A kalauz megbüntethet úgy, hogy zárva volt a jegypénztár ahol felszálltunk?
Jött hozzánk a kaller, hogy kéri a menetjegyeinket mi mondtuk, hogy nincs. Ő erre közölte, hogy akkor 2000+menetjegy, mire mi nyilván felháborodtunk, este fél 9 volt, nem volt nyitva jegypénztár, hogyan kellett volna jegyet szülnünk? Megkérdzetük ezt tőle is, ő csak hajtotta a magáét, hogy akkor hamarabb kellett volna jegyet venni meg ilyenek, aztán közölte, h kéri a papírjainkat mert rendőrségi eljárás lesz szándékos bliccelés miatt és 10000 forintot kell fizetnünk (egyébként 3 megállót kellett mennünk). Aztán ott telefonált, a személyinkről beolvasott valakinek számsorozatokat aztán leszállított ahol amúgy is le kellett volna szállnunk. Lent megkérdeztem tőle újra, hogyan és hol kéne jegyet venni akkor ha már zárva vannak a pénztárok, erre azt mondta: "nem kell bliccelni"
Csak játszotta az agyát és a feltehetőleg szánalmas életét próbálta 2 gyereken levezetni vagy erre tényleg joga van?
Hát én 17 éve vonatozom, és a zárva volt egy jegypénztár, akkor csak visszakérdezett a kalauz, hogy nahát, zárva volt?
Még ha napközben, akkor is. Összevissza vannak nyitva mifelénk a pénztárak.
Egyszer nem büntettek meg emiatt, de gondolom le tudná azonnal kérdezni a pénztárat, nyitva van-e.
Ha igen, akkor jogos a büntetés!
Hát épp ezaz, volt már velem is ilyen napközben, a kaller megnézte, h tényleg zárva volt-e ott és akkor ahol felszálltam, látta, hogy igen, úgyhogy kiadta nekem a sima diákjegyet.
De ez a pali nem csinált semmit, meg se nézte és ezen a környéken az összes pénztár már zárva van ilyenkor
Ez így tényleg nem a normális eljárás.
Amennyiben az utas olyan helyen száll fel a vonatra ahol menetjegyvásárlásra nem volt lehetőség ,( pl. nincs pénztár,vagy már nem volt nyitva az adott vonat indulása előtt,jegy autómata nincs ) ,ebben az esetben a vonaton a jegyvizsgálótól lehet jegyet venni és pótdíj nélkül adja ki a menetjegyet. Tehát annyit kell érte fizetni amennyit,a pénztárban kellett volna.
Ha az állomáson van jegykiadás ,vagy esetleg már nincs jegykiadás de jegy autómata van ,ez esetben már a szabály kimondja nekik,hogy 2.600 ft pótdíjjal kell kiadni a menetjegyet.
MÁV-START VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ ZÁRTKÖRŰEN MŰKÖDŐ RÉSZVÉNYTÁRSASÁG SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI ÜZLETSZABÁLYZATA
„6.2.7. A kalauz nélkül közlekedő – a menetrendben KN-jelzéssel megjelölt – vonatok kivételével az első jegyvizsgálatkor a vonaton pótdíj megfizetése nélkül válthat a teljes utazási viszonylatra menetjegyet:
a) az utas, ha a felszállási állomáson nincs menetjegykiadás, a menetjegykiadás szünetel,”
↑
Ha felszálláskor nem volt sem nyitvatartó pénztár, sem működő jegyautomata, akkor jogosulatlan a pótdíjazás is és a leszállítás is, mivel nem kalauz nélküli vonat volt.
Ha panaszt tesztek, akkor a pótdíjazás időpontjából látszik, hogy nyitva volt e a pénztár, illetve, tudható, hogy volt-e jegyautomata.
Panaszt lehet tenni:
- levélben: MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.
- Faxon: 06 (1) 511 2093
- E-mailben: eszrevetel@mav-start.hu
Akkor van pechetek, ha hivatalosan nyitva kellett volna lennie a jegypénztárnak, csak éppen „szökésben" volt a pénztáros. Akkor nem egyszerű bizonyítaniotok, hogy nem volt jegykiadás.
2.000 ft pótdíj nincs.
2.600 ft a pótdíj,de csak akkor,ha úgy szálltál volna fel a vonatra ,hogy volt nyitva tartó pénztár és nem ott vetted meg a jegyet. Vagy,ha zárva is volt de autómata van.
De mondom. Ha zárva volt,nem volt autómata akkor annyi a jegy a kalauznál mint amennyi a pénztárban lett volna.
Ezt minden kalauz tudja.
Nem tudom milyen kalauzzal találkoztál te...
A kalauznak is ilyen stílusban adtátok elő? Abban az esetben ő is panaszt tehetne nálatok hogy a szülők nem voltak képesek megnevelni :D
A kérdésre válaszolva: ha nincs lehetőségetek jegyet venni az állomáson, akkor pótdíj nélkül ő kell adjon
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!