Mi értelme van a villamosoknak?
Nem valami gyors, sok helyet foglal. Alapvetően egyenértékű a busszal és szerintem még drágább is.
Ha jól tudom a villamosok már el voltak terjedve az autóbuszok előtt, de miért nem mentek ki a forgalomból?
A Bkv. tervei között csak a villamosvonalak fejlesztése szerepel.
"Alapvetően egyenértékű a busszal..."
Akinek csak a gumikerekű közúti jármű a világ közepe, annak igen. A valóságban egy villamosvonal sokszorta nagyobb kapacitásra képes, mint a buszok. Egy villamoson sokkal több ember fér el, mint egy csuklós autóbuszon, ráadásul a pályáját el lehet választani a forgalomtól (pl. egy zártpályás villamost a forgalmi dugók csak akkor érintenek, ha valamelyik Okos Jóska a hipererős tédéjipasszátjával pont keresztben áll meg a vágányon, de az meg nem kötelező elem), a korszerű biztberek korában pedig kis követési idő érhető el. Forgalomtól elválasztott pályán pedig a sebesség is lehet egészen magas: megfelelő elválasztás mellett a villamos mehet "tökön-paszulyon" 80-nal, ezt a városi forgalom messze nem tudja. Ja, és a villamosüzem helyi környezetszennyezése sokkal alacsonyabb, mint a buszé, mert a hajtó energiához kapcsolódó kipufogógázt nem helyben pufogja ki, hanem az erőműben, ahol kevésbé fáj.
Nem meglepő tehát, ha a tömegközlekedést ebben az irányban próbálják meg fejleszteni. Csak itthon még mindig él az 1968-as "új közlekedéspolitikai koncepció" szelleme, ami csak a személygépkocsit és az autóbuszt ismerte el, mint létező közlekedési eszközt (az örökké tartó olcsó szovjet kőolajra alapozva, ami pár év múlva meg is szűnt), ezért például a villamosokat és HÉV-eket el sem tudjuk képzelni modern, gyors, megbízható formájukban.
a villamos a többi járműtől elkülönítve közlekedik(legtöbbször) így a forgalmi dugóktól függetlenül tud gyorsan, folyamatosan közlekedni.
És hát azért egy villamos sokkal több embert képes szállítani mint egy busz.
Na meg környezetbarát is!
"A Bkv. tervei között csak a villamosvonalak fejlesztése szerepel."
Ez ilyen formában egyáltalán nem igaz. Nézd meg az elmúlt 10 évet, teljesen lecserélődött a járműpark, ikarusokat csak elvétve látni, mindenhol elég új MAN, Mercedes, Volvo buszok járnak.
A villamoshálózat fejlesztése azért szerepel kiemelten, mert egyrészt sokkal nagyobb kezdeti beruházási költsége van, új járművek, új megállók, teljesen új infrastruktúra. Ráadásul Budapest villamoshálózata hála a 60-70-es évek pusztításának évtizedekig nem is működött hálózatként, ezt kell fejlesztésekkel újjáépíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!