Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért ellenzi az újpalotai...

Miért ellenzi az újpalotai lakosok többsége az új villamosvonal építését?

Figyelt kérdés

2015. dec. 20. 00:02
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
87%
Mert ha az készül el, akkor a négyes metrót a XXXII. században sem fogják kivinni oda.
2015. dec. 20. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
63%

Mert soha senki nem magyarázta el nekik, miért jobb a villamos, mint a régóta ígérgetett metrók.


Így aztán nem tudják, hogy:

1. Az M4 metró útvonala csak a Keletiig fedi igazán jól az újpalotaiak többségének közlekedési útvonalait, a szigorúan vett belvárost nem tudják vele elérni. A villamosnak erre jobbak az esélyei, bàr valóban van egy olyan, elvetendő terv, hogy eleinte csak a Keletiig készüljön el a vonal a födémerősítések megspórolására. Na ez ellen lehet tiltakozni.

2. Nem tudják azt sem, hogy a metrók rágyaloglàsi távolsága a ritkább állomàsközök miatt nagyobb, így sokaknak alig jelentene időmegtakarítàst a metrózás a villamoshoz képest. Plusz ugye az 1. pont szerinti átszállási kényszer.

3. Nem gondolkoznak rendszerben. Míg az M4 metró értelmesen nem hosszabbítható meg (Gazdagrét túl kicsi, Budaörs túl laza településszerkezetű), a villamos Budán jól kombinálható a meglévő vonalhálózattal. Nyilván nem az Újpalota-Hűvösvölgy utazàsok nagy száma miatt fontos ez, hanem a köztes pontok közötti összeköttetések javítása miatt. És ehhez mèg hozzájön az Erzsébet királyné útja bekötése is a belváros felé a Mexikói úton át.

4. Nem közlekedésmérnökök, így nem tudhatják, hogy egyszerűen nincsenek elegen ahhoz, hogy megtérüljön egy metró kiépítése a lakótelepre. Önmagában a lakótelep nem fogja hozni az elvàrt 10000 utas/irány/óra átlagot és pont nincs mögötte akkora agglomeráció, ami ezt kipótolná.(Ami van, azt is inkább az M3 metró viszi el.)


Bízom benne, hogy ezúttal a politika nem fogja az M4 metrót nyomni, mert a jóval rosszabb hatékonyságú forrásfelhasználás miatt sokkal nehezebb lesz rá forrást találni, mint a villamosra. Ergo minél többen akarnak metrót, annál jobban kitolódhat Újpalota közlekedésének a javítàsa.

2015. dec. 20. 03:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
52%

Fordítok a kérdésen: minek oda villamos?

Miért nem a metrót kéne kivinni oda? Bár én, a metrót a városhatáráig vinném, ahol egy nagy buszpályaudvar, P+R/B+R parkolóval lenne.

2015. dec. 20. 03:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
52%

# 2: a 4-es metrónak egy célja van - a 7E busz kiváltása. A villamossal ellentétben, kevesebb helyen áll meg és a pályája is jobban biztosított. A szigorúan értelembe vett Belvárost is érinti.

A rendszerben való gondolkodáshoz annyit, hogy a metrónál, a ráhordójáratok is jelentenek valamit. Értelemszerűen, Budaörs Virágpiacnál, nem csak Gazdagrét és Budaörs rúg labdába.

Palota mögötti agglomerációt az M3 sem tudja kellően jól ellátni.



A Budapesti metróhálózatot, viszont ott rontották el, hogy csak metróvonalakban gondolkodnak. Sokkal előnyösebb, ha nem kell átszállni a metróról - metróra.

2015. dec. 20. 04:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
55%

Nem ellenzi senki. Felesleges rémhírt terjeszteni. a lehetőség megvan, egyedül a vasút felett lesz macerás átvezetni a két sínpárt.


A metrón kár keseregni, a villamos a legkézenfekvőbb, és leggyorsabb bejutás a centrum felé(akár a Keletiig)


A pénz(forrás) az egyedüli akadály..csak figyelni kell a napi hreket..a lakosok alig várják, hogy végre elkezdjék a területelőkészítést..

persze mostanában nem lesz belőle semmi, tehát felesleges az ellenzőknek(ha vannak) izgulni

2015. dec. 20. 06:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
74%

A metró nem áll meg a kereszteződésben, mert neki nincs olyan. A másik, a metró még mindig gyorsabb eljutást tud biztosítani a Belváros felé. Harmadik....

... most írjam még azt, hogy a villamossal ellentétben, a metró ki van építve a Keletiig?

2015. dec. 20. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Szerintem azért, mert a villamost csak a Keletiig akarják vinni. Senki nem ellenezné, ha a tuja továbbmenne a Rákóczi úton meg a Kossuth Lajos utcán át a Körtér illetve a Moszkva ér felé. Az Újpalotaiak többsége tisztában van azzal, hogy a 4.es metrőt nem viszik ki odáig
2015. dec. 20. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
55%
Leginkább azok ellenzik, akiknek a házát le kell bontani emiatt.
2015. dec. 21. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
91%

Ugyanazért amiért az összes közlekedés-fejlesztési beruházást.


Legyen villamos, de:

- fát ne kelljen kivágni

- sáv, parkolóhely ne szűnjön meg

- legyen közel hozzám, de ne az én ablakom alatt csikorogjon

- ha megépül, akkor a közvetlen buszocskám nehogy meg merjen szűnni.

- és lehetőleg úgy varázsolják oda a villamost, hogy közben semmit nem túrnak fel, nehogy porral, zajjal meg dugóval járjon az építkezés.


Az utolsó pontot megértem, mert majdnem 10 évig fel volt túrva a Keleti környéke, ezután pedig a hátuk közepére nem kívánják ezt megint.


Ugyanez volt az 1-es meghosszabbításánál, ugyanez van most a fonódónál, már csak az lett volna a meglepő, ha ennél a villamosnál nem lenne így.


Nekem az a bajom ezzel a villamossal, hogy a Rákóczi utat nem fogják ennek a projektnek a keretében rendezni, vagyis továbbra is marad a város közepén az autópálya és a büdös, percenként elpöfögő buszok.


A Keletinél lesz egy fölösleges átszállás, mert a villamos nem épül tovább, ráadásul úgy, hogy még a 4-6-os vonalát se fogja érinteni az újpalotai villamos.


A metrót pedig jó lenne a villamostól függetlenül megépíteni legalább a Bosnyák térig, innen már valóban lehet azt mondani, hogy a szerteágazó forgalmat egy jó villamoshálózat jobban ki tudja szolgálni. Aztán ha egyszer lesz pénz a metróra, akkor kéregvasútként vagy felszínen továbbépülhet a Pólus Centerig. De egy biztos, hogy a Keleti teljes mértékben alkalmatlan végállomásnak. Mind a metrónak, mind a villamosnak.

2015. dec. 21. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

# 9:

az a vicces, hogy ha utat kell szélesíteni, akkor azzal inkább egyetértenek. Egy útszélesítés a problémákat nem oldja meg, de egy tömegközlekedési fejlesztés viszont igen (mármint többnyire).

Azért, amiket felsorolták, hasonlókat írnak a metró számlájára is.

2015. dec. 21. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!