Miért vannak ilyen esetek a MÁV-nál?
Az egyik nap bemondták, hogy a 16:08as vonat (G10) baleset miatt előre még nem látható időt. A késést ki se írták a kijelzőkön Kelenföldön. Jött a 16:28-as vonat (S10), ami csak 10 percet késett, de ezt leszámítva rendesen ment. Közben mentek vonatok a peronnál, ahol álltam, 16:08-asról semmi hír. Kiírták, hogy jön a 17:08-as (G10), majd újra bemondták, hogy ez is késik 20 percet. Végül persze 30 perc lett ebből és úgy indultunk el. A Kőbánya-Kispest és Kelenföld közötti gyorsított vonat nem közlekedett, a 16:08as pedig el se indult.
A mai nap pedig vártam Komáromban a 7:09es vonatra (G10), de bemondták, hogy késik 10 percet, mivel a 6:58as (S10) késett 20 percet. Mondom oké, ez belefér. Erre bemondták, hogy a G10 minden állomáson megáll. Így lett belőle S10, és 2 kocsira kellett felszállnia 2 vonatnyi embernek. Persze a késés 30 perc lett idő közben, de nem szóltak róla. Vonaton bemondták, hogy felsővezeték szakadás volt.
Miért van ez így a MÁV-nál? Miért nem tudják az embereket informálni rendesen? Mièrt késnek ennyit a vonatok? Miért szednek ki csak úgy késő vonatokat, és ahelyett hogy a kövire akasztanák őket, elküldik csak azt az egy szerelvényt? Szoktam utazni a szlovák vonattal, és az nagy ritkán késik 5 percet. 30 perc késés is csak azért van, mert be kell várnija a Budapestre vagy onnan közlekedő nemzetközit.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Te is leírtad, hogy a 16:08-as baleset miatt késett, aztán lemondták. Jó eséllyel azt a vonatot érte baleset és elzárta az egyik vágányt is. Ezért azt a vonatot lemondták, a többi késett. (Persze ezt a konkrét ok és a forgalmi helyzet pontos ismerete nélkül feltételezem, a kérdésben leírt infók alapján. Mindenesetre valahol Ferencváros környékén lehetett a gond.)
A másik esetben is leírtad,hogy leszakadt a plafon. Egy vágány kiesik, ez ugye a váltott irányú közlekedés miatt KEVESEBB mint felére csökkenti az adott szakasz kapacitását. Az a döntés tehát logikus, hogy lemondanak egy vonatot inkább és a gyorsból személy lesz. A döntésnek az a része sem ördögtől való, hogy ne egyesítsék a vonatokat, mert lehet, hogy nem is csatolhatóak (pl a Flirtöket mozdonyos vonattal nem tudod gyorsan csatolni) vagy ha azok, akkor is elmegy legalább 10, ha nem több perc a második vonat foglalt vágányra járatásával, összeakasztással, a kötelező fékpróbával. (Mondjuk két Flirt esetén egyszerűbb a helyzet, nem tudom, itt mi volt a szitu.) Szóval lehet, hogy inkább jobban jártak az utasok is a tömrgben utazással, minthogy tovább gyűjtse a vonat a késést.
Komárom környékén Szlovakiában nem olyan feszített ám a tempó, mert mindkét belföldi vonal egyszerű menetrendi struktúrával bír és nem érint hatalmas csomópontokat. Pozsonynál pedig a főpályaudvat után rögtön el is ágazik a vonal, nincs közben még egy Kelenföld szintű gócpont és azért Érsekújvár sem egy Győr.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az elsö eset lehet pl öngyilkosság, amikor nem tudhatják elöre, mennyi idöt vesz igénybe a vizsgálat, ilyenkor ugyanis a vonat addig ott áll, ahol van, amíg a rendörség be nem fejezi a helyszinelést és utána meg nem tisztítják a vonatot meg a környéket a nyomoktól - mert te sem akarnál olyan vonatra felszállni, amin egy szétkenödött hulla részéi vannak.
A második esetben meg természetesen a kiesett vonatot csak így lehet helyettesíteni, és mivel elöre nem lehet tudni, mekkora szakasz érintett, illetve mennyi idö, mire rendbe tudják hozni, ezért ezt elöre nem is tudják közölni veled meg a többi utassal.
Ez nem a MÁV speciális problémája, mindenhol a világon van ilyen és ugyanígy vannak belöle problémák.
Kószönöm a válaszod!
Mindkét vonat Flirt, a villamosra hasonlító, van belőle kék fehér csíkkal alul, meg piros szürke csíkkal.
A Szlovák vonatnál én is erre gondoltam, de nem voltam biztos benne.
Igazából a legnagyobb gond a rossz informálással van, mert van mikor elmegy a vonat és utána mondják be, hogy indul, vagy van, amikor ezt se teszik meg. Vagy például a vonat kivonását se mondták be csak a mai alkalommal.
Amúgy felsővezeték mitől tud leszakadni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Általában attól szakad le, hogy a vihar rádönt egy fát.
De lehet pl. túlzott jegesedés miatt is, vagy a vezetékrendszer hibája miatt is, anyagkifáradás miatt, vagy a mozdony áramszedője is eltörik időnként és viszi a vezetéket, ha beleakad, stb.
Két éve pl. a cigányok lelopták az öntöttvas feszítő súlyokat, és a túlzottan belógó vezeték leugrott az áramszedőről, és továbbhaladva elszakadt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!