HÉV kocsikat mikor fogják lecserélni?
Már volt korszerűsítés a metrónál,villamosnál,trolibuszoknál,buszoknál.
De a 40 éves HÉV kocsikat mikor cserélik le modernebbre?
Sokszor már úgy dobál hogy nem hogy olvasni de megmaradni alig lehet rajtuk mert úgy dobál és rángatózik az egész.
Mivel sem a főváros, sem a kormány nem tudott mit kezdeni azzal a helyzettel, hogy a főváros pénzéből üzemelt egy helyközi közlekedési eszköz, államosították a HÉV-et. A MÀV-csoporthoz került, ahol viszont egy rövid és rossz emlékű időszaktól eltekintve sosem foglalkoztak ilyen típusú vasútüzemmel, így sem lenyelni, sem kiköpni nem tudják. Tehát teljes a töketlenség és a koncepciótlanság az egésszel kapcsolatban, ráadásul erősen nyitott a kérdés, hogy ha vesznek új járműveket, akkor hova milyet. Hiszen várhatóan 30 éven belül mindegyik HÉV-vonal integralva lesz vagy a metróhálózattal vagy a nagy vasúttal vagy mindkettővel, ennek ilyen időtávon komoly realitása van. Márpedig ennyi időre terveznek egy vasúti járművet, magyarul egy rossz döntés adott esetben évtizedekre is visszavetheti az integrációs törekvéseket.
Ha hosszú távon nézed, akkor ez utóbbi tényező miatt talán nem is baj, ha nem történik semmi. A baj inkább az, hogy megint ezt az inkompetens, látszatpolitikát folytató brigádot sikerült megválasztani, akik tökéletesen elégedettek a vasút jelenlegi, szakmailag szinten eléggé nulla szintű vezetésével. Így a szemléletmód és a szerencsétlenkedés minimum 4 évig marad, sőt, ha a kormány meg akarja büntetni Budapestet, akár még szándékosan is hozhat a fejlesztésekre évtizedekre negatívan kiható járrműbeszerzési döntést, ami konzerválja a mai, átszállásos-semmiben végződős helyzetet - és sokan tényleg tapsolni fognak hozzá.
Még mikor Budapesté volt a HÉV akkor egy 3 kocsis szerelvényt felújítottak a H5-ös vonalon, habár ez inkább esztétikai, semmint motorikus felújítás volt.
Most, hogy az államé a HÉV, csak lefestik őket kívül-belül, illetve kicserélik az üléshuzatokat.
Egyébként, szintén, ahogy az előttem szóló írta, nagy baromság volt államosítani a HÉVet az integrálás előtt.
"Csak tavaly 700 millióba került a rongálások javítása és a graffitik eltávolítása a HÉVeken."
Kamu. Egyrészt nem távolítják el, másrészt ha eltávolítanák, az is ennek a töredékébe kerülne.
# 8
És az összes az origot jelöli meg forrásként :D
Metrókocsik HOL lettek korszerűsítve?
ja, leporolták a régieket, átfestették fehérre és máris korszerűbb.
Ja, csak épp kigyullad, az újakban szar a szoftver, a buszok félúton meghalnak...
Meg úgyis mindent sszefirkálnak meg hugyoznak, minek kéne új? :) Amíg az illetékeseket nem érdekli a rend és tisztaság - akár rendőrökkel a szerelvényeken -, addig mirő is beszélünk?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!