A traxx villanymozdonnyal direkt gyorsítanak csak lassan?
Nem ritkán járok olyan vonattal.amit minden nap traxx továbbít.
A 100-as vonalon gyakori,személyvonatokkal is.
A múltkor a 4 kocsival közlekedő személyvonaton utaztam ,természetesen traxx húzta és amikor elindultunk a kisebb állomásokról ahol nincs 40-es kitérő,hanem rögtön lehet gyorsítani 120-ra ,multkor olyan erőssen gyorsított a vezér vele,hogy szabályosan hátrapréselődtem az űlésbe. Kb 100 méter alatt felgyorsulhattunk 0-ról 120-ra akkor.
Viszont azóta sem találoztam a jelenséggel.
Azt a vonatot amivel utazok néha ,mindig traxx viszi és a múlthéten meg azelőtt sem gyorsított olyan intenzíven mint akkor. Meg azelőtt sem.
Azt viszont mondták,hogy a traxx nagyon gyorsan gyorsul ,neki 4 kocsi semmi. 20 kocsival már nehezebben gyorsulna de 4 kocsival is olyan könnyen mintha gépmenetben lenne.
Gondolom kifogtunk egy olyan vezért aki szereti a gyorsulást,ugyanis nem jellemző ez.
Szerintetek kb. a traxx mozdonyvezetőkből 95 % - a azért nem direkt nem gyorsít intenzíven,hogy az utasok ne préselődjenek az űlésbe?
Mert tud gyorsítani villámgyorsan,de szinte minden alkalommal lassan gyorsít fel mint a szili,csak akkor egyszer volt olyan amit leírtam. Jó lehet késésben voltunk,már nem emlékszem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kicsit álmodtál, de nem baj. Egy vonatszerelvény SOHA nem gyorsul fel 120 km/h sebességre 100 méter távolságon.
Egy átlag, vagy annál kicsit jobb személyautó képes 8 másodperc alatt elérni a 100 km/h sebességet. Ez 3,47 m/s^2
Megtett út = (gyorsulás/2) x idő^2, azaz 3,47/2*8*8, vagyis ez az autó 111 méteren gyorsul fel 100km/h sebességre, nem 120-ra.
Egy Traxx mozdony 82 tonna.
Egy személykocsi 40-50 tona között van, számoljunk 40 tonnával.
A szerelvény összesen 82+4x40=402 tonna lenne üresen, utasokkal volt az 410 tonna is.
A Traxx mozdony indító vonóereje 300kN, azaz 30 tonna. (fizikusoktól elnézést kérek, hogy a tömeg mértékegységét alkalmaztam, de így érthetőbb). A számodra kedvezőbb eredmény érdekében tételezzük fel, hogy 120 km/h sebességig tudja a mozdony az indító vonóerőt (nem tudja) és tekintsünk el a levegő közegellenállásától.
A 410 tonnás szerelvényt 300 kN vonóerő 0,732 m/s^2 gyorsulással gyorsít, azaz másodpercenként 2,6 km/h-val nő a sebessége. Azaz kb. 46 másodperc alatt éri el a 120 km/ sebességet.
Az előbbi képlettel számolva a vonat leghamarabb 770 méter megtétele alatt képes elérni a 120 km/h sebességet.
Ezek a tények. AZ hogy mit éreztél, és hogy szerinted 100 méter alatt felgyorsult 120 km/h sebességre, egyszerűen nem áll meg. Aki már ült vonaton, és ült egy ilyen gyorsulásra képes autóban, az tudja miről beszélek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Vasutas berkekben erre azt szoktuk mondani, hogy van akinek nem kontroller kéne a gépre, hanem csak egy kapcsoló.
Én ha Csörgővel vagyok sem úgy gyorsítok, hogy 0-ból azonnal utolsó pozícióba a kontrollert, aztán amit bír. Pedig ott még pár kocsival sem csinál ilyen gyorsulást, de simán minek kínozzam a gépet ha a menetidő megengedi a finomabb kezelést is?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3 vagyok
Kérdező, még annyit, hogy a négy kocsi már közel sem egyenlő a gépmenettel, 410 tonna egy "kicsit" több, mint 82 tonna. Gépmenetben tényleg tudná azt a 8 másodperc körüli, személyautókra jellemző 0-100 sprintet.
Itt láthatsz egy Traxx gyorsulást 140-re, utána vészfékezést. A vészfékezéshez kellett 480 méter, a felgyorsításhoz egy "kicsit" több...
https://www.youtube.com/watch?v=mzaL3Jgab5Q
Láthatod, hogy a 17. másodpercben éri el a százas tempót, mert a fenti elméleti számításhoz képest nem áll rendelkezésre végig az indító vonóerő.
A fenti videón a szólóban gyorsuló Traxx kb. 240 méter távon érte el a 100 km/h sebességet.
Szóval a kérdésednek a valóságtartalma... csekély.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bocs, véletlenül benne maradt a "gépmenetben tényleg tudná..." kezdetű mondat. Azt még a videó megtalálása előtt írtam.
Szóval gépmenetben sem tudja a bő 100 méteren gyorsulást 100 km/h-ra.
Értem.
Nem azt mondom,hogy 100 méter,hanem akkor inkább úgy mondom,hogy "KB." 100 méter.
Az esetek legtöbbségében lassabban szoktam érezni a gyorsulást de mégis intenzívebben mint mikor szili van rajta a vonaton.
Az a kb. 100 m- es sztorim,meg csak egyszer fordult elő a sokból.
Ha 120-szal haladunk folyamatosan,fázishatárnál mikor a vezér áramtalanítja a gépet,lelassúl kb 110-re,aztán hirtelen amikor ránt egyet a vonat,akkor gyorsított vissza 120-ra.
Egy vasútbarát (én is az vagyok) érzékeli még ezt is. Hidd el.
Amúgy köszi a videót,hogy belinkelted.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Fázishatár alatti áthaladáskor Teloc (analóg) sebességmérő nem is mutat kiértékelhető mértékű lassulást.
Digitális mérés esetén is alig 1-2 km/h a változás.
Ezt vasútbarát/hozzáértő utasként sem lehet folyamatos haladás közben észlelni.... - esetleg elindulás esetén tűnik föl, hogy megtorpant a gyorsulás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Csakis a Királyvágányon "fölfele" közlekedve (ahol pedig utasszállítás nem történik)
esik kritikus helyre a fázishatár, szerencsétlen esetben ott előfordulhat erezhető lassulás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!