Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A traxx villanymozdonnyal...

A traxx villanymozdonnyal direkt gyorsítanak csak lassan?

Figyelt kérdés

Nem ritkán járok olyan vonattal.amit minden nap traxx továbbít.

A 100-as vonalon gyakori,személyvonatokkal is.

A múltkor a 4 kocsival közlekedő személyvonaton utaztam ,természetesen traxx húzta és amikor elindultunk a kisebb állomásokról ahol nincs 40-es kitérő,hanem rögtön lehet gyorsítani 120-ra ,multkor olyan erőssen gyorsított a vezér vele,hogy szabályosan hátrapréselődtem az űlésbe. Kb 100 méter alatt felgyorsulhattunk 0-ról 120-ra akkor.

Viszont azóta sem találoztam a jelenséggel.

Azt a vonatot amivel utazok néha ,mindig traxx viszi és a múlthéten meg azelőtt sem gyorsított olyan intenzíven mint akkor. Meg azelőtt sem.

Azt viszont mondták,hogy a traxx nagyon gyorsan gyorsul ,neki 4 kocsi semmi. 20 kocsival már nehezebben gyorsulna de 4 kocsival is olyan könnyen mintha gépmenetben lenne.


Gondolom kifogtunk egy olyan vezért aki szereti a gyorsulást,ugyanis nem jellemző ez.


Szerintetek kb. a traxx mozdonyvezetőkből 95 % - a azért nem direkt nem gyorsít intenzíven,hogy az utasok ne préselődjenek az űlésbe?


Mert tud gyorsítani villámgyorsan,de szinte minden alkalommal lassan gyorsít fel mint a szili,csak akkor egyszer volt olyan amit leírtam. Jó lehet késésben voltunk,már nem emlékszem.



2017. jún. 12. 16:28
 1/9 anonim ***** válasza:
87%
A vasúti utasszállítás a komfortról szól. Ferrarival nehéz padlón közlekedni állandóan. nem kényelmes. Ám ha ugyan ezt megteszed félgázon, máris jobban érzed magad. Nem szabad nekik maximumon gyorsulni. álló utas ha beveri a fejét, akkor kire fogják? Egyértelműen a vezetőre.
2017. jún. 12. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
61%

Kicsit álmodtál, de nem baj. Egy vonatszerelvény SOHA nem gyorsul fel 120 km/h sebességre 100 méter távolságon.

Egy átlag, vagy annál kicsit jobb személyautó képes 8 másodperc alatt elérni a 100 km/h sebességet. Ez 3,47 m/s^2

Megtett út = (gyorsulás/2) x idő^2, azaz 3,47/2*8*8, vagyis ez az autó 111 méteren gyorsul fel 100km/h sebességre, nem 120-ra.


Egy Traxx mozdony 82 tonna.

Egy személykocsi 40-50 tona között van, számoljunk 40 tonnával.

A szerelvény összesen 82+4x40=402 tonna lenne üresen, utasokkal volt az 410 tonna is.

A Traxx mozdony indító vonóereje 300kN, azaz 30 tonna. (fizikusoktól elnézést kérek, hogy a tömeg mértékegységét alkalmaztam, de így érthetőbb). A számodra kedvezőbb eredmény érdekében tételezzük fel, hogy 120 km/h sebességig tudja a mozdony az indító vonóerőt (nem tudja) és tekintsünk el a levegő közegellenállásától.


A 410 tonnás szerelvényt 300 kN vonóerő 0,732 m/s^2 gyorsulással gyorsít, azaz másodpercenként 2,6 km/h-val nő a sebessége. Azaz kb. 46 másodperc alatt éri el a 120 km/ sebességet.

Az előbbi képlettel számolva a vonat leghamarabb 770 méter megtétele alatt képes elérni a 120 km/h sebességet.


Ezek a tények. AZ hogy mit éreztél, és hogy szerinted 100 méter alatt felgyorsult 120 km/h sebességre, egyszerűen nem áll meg. Aki már ült vonaton, és ült egy ilyen gyorsulásra képes autóban, az tudja miről beszélek.

2017. jún. 12. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Vasutas berkekben erre azt szoktuk mondani, hogy van akinek nem kontroller kéne a gépre, hanem csak egy kapcsoló.


Én ha Csörgővel vagyok sem úgy gyorsítok, hogy 0-ból azonnal utolsó pozícióba a kontrollert, aztán amit bír. Pedig ott még pár kocsival sem csinál ilyen gyorsulást, de simán minek kínozzam a gépet ha a menetidő megengedi a finomabb kezelést is?

2017. jún. 13. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
73%

#3 vagyok

Kérdező, még annyit, hogy a négy kocsi már közel sem egyenlő a gépmenettel, 410 tonna egy "kicsit" több, mint 82 tonna. Gépmenetben tényleg tudná azt a 8 másodperc körüli, személyautókra jellemző 0-100 sprintet.


Itt láthatsz egy Traxx gyorsulást 140-re, utána vészfékezést. A vészfékezéshez kellett 480 méter, a felgyorsításhoz egy "kicsit" több...

https://www.youtube.com/watch?v=mzaL3Jgab5Q

Láthatod, hogy a 17. másodpercben éri el a százas tempót, mert a fenti elméleti számításhoz képest nem áll rendelkezésre végig az indító vonóerő.

A fenti videón a szólóban gyorsuló Traxx kb. 240 méter távon érte el a 100 km/h sebességet.

Szóval a kérdésednek a valóságtartalma... csekély.

2017. jún. 13. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
73%

Bocs, véletlenül benne maradt a "gépmenetben tényleg tudná..." kezdetű mondat. Azt még a videó megtalálása előtt írtam.

Szóval gépmenetben sem tudja a bő 100 méteren gyorsulást 100 km/h-ra.

2017. jún. 13. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Értem.

Nem azt mondom,hogy 100 méter,hanem akkor inkább úgy mondom,hogy "KB." 100 méter.


Az esetek legtöbbségében lassabban szoktam érezni a gyorsulást de mégis intenzívebben mint mikor szili van rajta a vonaton.


Az a kb. 100 m- es sztorim,meg csak egyszer fordult elő a sokból.


Ha 120-szal haladunk folyamatosan,fázishatárnál mikor a vezér áramtalanítja a gépet,lelassúl kb 110-re,aztán hirtelen amikor ránt egyet a vonat,akkor gyorsított vissza 120-ra.


Egy vasútbarát (én is az vagyok) érzékeli még ezt is. Hidd el.


Amúgy köszi a videót,hogy belinkelted.

2017. jún. 13. 16:39
 7/9 A kérdező kommentje:
Elnézést a helyesírási hibákért.
2017. jún. 13. 16:40
 8/9 anonim ***** válasza:

Fázishatár alatti áthaladáskor Teloc (analóg) sebességmérő nem is mutat kiértékelhető mértékű lassulást.

Digitális mérés esetén is alig 1-2 km/h a változás.

Ezt vasútbarát/hozzáértő utasként sem lehet folyamatos haladás közben észlelni.... - esetleg elindulás esetén tűnik föl, hogy megtorpant a gyorsulás.

2017. jún. 15. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
75%

Csakis a Királyvágányon "fölfele" közlekedve (ahol pedig utasszállítás nem történik)

esik kritikus helyre a fázishatár, szerencsétlen esetben ott előfordulhat erezhető lassulás.

2017. jún. 15. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!