Milyen módon lehetne javítani Rákosmente tömegközlekedésén?
A napokban elég felkapott téma lett a 2-es metró és a H8-as & H9-es HÉV-ek összekötése, valamint egy rákoskeresztúri szárnyvonal megépítése. Én viszont nem feltétlenül ezt tartanám a legjobb megoldásnak, hiszen ez az új metrószakasz ugyanúgy nem érintené az egész kerületet.
Véleményem szerint a XVII. kerületben inkább a nagyvasutat kellene kihasználni, hiszen a két elágazó vonal elég jól lefedi a kerületet. Újabb állomások létesítésével, négyvágányúsítással, sűrítéssel, ráhordó buszjáratokkal szerintem sokkal vonzóbb (és olcsóbb) opció lehetne, mint a metró-szárnyvonal.
Ti mit gondoltok?
Keleti pályaudvar nem bír el nagyobb terhelést, így a hozzá tartozó vonalakon sem lehet növelni a kapacitást.
A vonatok sűrítése már nem növelhető.
A dolgot nehezíti az is, hogy Rákostól befelé baloldali közlekedés van. A vonatokat keresztbe kell járatni. Ennek átépítése logisztikailag is nagy kihívás. Egy ideig le kellene zárni az érintett szakaszt.
Olyan járatsűrűség, amelyet metróval, villamossal, busszal el lehet érni, a vasúton az átépítés után sem lenne lehetséges.
A kerületben lakom, s magam sem tartom optimálisnak a metrót. De ha már mégis, akkor menjen ki Pécelig.
Villamos tudna közlekedni a felszínen, hely van rá.
Épült egy busz korridor az Örs vezér terére. Na de milyen? Javult valamit a menetidő? (Nem járok arra). Amikor először hallottam róla, akkor valahogy úgy képzeltem, hogy a buszok kapnának egy kizárólagos pályát, megszakítások nélkül. Mint ahogyan az éles saroknál is van egy rövidke szakasz. Hogy amikor elhagyja a gyorsjárat az utolsó megállót, onnan már semmi ne állja útját. És addig is megszakítások nélküli buszsáv.
Régiakadémián lakom. A közeli szőlőültetvényt elpusztították értelmetlenül. Lakópark van tervben nagyon régóta. A XVI.-XVII. kerület között a mezőgazdasági területen meg ipari létesítményeket képzeltek el. Gyárakat, üzemeket.
Na itt nekünk teljesen betenni a lakópark és gyár utasforgalma. Amikor még fiatal voltam 14-16 perc volt a gyorsjárattal az Örs. Ma 30-35 perc menetidővel már boldog vagyok.
Az a bajom a metróval, hogy hosszú távú célját sem látom. Az én életem már a vége felé közeledik (remélem azért még nem feni még a kaszás a műszerét), nem látok messzire.
Ha olyan típusú városfejlesztés lenne, ami miatt a kicsit távolabbi jövőben kiaknázná a metró kapacitását, akkor legyen.
"Keleti pályaudvar nem bír el nagyobb terhelést, így a hozzá tartozó vonalakon sem lehet növelni a kapacitást.
A vonatok sűrítése már nem növelhető. "
És amikor majd 2158-ban mindenhol maglev és 300km/h feletti vonatok fognak járni Európában, mi még mindig arra fogunk hivatkozni, hogy azért van V43-8000-res sorozat Bhv-val mert a Keleti nem bír ez nagyobb forgalmat. :D
A Keleti elbírna nagyobb forgalmat? Persze, hogy el, csak először erre kellene költeni egy kicsit és felújítani a Keletit valamint a környező vonalak budapesti szakaszát.
Ha megnézed a Hungária-körút feletti felüljárót egy érdekes dolgot fogsz látni: 9 vágány található ott, de a józsefvárosi pályaudvar bezárása óta csak 4-et használnak. Hmm, érdekes. Ha megnézzük a környező állomásokat akkor a Keleti irányába Kőbánya felsőről 3 vágány halad amiből kettő van használatban, Ferencvárosból ( ha beleszámoljuk az elbontott konténer deltát) akkor 4 amiből szintén 2 van használatban.
Némi építkezéssel megoldható lenne, hogy a Keletibe mindkét irányból 4-4 vágányon érkezhessen és indulhasson a forgalom.
