Miért ellenzi az újpalotai lakosok többsége az új villamosvonal építését?
Mert soha senki nem magyarázta el nekik, miért jobb a villamos, mint a régóta ígérgetett metrók.
Így aztán nem tudják, hogy:
1. Az M4 metró útvonala csak a Keletiig fedi igazán jól az újpalotaiak többségének közlekedési útvonalait, a szigorúan vett belvárost nem tudják vele elérni. A villamosnak erre jobbak az esélyei, bàr valóban van egy olyan, elvetendő terv, hogy eleinte csak a Keletiig készüljön el a vonal a födémerősítések megspórolására. Na ez ellen lehet tiltakozni.
2. Nem tudják azt sem, hogy a metrók rágyaloglàsi távolsága a ritkább állomàsközök miatt nagyobb, így sokaknak alig jelentene időmegtakarítàst a metrózás a villamoshoz képest. Plusz ugye az 1. pont szerinti átszállási kényszer.
3. Nem gondolkoznak rendszerben. Míg az M4 metró értelmesen nem hosszabbítható meg (Gazdagrét túl kicsi, Budaörs túl laza településszerkezetű), a villamos Budán jól kombinálható a meglévő vonalhálózattal. Nyilván nem az Újpalota-Hűvösvölgy utazàsok nagy száma miatt fontos ez, hanem a köztes pontok közötti összeköttetések javítása miatt. És ehhez mèg hozzájön az Erzsébet királyné útja bekötése is a belváros felé a Mexikói úton át.
4. Nem közlekedésmérnökök, így nem tudhatják, hogy egyszerűen nincsenek elegen ahhoz, hogy megtérüljön egy metró kiépítése a lakótelepre. Önmagában a lakótelep nem fogja hozni az elvàrt 10000 utas/irány/óra átlagot és pont nincs mögötte akkora agglomeráció, ami ezt kipótolná.(Ami van, azt is inkább az M3 metró viszi el.)
Bízom benne, hogy ezúttal a politika nem fogja az M4 metrót nyomni, mert a jóval rosszabb hatékonyságú forrásfelhasználás miatt sokkal nehezebb lesz rá forrást találni, mint a villamosra. Ergo minél többen akarnak metrót, annál jobban kitolódhat Újpalota közlekedésének a javítàsa.
Fordítok a kérdésen: minek oda villamos?
Miért nem a metrót kéne kivinni oda? Bár én, a metrót a városhatáráig vinném, ahol egy nagy buszpályaudvar, P+R/B+R parkolóval lenne.
# 2: a 4-es metrónak egy célja van - a 7E busz kiváltása. A villamossal ellentétben, kevesebb helyen áll meg és a pályája is jobban biztosított. A szigorúan értelembe vett Belvárost is érinti.
A rendszerben való gondolkodáshoz annyit, hogy a metrónál, a ráhordójáratok is jelentenek valamit. Értelemszerűen, Budaörs Virágpiacnál, nem csak Gazdagrét és Budaörs rúg labdába.
Palota mögötti agglomerációt az M3 sem tudja kellően jól ellátni.
A Budapesti metróhálózatot, viszont ott rontották el, hogy csak metróvonalakban gondolkodnak. Sokkal előnyösebb, ha nem kell átszállni a metróról - metróra.
Nem ellenzi senki. Felesleges rémhírt terjeszteni. a lehetőség megvan, egyedül a vasút felett lesz macerás átvezetni a két sínpárt.
A metrón kár keseregni, a villamos a legkézenfekvőbb, és leggyorsabb bejutás a centrum felé(akár a Keletiig)
A pénz(forrás) az egyedüli akadály..csak figyelni kell a napi hreket..a lakosok alig várják, hogy végre elkezdjék a területelőkészítést..
persze mostanában nem lesz belőle semmi, tehát felesleges az ellenzőknek(ha vannak) izgulni
A metró nem áll meg a kereszteződésben, mert neki nincs olyan. A másik, a metró még mindig gyorsabb eljutást tud biztosítani a Belváros felé. Harmadik....
... most írjam még azt, hogy a villamossal ellentétben, a metró ki van építve a Keletiig?
Ugyanazért amiért az összes közlekedés-fejlesztési beruházást.
Legyen villamos, de:
- fát ne kelljen kivágni
- sáv, parkolóhely ne szűnjön meg
- legyen közel hozzám, de ne az én ablakom alatt csikorogjon
- ha megépül, akkor a közvetlen buszocskám nehogy meg merjen szűnni.
- és lehetőleg úgy varázsolják oda a villamost, hogy közben semmit nem túrnak fel, nehogy porral, zajjal meg dugóval járjon az építkezés.
Az utolsó pontot megértem, mert majdnem 10 évig fel volt túrva a Keleti környéke, ezután pedig a hátuk közepére nem kívánják ezt megint.
Ugyanez volt az 1-es meghosszabbításánál, ugyanez van most a fonódónál, már csak az lett volna a meglepő, ha ennél a villamosnál nem lenne így.
Nekem az a bajom ezzel a villamossal, hogy a Rákóczi utat nem fogják ennek a projektnek a keretében rendezni, vagyis továbbra is marad a város közepén az autópálya és a büdös, percenként elpöfögő buszok.
A Keletinél lesz egy fölösleges átszállás, mert a villamos nem épül tovább, ráadásul úgy, hogy még a 4-6-os vonalát se fogja érinteni az újpalotai villamos.
A metrót pedig jó lenne a villamostól függetlenül megépíteni legalább a Bosnyák térig, innen már valóban lehet azt mondani, hogy a szerteágazó forgalmat egy jó villamoshálózat jobban ki tudja szolgálni. Aztán ha egyszer lesz pénz a metróra, akkor kéregvasútként vagy felszínen továbbépülhet a Pólus Centerig. De egy biztos, hogy a Keleti teljes mértékben alkalmatlan végállomásnak. Mind a metrónak, mind a villamosnak.
# 9:
az a vicces, hogy ha utat kell szélesíteni, akkor azzal inkább egyetértenek. Egy útszélesítés a problémákat nem oldja meg, de egy tömegközlekedési fejlesztés viszont igen (mármint többnyire).
Azért, amiket felsorolták, hasonlókat írnak a metró számlájára is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!