Mi az oka, hogy a nagykörút alatt sosem épült ki
kéregvasút?
Figyelt kérdés
Tehát a 4-6 villamos pesti szakaszán miért nem a föld alá épült? A kisföldalatti utasforgalmának többszörösét szállítja, a föld alatt, közvetlen az út alatt vezetve ez a kapacitás nőne. A süllyesztés és emelkedés a hidaknál mindkét irányban megoldott lenne, hiszen a hely megvan rá.
2017. máj. 8. 21:24
1/9 anonim válasza:
Nem vót rá píz.
2017. máj. 8. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Mert a Nagykörút alatt rögtön a Duna egyik korábbi mellékága csörgedezik, így magas a talajvíz szintje. Ezért is állnak vízben néha napokig a környező pincékben lévő transzformátorok, kiadós esők után.
2017. máj. 8. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Mert azt a helyet már elfoglalta főgyűjtőcsatorna.
2017. máj. 8. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Második helyesen beszél! A tágabban vett pesti belváros árterület, ennek megfelelő talajjal. Régebben az volt tervben, hogy a mai nagykörút helyén csatorna épülne, mint amilyen Bécsben is van.
A metróépítést a mélyben is nehezíti az öntéstalaj, a felszín közelében ez kifejezettebb. Tudom, ennem ellent mondani látszik a létező „kisföldalatti”.
Egyébként a Kelet-nyugati metró építési módszere is (tudomásom szerint) egyedülálló volt és budapesti néven lett ismert eljárás. Nem gránitba fúrtak, hanem ebbe a vegyes szerkezetű, rétegzett „masszába”, s azonnal ki is kellett bélelni, ahogyan haladtak előre.
2017. máj. 8. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Ez előzőek mellett az is hozzátesz, hogy a megállótávolságok abszolút nem metrótávolságok, még a 4-es metró megállói is közel vannak egymáshoz. Persze erre mondhatnád, hogy akkor hagyjunk ki megállókat, de melyiket? A belvárost szolgálja ki, nincs olyan, hogy "ez a megálló nem számít".
2017. máj. 9. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Én még annyit hozzátennék, hogy a kéregvasút a csomópontokban lévő aluljárók, és a keresztező 1-es és 4-es metró miatt is csak nagyon drágán lenne kivitelezhető.
Emellett a 4-6-os villamost egy fajta "mozgó járdaként" használja a közönsége, jellemzően néhány megálló miatt, két metró, hév vagy villamos közötti köztes átszállashoz. Ha leviszed a föld alá, gyorsabb lesz, de lassabb lesz az átszállás.
2017. máj. 9. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 Fatal_3rror_ válasza:
A klasszikus metrónak inkább városrész összekötő szerepe van. A 4-6-os meg a belvároson belüli elosztást szolgálja.
2017. máj. 9. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Technikailag nem kivitelezhető, de utasforgalmi szempontból igenis hasznos lenne, szerintem nem kell a blama ezzel kapcsolatban.
2017. máj. 9. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Nem a metróval való kiváltás lenne a megoldás, hanem a hálózat fejlesztése olyan módon, hogy kevesebb ember kényszerüljön a nagykörútra.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!