Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Gyorsvonaton van olyan, hogy...

Gyorsvonaton van olyan, hogy valakinek nem jut ülőhely, és állnia kell?

Figyelt kérdés
Sosem utaztam még gyorsvonattal, csak IC-vel, amin ugye helyjegyet is kell váltani. Ahol nincs helyjegy, ott előfordul, hogy annyian vannak, hogy valaki állva utazik, mint a buszon?

2017. máj. 31. 07:53
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

#9


Az illető feketeöves troll, ezért nem is reagáltam rá, de köszönöm :-)

2017. jún. 1. 05:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
100%

"Sajnos a vasútnak van még hová fejlődnie."


Elég lenne az is, ha nem fejlődne vissza.

Régebben sokkal gyakrabban jártak a vonatok, és kétszer-háromszor ennyi kocsival.

Most a megye második legnagyobb városából fél 8 és fél 2 között nem tudok vonattal kijutni a 13 km-re lévő fővonalra.

De a fővonalon se megy 2 órán keresztül gyorsvonat, személyvonat meg esetleg 5 órán keresztül.

Csak az IC-k járnak egész nap, gyakran csak 3 utas van rajtuk.


Napi vonatozóként, mostanában azért már sokkal ritkábban találkozom olyannal, hogy sok álló utas lenne, kivéve nagyobb ünnepek környékén, esetleg péntek délután.

A népet szépen leszoktatják a vonatozásról.

2017. jún. 1. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

Megmondom őszintén, mi (mármint család: szülők, testvérek) legfeljebb napi ingázásra vesszük igénybe a vonatot, távolsági vonatokat sosem használunk, hosszú útra inkább autó. Mi úgy vettük észre, hogy az elővárosi közlekedés azért viszonylag jónak mondható. Igaz, azért reggelente, főleg 6-7 között nagyon tömöttek a vonatok a főváros felé, és ugyanez jellemző délután 4-5 között kifelé (nyilván amikor emberek mennek munkába, és amikor mennek hazafele). Oké, mondjuk 20 percet ki lehet bírni állva, de azért jobb lenne, hogyha le lehetne ülni (kora reggel sokat tud az jelenteni), több órás utat végigállni viszont tényleg embertelen.

Bár állítólag elővárosra jönnek most emeletes vonatok, őszintén szólva nagyon várom már őket, kíváncsi vagyok, mennyire válnak majd be.

Ugyanakkor én úgy veszem észre, hogy miközben az elővárosi vasútközlekedés valamelyest fejlődik (bár nem tudom, mik a napi tapasztalatok mondjuk a Váci, Esztergomi vagy épp Székesfehérvári vonalon), de mindemellett a távolsági vasúti közlekedés az, ami finoman szólva is hagy kívánni valót maga után.

Igazából ingázás szempontjából is annyival nevezhető jobbnak a vonat, hogy egyrészt olcsóbb mint az autó napi szinten (hiszen vagy diákbérletet veszel, vagy a munkáltató fizeti a bérletet, legalábbis egy részét - igen, tudom hogy sajnos sok munkáltató nem hajlandó erre), és még mindig kevesebb pénzből megvagy, mintha autóznál. Másik érv mellette, hogy Pesten azért elég nagy dugók tudnak lenni, és bizony vonattal hamarabb érek be, mint autóval (ezt tapasztalatból írom, nem egyszer mértem már meg a bejutási időt).

Ami galibát tud okozni az az időközönkénti késések. Oké, 5 perc késést már nem is számol az ember, de néha vannak fennakadások, és akkor bizony durva késések vannak. Azért ez elég kellemetlen tud lenni, ha be kell érned a munkahelyedre/iskolába, vagy ha épp délután fáradtan munka/iskola után mennél haza, hogy otthon pihenj végre. Nem azt mondom, hogy mindennap van ilyen durva késés, de elég sűrűn ahhoz, hogy feltűnő legyen, hogy létezik ilyen jelenség.

Mindezek ellenére az elővárosi vasúti közlekedést személyes tapasztalatok alapján megbízhatóbbnak tartom, mint a távolságit. Aztán lehet, hogy nincs igazam, de én is csak a személyes tapasztalatokra tudok támaszkodni.

Azért távolsági közlekedésnél a már említett helyhiány mellett közrejátszik, hogy egyes vonalakon baromi sok a lassú jel, ráadásul a menetrend szerinti eljutási idő is egy kicsit sok azért. Arról nem is beszélve, hogy én még nem utaztam olyan távolsági vonaton, ami pontos lett volna (elővárosi vonaton azért elég sokszor tapasztaltam, hogy percre pontosan beérkezett), de lehet csak azért, mert nem utazok olyan gyakran távolsági vonatokkal.

Úgyhogy erre mondtam, hogy van még hová fejlődni. Egyrészt meg kéne oldani, hogy a vonatok végre pontosak legyenek. Arról nem is beszélve, hogy néhány helyen a menetrend szerinti eljutási időt is vissza kéne vágni (nyilván ilyeneken addig nem érdemes gondolkodni, amíg a menetrendet se sikerül tartani). Másrészt ugye ott van, hogy elég kapacitást kell biztosítani, hogy ne legyen az, hogy heringként kelljen utaznod a vonaton. Távolsági vonaton meg főleg ne. Ha ez a két alapfeltétel adott, akkor már lehet vitatkozni arról, hogy olcsó vagy drága a vonat, de én ezt a két dolgot érzem a vasút legnagyobb hiányosságának.

2017. jún. 2. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!