Támogatnátok az alábbi ötletet? Vajon az emberek többsége miképpen állna hozzá?
A MÁV igazgatósági tagok, a menedzsment kizárólag vasúti közlekedést vehet igénybe a rendszeres ingázásához. Feltéve, hogy adott ez a lehetőség abban a viszonylatban.
Microsoft esetében, mikor még házon belül fejlesztették a WP Facebook klienst ez bevett gyakorlat volt. Az adott team csak Windows Phone appot használhatott Facebook elérésre.
Szerintem ezzel igenis szembe lehetne őket állítani a hétköznapi problémákkal. Amik fölött elsiklanak, vagy csak nagyzolásból és mindenféle szolidaritást nélkülözve ignorálnak. Esetleg az irodából és ddolgozói visszajelzésekből nem tudják összerakni a teljes képet. Milliók ingáznak vasúttal. Csak az elővárosi éves forgalom 60 millió fő. Valószínűleg nem kirándulni mennek.
Nem állapot, hogy egyes öltönyösök az elefántcsont tornyukból böfögik a lózungokat, még a vasúti személyszállítás színvonala lassan a béka segge alá süllyed.
Íme most is miféle dolgokkal keserítik meg az utazók életét:
Gondolom a késéseket senkinek sem kell bemutatni. Hiszen ez triviális.
A politikusok is igazán beköltözhetnének hosszú időre (kötelezően) egy kis panellakásba és bejárhatnának dolgozni a valós magyar átlagbérért (és ennyiből is kellene megélniük). De ez nem fog megtörténni mint ahogy egy havi sok milliót kereső menedzser vagy igazgató se fog vonatra szállni amikor ott a céges prémiumautó.
Látod akik a döntéseket hozzák - azoknak pont gőzük sincs azokról akiket a legjobban érintenek ezek a döntések.
Egy olyan cégnél ami termékeket állít elő működhet ez a módszertan de azon kívül nem nagyon.
Teljesen logikus ötlet, de semmi szín alatt nem fognak belemenni - pont azért, amit #1-es írt.
A linkelt cikkben elszomorító dolgok vannak. Egy dolgot még én is hozzátennék.
A Bakony legszebb részén áthaladó Győr-Bakonyszentlászló-Zirc-Veszprém vonalon tavasztól őszig hétvégén rengetegen jártak vonattal Győrből a Bakonyba kirándulni. Azért a múlt idő, mert egyre kevesebb lehetőség van arra, hogy a kisgyerekeim átéljék azt az élményt, ami nekem oly természetes volt 30-35 évvel ezelőtt. Győrből a kora hajnali vonat után van egy 7.20-kor, aztán 11.45-kor. Azelőtt volt 6.50-kor és 8.50-kor. Előbbivel mentek a normál túrázók, utóbbival a kényelmesek és a kisgyerekesek. Tavasszal és ősszel szombaton és vasárnap mindkét vonat általában oly zsúfolt volt, hogy már akkor sem értettük, miért nem kapcsolnak hozzá több vagont (általában 3 vagonnal közlekedtek). Kisgyerekkel már akkor is meggondolandó lett volna, fölszálljunk-e oda, ahol az ajtóknál is heringpózban állnak az emberek, a termekben meg a felső poggyásztartókon is ültek iskolásgyerekek.
(Egyébként ezt a vonalat akarta Kóka János bezáratni kihasználatlanság miatt.)
Szóval, a két reggeliből a későbbit megszüntették. El sem tudom képzelni, most mekkora zsúfoltság lehet a reggeli vonaton. Mert a 11.45-ös egy óra tájban ér a Bakonyba, tehát ezzel kirándulni menni nem lehet. Aki kisgyerekkel utazna, annak pláne alkalmatlan: pont akkor lenne az ebéd utáni alvás ideje, tehát abszurdum kisgyerekkel nekiindulni az erdőnek.
A délutáni vonatok is úgy vannak kitalálva, hogy lehetőleg csak egy alkalmas vonat legyen hazafelé.
Következmény: Vinye vasúti megállóhelynél, ami egy klasszikus kiinduló pont a kirándulásokhoz, most egy hatalmas rét tele van hétvégenként autóval: azokéval, akik kénytelenek voltak autóval jönni, mert a vonatközlekedés ilyen. Ezzel természetesen megnehezítik a túra szervezést is, hiszen mindenképpen olyan útvonal kell, hogy visszaérjen az ember a kiinduló helyre.
Ez egy abszurd ötlet es értelmetlen is. Nem attol fog üzletileg jo döntést hozni a vezető mert reggel a xaros vonaton kell vebumliznia az irodába.
A MÁV esetében a nagy gond, hogy a teljes vezetőség politikai, nem pedig szakmai alapon ül a székében. Ezert teljesen inkompetens az egész bagázs.
Nyilván magas szinten ismerniük kell a szolgáltatásaikat a menedzsereknek, de ez, hogy utazzanak ők is vonattal és csakis azzal, nyilván nem old meg semmilyen problémát. Ráadásul nem is feltétlenül olyan helyről járnak dolgozni, ahol ez opció lenne.
A fő gond az, hogy a bérezésük gyakorlatilag független a cég eredménymutatóitól, vagy ha nem az, akkor a mutatók nem az utazóközönség elégedettségét növelő tényezőket tükrözik. (Lásd vonatkilométer, minden mérőszámok atyja, csak épp az utas nem lesz boldog attól, ha mondjuk az óránkénti követésű vonaton végigzavarnak 59 perc késéssel egy vonatot és mögötte menetrend szerint jön is a következő. Visszaúton ugyanez.)
Hülyeség, és nem életszerű.
Nem mennék bele a részletekbe, a korrupt, hozzá nem értő személy akkor is korrupt és hozzá nem értő marad ha elkezded proli mentalitással szivatni.
Talán ahol ők utaznak ott rendbe lennének a sínek :)
A vonatok minősége és menetrendje nem változna, mivel maguknak indítanának külön vonatot, amin egyedül utaznának megállás nélkül. Lehet, hogy a külön vonat luxus sínautó lenne :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!