Egyetértetek, hogy a tömegközlekedési cégeket legyen lehetőség kártérítésre kötelezni, hogyha az ő hibájukból késik a vonat?
Ideje lenne ezt tisztába tenni.
A jegy 50 százaléka legyen visszakövetelhető, amennyiben a cég hibájából késik a járat.Ugyanis, ha késik, akkor nem teljesül az egyik legfontosabb logisztikai alapelv, a megfelelő időben.
De ha a cég önhibáján kívüli okból történik a késés, például fa dől a sínekre, árvíz van, kidőlő fa megrongálja a felső vezetéket, öngyilkosjelölt, akkor nem lehetne kárigénnyel élni.
Viszont,ha mondjuk egyszerűen elromlik a biztosító berendezés és amiatt késések vannak, vagy rossz a forgalomszervezés valami tehervonat miatt, az bizony mind a cég hibája, így ebben az esetben az utas legyen jogosult kártérítést követelni.
#6:
Akkor mit csinálsz, nyomorogsz a zötykölődő buszokon inkább vagy a gatyádat ráfizeted a városok közti taxira? :D
Egyrészt emberileg érthető az elvárásod. De jogi és szervezési szempontból vannak nehézségek, hiszen nem ugyanaz a cég kozlekedteti a vonatot és üzemelteti a pályát.
Mondjuk egy egyvágányos pályán eleinte ismeretlen okból egy magánvasút-társaság mozdonya letépi a MÁV Zrt által üzemeltetett felsővezetéket. Te a MÁV-Start utasaként várnál a vonatot, ami persze nem jön, pótlóbuszt ígértek, de az ilyen esetre szerződött partner épp nem tud buszt küldeni sofőrhiány miatt. Te meg persze már 30 perc késés után ott toporogsz a pénztárban, hogy kéred a pénzedet, holott az sem világos, ki és mekkorát hibázott.
Megjegyzem, ettől függetlenül az uniós irányelveknek megfelelően távolsági forgalomban jogosult vagy nagyobb késések esetén a jegyed árának egy részét visszaigényelni, bár a procedúra viszonylag hosszadalmas.
„De ha a cég önhibáján kívüli okból történik a késés, például fa dől a sínekre, árvíz van, kidőlő fa megrongálja a felső vezetéket, öngyilkosjelölt, akkor nem lehetne kárigénnyel élni.”
Én még ilyen esetben is kötelezném őket a kártérítésre, ha nem végzik kellő hatékonysággal a helyreállítást és nem megfelelő a tájékoztatás.
"Én még ilyen esetben is kötelezném őket a kártérítésre, ha nem végzik kellő hatékonysággal a helyreállítást"
OK, és milyen mérőszámot javasolsz a hatékonyság mérésére? Azt ugye tudod, hogy minden egyes káresemény más és más, nem lehet egyformán kezelni őket?
Érdekes, hogy a nem megfelelő tájékoztatásba nem álltál bele:)
Nyáron leszakadt az ég, a vihar miatt a sínekre dőlt egy fa. Ezt 1 óra elteltével tudtuk meg. A síneknél lévő brigád és a kalauzok között semmiféle információáramlás nem volt. Nem tudtuk, hogy 1 óra vagy 3 óra még áll a vonatforgalom. 1 órát még vár az ember, 3 óránál pedig „Szevasz haver, értem tudsz jönni kocsival?".
Eközben pedig a kalauz pokróc stílusban rázza le az utasokat... Ez így nem állapot. Igenis legyen felelőssége a vasúttársaságnak az efféle esetekben!
És bocs, ha az utas nem toleráns egy olyan céggel szemben ahol a kalauzok cigiznek a mosdóban, bénáznak az új típusú digitális jegyekkel, késnek a vonatok, használhatatlanok a mosdók és ennek tetejében eltörlik a jól működő és kedvező kedvezményrendszert...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!