A kocsiműhelyt nyugodtan át lehetne pakolni a néhai Józsefváros helyére, ezzel rengeteg területet nyernénk, a 37-es villamos hídját át kell építeni és rögtön van elég hely mindenre.
Némi földmunkával megoldható, hogy a Kerepesi út alatt 2 szinten járjanak be a vonatok ( bőven elférne a metróalagút fölött) és a mostani kocsiműhely helyére be lehetne húzni egy 8 vágányos elővárosi terminált, a jelenlegi 13 vágány pedig maradna a távolsági vonatoknak. Mindkét szekcióban 2+2/2+2 irányvágány állna rendelkezésre ahol a vonatok nem akadályoznák egymást és hirtelen több mint 50%-kal nőne a Keleti áteresztőképessége! És ez eddig cska némi földmunka, beton és szervezés kérdése ( meg persze jó sok túlórapénz a biztbereseknek).
Kőbánya-felsőt tisztességesen át kellene építeni, a jelenlegi forgalomból kizárt tároló vágánycsoport helyén ideiglenesen mehetne addig a forgalom. Normális szigetperonos 4-6 vágányt megépíteni a jelenlegi megállórész helyén, majd +2 vágányt kellene húzni Rákosig valamit Rákost is olyan módon felújítani, hogy a 80-as és 120-as vonal vonatait már beérkezéskor szét lehessen válogatni és innen 1+1 vágányon az elővárosiak valamit 1+1 vágányon a távolságiak járjanak. Ebben az esetben a Keletitől idáig külön lenne választva a helyi és távolsági forgalom.
A 80-ason lehetne folytatni a 4 vágányosítást egészen a városhatárig, mondjuk Pécelig, a 120-ason ez már picit problémásabb ott max +1 vágánynak lenne hely. Viszont így a XVII. kerületet két oldalról közrefogná két normális elővárosi vonal innen már csak a kellő járatsűrítést kell megoldani illetve hogy a BKV ráhordja az utasokat az állomásokra.
Esetleg egy olyan lenne még olcsón kivitelezhető, hogy a 3/62-es villamosból kiágaztatni egy vonalat ami Rákoson keresztül és a 120 mentén "gyors" villamosként lehetne futtatni a rendelkezésre álló helyen és ezt akár be is lehet valahol fordítani a kerület közepébe így meg lehetne oldani, hogy a XVII ker közepéből 60-70-es tempóban max 2 megállóval beérjen az ember Rákosig és onnan pár perc alatt az Őrsig.
Ha én véletlenül rákosmenti lennék, nem biztos, hogy a vasútnak örülnék!
Először felszállni egy buszra, ami a vasúthoz visz, majd átszállni a vasútra, ami csak a Keletiig visz be. A Keleti még nem igazán belváros, onnan még átszállások kellenek az embereknek munkahelyig, iskoláig.
Nem olyan jó arrafelé a tömegközlekedés...
Rákoskeresztúr is csúcsidőn kívül kb. 20 perc az Örstől, és még csak egy lakótelepen vagy, hasonlón, mint Lágymányos, Kelenföld, Vizafogó vagy Pillangó park...
Rákoscsaba, Rákosliget pedig 30-40 perc busszal, csúcsidőn kívül...
Az Örs a Hungária körútnál is kívülebb található, túlterhelt, túlméretezett csomópont.
A XVII. kerület a központtól legtávolabbi kerülete Budapestnek, és pont ott lényegében csak buszok jöhetnek szóba, amik lassúak és csak az Örsig mennek be.
Nekem a metrós megoldás szimpatikus. Olyasmi lenne akkor, mint Újpesten. 40 perc helyett 10-15, max 20 perc buszozás a metróig.
Na de igen, beszéljenek a rákosmentiek.... Azért van véleményem nekem is, mert régebben aránylag sokat jártam a kerület különböző részein.
#6-ként még eszembe jutott egy dolog.
Szerintem nem lenne ördögtől való (csak drága :D), ha a Keletitől és a Nyugatitól egy-egy nagyvasúti alagút vezetne Kelenföldig, a belváros alatt és a belváros alatt megállóval.
Így talán már szimpatikus ötlet, hogy a XVII. kerületiek vonattal járjanak dolgozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!