Elbírná a kettes metró ezt a forgalmat?
A kettes metró kapcsán négy fejlesztés is a köztudatban forog:
1, összekötni a H8-as és H9-es hévvonalakkal
2, behozni az Astoriáig a H6-os és H7-es héveket
3, kőbányai leágazás
4, rákosmentei leágazás
Ha mindez megvalósulna, elbírná egyáltalán a metróvonal ezt a hatalmas, összesűrűsödő forgalmat a Battyány tér - Puskás Ferenc Stadion közt?
Pláne, hogy amíg az 5-ös metró teljes egészében meg nem valósul, addig a H5-ös hév forgalma is az M2-es metróra terelődik.
Már így is óriási tömeg van a reggeli metrókon, pedig (azt hiszem) másfél-két percenként indul olyankor.
Ezek közül a H8/9 HÉV-ek forgalma és Rákosmente forgalma most is ezen a vonalon jelenik meg. Az átszàllásmentes kapcsolat persze sokakat fog az egyéni közlekedéstől elcsábítani, de az ebből adódó forgalomnövekedést 5 helyett 6 kocsis vonatokkal (tehát konstans követés mellett 20 százalékos kapacitás-bővítéssel) gond nélkül el lehet szállítani.
Ami az M5 első etapját illeti, az utasok többsége inkább a belvárost jobban feltáró M3 vonalra fog átszállni (ahol eddig is sokan közülük megjelentek).
Ami a menetrendet illeti, a mostani 2-2-3-2-2-3 perces követést a végállomások átépítésével vagy fordítószemélyzet alkalmazásával le lehet szorítani 1,5-1,5-2 percesre.
A jelenlegi forgalmat elnézve: igen, simán (ahogyan az első kommentelő is írta).
A kérdésedben levő 1. és a 4. pont, azért nem kérdéses, mert ők, idáig is, az Örs Vezér terén szállnak fel a metróra - vagy a HÉV-től, vagy a busztól.
A terveket elnézve, még csak az 1.-es és a 2.-es pont az, ami megvalósulna, a 3., 4. - kőbányai és rákosmentei leágazás még kérdéses.
Az igaz, hogy rákosmente és a h8 h9 mst is erre terelődik rá. Viszont kõbányáról szerintem sokan jelenleg a népszínház utcai villamosokat illetve 9-es buszt használják, egy metróvonal viszont sok utast csábíthat át. Az ötös metró is igaz lehet, de biztosan lenne utasnövrkedés, hiszen jelenleg teljed egészében villamosok vezetik le a forgalmat. Ráadásul ha a h6-ot tényleg pesterzsébet alatt vezetik el, az mégtöbb utast generál.
Azt sem érdemes elfelejten, hogy ha mindez megvalósul, akkor a keleti vég a vonal 3 ágra fog szakadni. Ha csúcsidőben mindhárom ágán csak 3 percenként jár, a közös szakaszon az is egyperces követés. Az is kérdéses, hogy áganként elég lenne-e a 3 perc, hiszen az átszállásmentes gyorsvasúti kapcsolat a belvárosba mindenképp az utasok jelentős részét "elcsábítja"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!