Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen módon lehetne javítani...

Milyen módon lehetne javítani Rákosmente tömegközlekedésén?

Figyelt kérdés

A napokban elég felkapott téma lett a 2-es metró és a H8-as & H9-es HÉV-ek összekötése, valamint egy rákoskeresztúri szárnyvonal megépítése. Én viszont nem feltétlenül ezt tartanám a legjobb megoldásnak, hiszen ez az új metrószakasz ugyanúgy nem érintené az egész kerületet.

Véleményem szerint a XVII. kerületben inkább a nagyvasutat kellene kihasználni, hiszen a két elágazó vonal elég jól lefedi a kerületet. Újabb állomások létesítésével, négyvágányúsítással, sűrítéssel, ráhordó buszjáratokkal szerintem sokkal vonzóbb (és olcsóbb) opció lehetne, mint a metró-szárnyvonal.

Ti mit gondoltok?


2018. jan. 5. 21:35
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem is. Nyilvánvaló, hogy nem lesz az egészből semmi, mivel ennél sokkal értelmesebb projektek is vannak (H6-H7 hév összekötése 5-ös metró, villamoshosszabbítások, Újpalota felé villamos/metró, Gazdagrétre 4-es metró). Rákosmente kis terület ahhoz, hogy oda metró épüljön. A hévnek lenne értelme de felesleges kerülő lenne az örs fele menni, tényleg jobban járnának a vasút bővítésével.
2018. jan. 5. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Így van, az a 4 vágány nem kis kapacitás és szinte végig megvan, csak a biztosítóberendezést és egy-két plusz vágánykapcsolaton mulik, hogy a mainál akár másfélszer nagyobb kapacitás mozogjon ezeken a szakaszokon. És a Keleti alá beépítve az elővárosi vágányokat az átszállás problémája is megoldódna, a rövidülő gyaloglási távolság miatt. Rákosmentén pedig bővíteni lehetne a ráhordó hálózatot.
2018. jan. 6. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
A nagyvasutat kellene rendbehozni úgy, hogy legalább a balkáni szintet elérje, normális sebességgel és kiszámíthatóan közlekedjenek rajta a vonatok. A Keletibe vagy a Nyugatiba így be lehetne jutni, és ott már van metró is.
2018. jan. 6. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Keleti pályaudvar nem bír el nagyobb terhelést, így a hozzá tartozó vonalakon sem lehet növelni a kapacitást.

A vonatok sűrítése már nem növelhető.

A dolgot nehezíti az is, hogy Rákostól befelé baloldali közlekedés van. A vonatokat keresztbe kell járatni. Ennek átépítése logisztikailag is nagy kihívás. Egy ideig le kellene zárni az érintett szakaszt.

Olyan járatsűrűség, amelyet metróval, villamossal, busszal el lehet érni, a vasúton az átépítés után sem lenne lehetséges.


A kerületben lakom, s magam sem tartom optimálisnak a metrót. De ha már mégis, akkor menjen ki Pécelig.

Villamos tudna közlekedni a felszínen, hely van rá.


Épült egy busz korridor az Örs vezér terére. Na de milyen? Javult valamit a menetidő? (Nem járok arra). Amikor először hallottam róla, akkor valahogy úgy képzeltem, hogy a buszok kapnának egy kizárólagos pályát, megszakítások nélkül. Mint ahogyan az éles saroknál is van egy rövidke szakasz. Hogy amikor elhagyja a gyorsjárat az utolsó megállót, onnan már semmi ne állja útját. És addig is megszakítások nélküli buszsáv.


Régiakadémián lakom. A közeli szőlőültetvényt elpusztították értelmetlenül. Lakópark van tervben nagyon régóta. A XVI.-XVII. kerület között a mezőgazdasági területen meg ipari létesítményeket képzeltek el. Gyárakat, üzemeket.

Na itt nekünk teljesen betenni a lakópark és gyár utasforgalma. Amikor még fiatal voltam 14-16 perc volt a gyorsjárattal az Örs. Ma 30-35 perc menetidővel már boldog vagyok.


Az a bajom a metróval, hogy hosszú távú célját sem látom. Az én életem már a vége felé közeledik (remélem azért még nem feni még a kaszás a műszerét), nem látok messzire.

Ha olyan típusú városfejlesztés lenne, ami miatt a kicsit távolabbi jövőben kiaknázná a metró kapacitását, akkor legyen.

2018. jan. 6. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
45%

"Keleti pályaudvar nem bír el nagyobb terhelést, így a hozzá tartozó vonalakon sem lehet növelni a kapacitást.

A vonatok sűrítése már nem növelhető. "


És amikor majd 2158-ban mindenhol maglev és 300km/h feletti vonatok fognak járni Európában, mi még mindig arra fogunk hivatkozni, hogy azért van V43-8000-res sorozat Bhv-val mert a Keleti nem bír ez nagyobb forgalmat. :D


A Keleti elbírna nagyobb forgalmat? Persze, hogy el, csak először erre kellene költeni egy kicsit és felújítani a Keletit valamint a környező vonalak budapesti szakaszát.


