Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi értelme van a villamosoknak?

Mi értelme van a villamosoknak?

Figyelt kérdés

Nem valami gyors, sok helyet foglal. Alapvetően egyenértékű a busszal és szerintem még drágább is.


Ha jól tudom a villamosok már el voltak terjedve az autóbuszok előtt, de miért nem mentek ki a forgalomból?

A Bkv. tervei között csak a villamosvonalak fejlesztése szerepel.


2017. szept. 24. 17:12
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%
Nagy gépkocsi forgalom mellett a villamos, mint tömegközlekedési eszköz, sokkal gyorsabb a busznál, ez az én tapasztalatom. Arról ne is szólunk, hogy környezetszennyezése szinte nulla.
2017. szept. 24. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
100%

"Alapvetően egyenértékű a busszal..."

Akinek csak a gumikerekű közúti jármű a világ közepe, annak igen. A valóságban egy villamosvonal sokszorta nagyobb kapacitásra képes, mint a buszok. Egy villamoson sokkal több ember fér el, mint egy csuklós autóbuszon, ráadásul a pályáját el lehet választani a forgalomtól (pl. egy zártpályás villamost a forgalmi dugók csak akkor érintenek, ha valamelyik Okos Jóska a hipererős tédéjipasszátjával pont keresztben áll meg a vágányon, de az meg nem kötelező elem), a korszerű biztberek korában pedig kis követési idő érhető el. Forgalomtól elválasztott pályán pedig a sebesség is lehet egészen magas: megfelelő elválasztás mellett a villamos mehet "tökön-paszulyon" 80-nal, ezt a városi forgalom messze nem tudja. Ja, és a villamosüzem helyi környezetszennyezése sokkal alacsonyabb, mint a buszé, mert a hajtó energiához kapcsolódó kipufogógázt nem helyben pufogja ki, hanem az erőműben, ahol kevésbé fáj.

Nem meglepő tehát, ha a tömegközlekedést ebben az irányban próbálják meg fejleszteni. Csak itthon még mindig él az 1968-as "új közlekedéspolitikai koncepció" szelleme, ami csak a személygépkocsit és az autóbuszt ismerte el, mint létező közlekedési eszközt (az örökké tartó olcsó szovjet kőolajra alapozva, ami pár év múlva meg is szűnt), ezért például a villamosokat és HÉV-eket el sem tudjuk képzelni modern, gyors, megbízható formájukban.

2017. szept. 24. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
100%
"Nem valami gyors". Na akkor kérd meg valami haverodat hogy csúcsidőben "versenyezzetek". Te busszal mész ő pedig vilóval. Tippelhetsz ki éra célhoz előbb
2017. szept. 24. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%
Én nem értek hozzá, de sokkal jobban szeretem a villamost, mint a buszt.
2017. szept. 24. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
100%
Pedig nagyon jó koncepció, igazából sok busz helyére inkább villamos kéne. Tehermentesíteni lehetne a forgalmat valamennyire.
2017. szept. 24. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
100%

a villamos a többi járműtől elkülönítve közlekedik(legtöbbször) így a forgalmi dugóktól függetlenül tud gyorsan, folyamatosan közlekedni.

És hát azért egy villamos sokkal több embert képes szállítani mint egy busz.

Na meg környezetbarát is!

2017. szept. 24. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%
a villamoson jobban tudok olvasni
2017. szept. 24. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
63%
Én sem látom a prioritását a villamosnak Budapesten kivül. Mert ott még tényleg vannak hosszú szerelvények, meg elég ugye megnézni a 4-6-os villamos forgalmát. Na de más kisebb városokban, ahol akkora villamosokkal mennek, hogy egy csuklós buszba több ember fér el, na ott tényleg csak pazarlás.
2017. szept. 24. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
90%
Hülye egy kérdés az biztos. Ezernyi ok van amiért jobb a villamos mint a troli vagy a busz.
2017. szept. 24. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
90%

"A Bkv. tervei között csak a villamosvonalak fejlesztése szerepel."


Ez ilyen formában egyáltalán nem igaz. Nézd meg az elmúlt 10 évet, teljesen lecserélődött a járműpark, ikarusokat csak elvétve látni, mindenhol elég új MAN, Mercedes, Volvo buszok járnak.


A villamoshálózat fejlesztése azért szerepel kiemelten, mert egyrészt sokkal nagyobb kezdeti beruházási költsége van, új járművek, új megállók, teljesen új infrastruktúra. Ráadásul Budapest villamoshálózata hála a 60-70-es évek pusztításának évtizedekig nem is működött hálózatként, ezt kell fejlesztésekkel újjáépíteni.

2017. szept. 24. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!