, hiszen sokszor egy üres vonat megy a másik mögött, személyzettel meg mindennel, másrészt javarészt ilyenkor az egyik vonat még zavarja is a másikat.
Harmadrész, és ez a legfájóbb, hogy az utasokat teljesen összezavarják, és bizonytalanná teszik az utazást. Kimegy az ember a pályaudvarra, és azt látja, hogy mondjuk a 16:00-os vonat késik 80 percet, a 16:30-as 40-et, a 17:00-sra meg még nincs késés kiírva. Aztán random elindul az egyik vonat, természetesen se nem 00-kor, se nem 30-kor, hanem valami kettő közti időben, amikor senki nem számít rá, és folytatódik a nap végéig minden vonat 30-90 perces késése.
Ez utóbbiban persze benne van az is, hogy a MÁV-csoport utastájékoztatásra képtelen, állandóan csak kamuznak valamit, vagy még azt sem, aztán majd lesz valami. De ha ezen túllépünk, akkor is rendkívül káros gyakorlat össze-vissza ütemen felüli késéssel rendelkező vonatokat elindítani.
Minderre semmiféle megrendelő kontroll nincs, az adófizetők pénzével teljesen szabadon játszik a MÁV-START, sőt még nekik az éri meg, ha jó nagy fejetlenséget csinálnak ilyen helyzetekben, mivel a vonatszám alapján kapják a pénzt, a minőség pedig semmilyen súllyal nem szerepel. Vajon ez miért éri meg a megrendelőnek?
Ilyenkor kapásból szarrá kellene kötbérezni a vasutat, minden egyes késett vonatért. A kötbért úgy kellene megállapítani, hogy a vonat késésével arányos legyen: ha a 16:00-s 80 perc késéssel megy el, akkor annak arányában fizet a START. Természetesen lemondott vonatért is kötbérezni kellene mondjuk olyan késéssel, amennyi eltelik a következő menetrend szerinti vonat idejéig, de ha 2-3 vonatot akár le is mondanak, még akkor is kisebb veszteség éri a MÁV-START-ot, mintha az aznapi összes vonatra 60-90 perces késést fizetnének.
Ez vajon miért nincs így, vagy ehhez hasonlóan, elsősorban az utasok érdekeit, és a közpénz megfelelő elköltését figyelembe véve? Miért lett teljesen szabadjára engedve a hazai vasúti szolgáltatás, mintha minden mindegy lenne? Eleve nagyon sok gond van a vasúttal, de ha ilyen egyszerű szabályokat sem kényszerítünk rá, akkor hatalmas gondok vannak.
Azért nem oldják meg, mert a MÁV csoport nem érdekelt abban, hogy kevesebb vonat közlekedjen, abban viszont igen, hogy minél több vonatot elindítsanak minél nagyobb káoszban. A minőségre nincsen semmilyen garancia beépítve, csak a mennyiségre, teljesen értelmetlenül.
Egyébként továbbra sem értem, miért olyan természetes, hogy ha késés van, akkor csesszünk ki mindenkivel, és generáljuk tovább a káoszt. A szerelvényfordulós példádnál maradva, nem tudom, mivel vagyunk előrébb, ha Vácon egy szintén órákat késett vonat fordulhat vissza egy másik seggében.
Ahogy #12-es is írja, a leközlekedtetett vonatok után jár a pénz a mávnak, így nem mondják le a vonatokat, hanem végignyomják az összeset keresztül kason. Gyakran még szerencsésebb, ha mind a kélt vágány kiesik, és fordítani kell, minthogy egy vágány marad járható, és azon átnyomnak mindent, össze vissza adogatva a kérdéseket.
Itt egyébként van egy egész jó kis cikk, ebben elég jól össze van szedve a lényeg, hogy mi az ami nem jó, és hogy lehetne jobban csinálni.
Elek, az anyagi helyzetemet illetően nem kellene találgatásokba bonyolódnod, mert személyeskedésként hat és a konstruktív vitát kûrvára nem segíti. Speciel járhatnèk autóval is, nem a pénzen múlik, csak az én esetemben az lassabb, ergo marad a vonat.
Tehàt mint feljebb kifejtettem én is és mások is: ez nem egy logisztikai probléma, hanem menedzsment-problèma. Mèghozzá nem a vállalaton belül, hanem azon kívül kell keresni az okát: történetesen a teljesítés minőségétől gyakorlatilag független, vonatkilomèter alapú állami támogatást. Minél több kilométert megy egy vonat, annál több a bevétel, annál szebbek a számok a mérlegben. Ha két vonat megy 10 kilométert, az 20 vonatkilom
20 vonatkilométer, ha pedig egy vonat megy 10 km-t, mert a másodikkal egyesítették vagy lemondtak azt, akkor az csak 10 vonatkilometer. Ennyi az egész.
Ezzel szemben benne kellene lennie a rendszerben egy csomó minosegi parameternek is: pontosság, utaselégedettség, fedélzeti szolgaltatasok vagy épp a működőképes liftek száma.
Most mi a gond? Látjátok a problémát, tudjátok a megoldást, miért nem szóltok a MÁVnak és a tudásotokkal virágoztatjátok fel a vasutat? Tegyetek jót az országnak és magatoknak!
Sosem éri el Japán szintjét ha nem másztok ki a fotelből!
Elek! Most már a sokadik posztban mondod el tök ugyanazokat az érveket, nem halad az érvelésed semmilyen irányba és csak nyomogatod a piros gombot, mint egy óvodás - ahelyett, hogy érvelnél.
Gondolom szàmodra is nyilvánvaló, ahogy az itt kommentelők nagy részének nincs bejàrása a Lendvay utcába, így érdemi beleszólása sincs abba, hogy miképp alakuljon a MÁV-Start közszolgáltatási szerződésében lefektetendő “bonus-malus” rendszer.
Egy választ sem értékeltem, egyik kérdésnél sem szoktam.
Az állam spórol az oktatáson, az egészségügyön, stb, nehogy azt hidd hogy nemtörődömségből ilyen a MÁV helyzete. Persze, biztosan lehetne javítani valahogy, de nem olyan könnyen mint ahogy elképzelitek.
Emeljék meg a dolgozók fizetését hogy ne ilyen legyen a hozzáállás? Rendben, de ki fizeti ki?
Fizessen kötbért a késésekért? Így sincs pénz, miből fizesse ki?
Lehetne emelni a jegyárakon, de felháborodnának az utasok, tehát ez sem megoldás.
Angliában a vasútközlekedést privatizálták, nyereséges üzlet. Mind a rövidtávú, mind a hosszútávú jegyek drágábbak mintha egyedül autókáznál, ebből azért lehet gazdálkodni. Az én 173 mérföldes autókázásom vonattal hasonló idő, de 18 liter benzin helyett (20 font kb) 40-100 font közötti jegyárak vannak. Majd ha a Göd-Nyugati út nem kb 450 ft lesz hanem 3000, akkor lesz miből fejleszteni, kötbért fizetni, normális fizetést adni. Jaa, hogy ilyen árak mellett a felháborodott nép felgyújtaná az egész országot? Bocs.
Szóval még mindig áll a dolog, ha valóban akkora zseni vagy hogy megoldod a vasútközlekedés problémáját, akkor tessék elkészíteni egy komoly prezentációt és felvenni velük a kapcsolatot. Hidd el, ha reális amit előadsz akkor nem zavarnak el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!