Ha megnézed a Hungária-körút feletti felüljárót egy érdekes dolgot fogsz látni: 9 vágány található ott, de a józsefvárosi pályaudvar bezárása óta csak 4-et használnak. Hmm, érdekes. Ha megnézzük a környező állomásokat akkor a Keleti irányába Kőbánya felsőről 3 vágány halad amiből kettő van használatban, Ferencvárosból ( ha beleszámoljuk az elbontott konténer deltát) akkor 4 amiből szintén 2 van használatban.


Némi építkezéssel megoldható lenne, hogy a Keletibe mindkét irányból 4-4 vágányon érkezhessen és indulhasson a forgalom.


A kocsiműhelyt nyugodtan át lehetne pakolni a néhai Józsefváros helyére, ezzel rengeteg területet nyernénk, a 37-es villamos hídját át kell építeni és rögtön van elég hely mindenre.


Némi földmunkával megoldható, hogy a Kerepesi út alatt 2 szinten járjanak be a vonatok ( bőven elférne a metróalagút fölött) és a mostani kocsiműhely helyére be lehetne húzni egy 8 vágányos elővárosi terminált, a jelenlegi 13 vágány pedig maradna a távolsági vonatoknak. Mindkét szekcióban 2+2/2+2 irányvágány állna rendelkezésre ahol a vonatok nem akadályoznák egymást és hirtelen több mint 50%-kal nőne a Keleti áteresztőképessége! És ez eddig cska némi földmunka, beton és szervezés kérdése ( meg persze jó sok túlórapénz a biztbereseknek).


Kőbánya-felsőt tisztességesen át kellene építeni, a jelenlegi forgalomból kizárt tároló vágánycsoport helyén ideiglenesen mehetne addig a forgalom. Normális szigetperonos 4-6 vágányt megépíteni a jelenlegi megállórész helyén, majd +2 vágányt kellene húzni Rákosig valamit Rákost is olyan módon felújítani, hogy a 80-as és 120-as vonal vonatait már beérkezéskor szét lehessen válogatni és innen 1+1 vágányon az elővárosiak valamit 1+1 vágányon a távolságiak járjanak. Ebben az esetben a Keletitől idáig külön lenne választva a helyi és távolsági forgalom.


A 80-ason lehetne folytatni a 4 vágányosítást egészen a városhatárig, mondjuk Pécelig, a 120-ason ez már picit problémásabb ott max +1 vágánynak lenne hely. Viszont így a XVII. kerületet két oldalról közrefogná két normális elővárosi vonal innen már csak a kellő járatsűrítést kell megoldani illetve hogy a BKV ráhordja az utasokat az állomásokra.


Esetleg egy olyan lenne még olcsón kivitelezhető, hogy a 3/62-es villamosból kiágaztatni egy vonalat ami Rákoson keresztül és a 120 mentén "gyors" villamosként lehetne futtatni a rendelkezésre álló helyen és ezt akár be is lehet valahol fordítani a kerület közepébe így meg lehetne oldani, hogy a XVII ker közepéből 60-70-es tempóban max 2 megállóval beérjen az ember Rákosig és onnan pár perc alatt az Őrsig.

2018. jan. 6. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Ha én véletlenül rákosmenti lennék, nem biztos, hogy a vasútnak örülnék!


Először felszállni egy buszra, ami a vasúthoz visz, majd átszállni a vasútra, ami csak a Keletiig visz be. A Keleti még nem igazán belváros, onnan még átszállások kellenek az embereknek munkahelyig, iskoláig.


Nem olyan jó arrafelé a tömegközlekedés...

Rákoskeresztúr is csúcsidőn kívül kb. 20 perc az Örstől, és még csak egy lakótelepen vagy, hasonlón, mint Lágymányos, Kelenföld, Vizafogó vagy Pillangó park...

Rákoscsaba, Rákosliget pedig 30-40 perc busszal, csúcsidőn kívül...


Az Örs a Hungária körútnál is kívülebb található, túlterhelt, túlméretezett csomópont.


A XVII. kerület a központtól legtávolabbi kerülete Budapestnek, és pont ott lényegében csak buszok jöhetnek szóba, amik lassúak és csak az Örsig mennek be.


Nekem a metrós megoldás szimpatikus. Olyasmi lenne akkor, mint Újpesten. 40 perc helyett 10-15, max 20 perc buszozás a metróig.


Na de igen, beszéljenek a rákosmentiek.... Azért van véleményem nekem is, mert régebben aránylag sokat jártam a kerület különböző részein.

2018. jan. 7. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

#6-ként még eszembe jutott egy dolog.


Szerintem nem lenne ördögtől való (csak drága :D), ha a Keletitől és a Nyugatitól egy-egy nagyvasúti alagút vezetne Kelenföldig, a belváros alatt és a belváros alatt megállóval.

Így talán már szimpatikus ötlet, hogy a XVII. kerületiek vonattal járjanak dolgozni.

2018. jan. 7. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!