Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egyetértetek, hogy a tömegközl...

Egyetértetek, hogy a tömegközlekedési cégeket legyen lehetőség kártérítésre kötelezni, hogyha az ő hibájukból késik a vonat?

Figyelt kérdés

Ideje lenne ezt tisztába tenni.

A jegy 50 százaléka legyen visszakövetelhető, amennyiben a cég hibájából késik a járat.Ugyanis, ha késik, akkor nem teljesül az egyik legfontosabb logisztikai alapelv, a megfelelő időben.



De ha a cég önhibáján kívüli okból történik a késés, például fa dől a sínekre, árvíz van, kidőlő fa megrongálja a felső vezetéket, öngyilkosjelölt, akkor nem lehetne kárigénnyel élni.


Viszont,ha mondjuk egyszerűen elromlik a biztosító berendezés és amiatt késések vannak, vagy rossz a forgalomszervezés valami tehervonat miatt, az bizony mind a cég hibája, így ebben az esetben az utas legyen jogosult kártérítést követelni.


2018. febr. 25. 19:38
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
49%

#6:


Akkor mit csinálsz, nyomorogsz a zötykölődő buszokon inkább vagy a gatyádat ráfizeted a városok közti taxira? :D

2018. febr. 26. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
47%

Egyrészt emberileg érthető az elvárásod. De jogi és szervezési szempontból vannak nehézségek, hiszen nem ugyanaz a cég kozlekedteti a vonatot és üzemelteti a pályát.


Mondjuk egy egyvágányos pályán eleinte ismeretlen okból egy magánvasút-társaság mozdonya letépi a MÁV Zrt által üzemeltetett felsővezetéket. Te a MÁV-Start utasaként várnál a vonatot, ami persze nem jön, pótlóbuszt ígértek, de az ilyen esetre szerződött partner épp nem tud buszt küldeni sofőrhiány miatt. Te meg persze már 30 perc késés után ott toporogsz a pénztárban, hogy kéred a pénzedet, holott az sem világos, ki és mekkorát hibázott.


Megjegyzem, ettől függetlenül az uniós irányelveknek megfelelően távolsági forgalomban jogosult vagy nagyobb késések esetén a jegyed árának egy részét visszaigényelni, bár a procedúra viszonylag hosszadalmas.

2018. febr. 27. 05:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
37%

„De ha a cég önhibáján kívüli okból történik a késés, például fa dől a sínekre, árvíz van, kidőlő fa megrongálja a felső vezetéket, öngyilkosjelölt, akkor nem lehetne kárigénnyel élni.”


Én még ilyen esetben is kötelezném őket a kártérítésre, ha nem végzik kellő hatékonysággal a helyreállítást és nem megfelelő a tájékoztatás.

2018. márc. 2. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 10 deka farhát ***** válasza:
28%

"Én még ilyen esetben is kötelezném őket a kártérítésre, ha nem végzik kellő hatékonysággal a helyreállítást"


OK, és milyen mérőszámot javasolsz a hatékonyság mérésére? Azt ugye tudod, hogy minden egyes káresemény más és más, nem lehet egyformán kezelni őket?

2018. márc. 8. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
82%

Érdekes, hogy a nem megfelelő tájékoztatásba nem álltál bele:)

Nyáron leszakadt az ég, a vihar miatt a sínekre dőlt egy fa. Ezt 1 óra elteltével tudtuk meg. A síneknél lévő brigád és a kalauzok között semmiféle információáramlás nem volt. Nem tudtuk, hogy 1 óra vagy 3 óra még áll a vonatforgalom. 1 órát még vár az ember, 3 óránál pedig „Szevasz haver, értem tudsz jönni kocsival?".

Eközben pedig a kalauz pokróc stílusban rázza le az utasokat... Ez így nem állapot. Igenis legyen felelőssége a vasúttársaságnak az efféle esetekben!

És bocs, ha az utas nem toleráns egy olyan céggel szemben ahol a kalauzok cigiznek a mosdóban, bénáznak az új típusú digitális jegyekkel, késnek a vonatok, használhatatlanok a mosdók és ennek tetejében eltörlik a jól működő és kedvező kedvezményrendszert...

2018. márc. 8. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!