Nem gondoljátok felháborítónak a debreceni tömegközlekedés néhány furcsa "szokását"?
Már 1,5 éve Debrecenben élek és azóta élvezem a Kft. áldomásait. Rendszeres bérlet-vásárlóként eléggé zavaró, hogy csakis egész hónapra szóló bérletet lehet vásárolni. Van, hogy csak egy fél hónapot töltök itt, és úgy is kénytelen vagyok ilyet venni, mert így éri meg. Miért nem lehet olyanra megcsinálni a rendszert, mint a többi magyarországi megyeszékhelyen (pl. Bp., Szeged, Miskolc), hogy mindig az érvényesítéstől számított 30 napon belül használható fel?
Másrészt, az is eléggé felháborító, hogy a havi diák-bérlet 3700 Ft, míg minden más jelentősebb magyar városban olcsóbb. Mondjuk Budapesten 3450, annak ellenére, hogy ott mérvadóan több lehetőség van a tömegközlekedési eszközök kihasználásra, említve csak a 4 metróvonalat, a több tucatnyi villamosvonalat, a még több buszvonalat és persze a Duna-hajót se felejtsük ki. Ilyen szempontból az ár/érték arány közel sem azonos.
Harmadrészt, igaz hogy már erről volt kérdés itt, de csak megjegyezni szeretném, hogy ha a villamosokon van ajtóműködtető-gomb, akkor miért nem lehet azt használni, az összajtós módszer helyett?
Utolsóként pedig a tömegközlekedési adatokra épülő alkalmazást szeretném firtatni. Nyilván sok ember használja (több, mint 50e letöltés) vagy használta, mivel már nem engedélyezik a készítő számára, hogy a valós idejű adatokat közre tegye az alkalmazásában. Miért rossz, ha az emberek egy normális struktúrával rendelkező, megfelelő platformmal előállított, nem az Ő kezük alatt működő alkalmazást használnak? Bizonyára sokan tudják, hogy az Ők is készítettek erre egy alkalmazást, de az meg sem közelíti a korábban említett minőségét és összeszedettségét.
Köszönöm előre is a válaszokat.
Jelige mindezekre: Magyarország erősödik
Nem,nem felháborító.
Magyarország egyik legjobb helyi tömegközlekedési társasága Debrecenben a dkv.
Miskolcon 7 ezer a havi bérlet,Debrecenben 6.500 ft.
Miskolcon büdösebbek a járművek mint Debrecenben.
A villamoson minek az utasnak az ajtógombot használni,mikor a vezető úgyis mindig kinyitja az összes ajtót.
Tehát miért lenne felháborító. Nem az.
Ha gondod van,nem kell jegyet,bérletet venni és nem kell utazni a társasággal. Ennyi.
Szerintem is igen begyepesedett cég a DKV - ugyanakkor biztos, hogy az ország egyik legjobb járműparkjával rendelkezik!
A bérlet időbeli megosztása ill. annak hiánya is a hülyeség kategóriájába tartozik. Az árak esetén viszont az a lényeg, hogy el tudsz-e jutni az adott városon belül valahova? Igen, mindenhova el tudsz jutni. Hogy Pesten érvényes a dunai hajókra a bérlet, hát az örömteli dolog, de ez Debrecenből nézve teljesen érdektelen!
A egyeskének üzenem: a világ minden normális városában külön kezelik az utasok az ajtókat, mert így jelentős energia-mennyiséget tudnak megtakarítani a fűtésnél ill. a légkondi hűtésénél! Debrecenben így pazarolnak az energiával, ez jelenik meg a magasabb bérletárakban pl....
Egyes vagyok.
Kettes!
Amit az ajtókról üzentél a villamosokkak kapcsolatban,akkora hülyeséget írtál,hogy csak na.
Kicsit van rálátásom a dkv cégre.
#5
#2-es nem írt hülyeséget az ajtókkal kapcsolatban, sok helyen járok, és Miskolcon, Szegeden, valamint Pesten az arra képes villamosok ajtaját utasok kezelik, sőt még Pesten a buszok, trolik ajtaját is ahol erre van lehetőség, ezért sem szeretem Debrecent, télen örülök hogy jó meleg van a villamoson, erre ki kell nyitni minden ajtót, áramlik be a hideg, meg lehet fagyni, de lehet hogy abban a megállóban senki nem száll fel-le
Egyeske: itt Bergenben a villamosokra a végállomáson azonnal fel lehet szállni, ahogy az érkezők kiszálltak. A villamos ott áll bezárt ajtókkal, bent fűtés van! Amikor érkezik egy új utas, megnyomja az ajtónyitó gombot, és csak az az ajtó kinyílik, majd felszállás után bezár - minden ép elméjű ember örömre!
Debrecenben az utas kivárja a szélben, esőben az indulási időt, akkor begördül a villamos, minden ajtó tárva nyitva, és felszállnak a hideg villamosra...
Lehet, hogy te nagyon benne vagy a DKV ügyeiben, és ezt el is hiszem, mert ott gondolkoznak a normális ellenkezőjén a felszállásról, a takarékosságról, az utasok komfortérzetéről...
Az itteni villamosok festése meg sem közelíti a debrecenit, viszont gyorsabbak, és nem csikorognak a kanyarokban...
Egyes.. Mondhatnám üllj le 1-es. Ezzel a hozzáállással maximum a negatív véleményeket fogod erősíteni a cégről.
Tény, hogy a debreceni járműállomány országos szinten kiemelkedő korú és állapotú (fiatal, igen jelentős százalékban alacsonypadlós járművek). Ilyen szinten minta város, ez kellene máshol is, nem a kohószökevény Ikarusok, használt vackok és egyebek. Viszont, ha ilyen flotta van, ami egyébként alkalmas lehetne az egyedi ajtónyitásra miért is ne használnák? Télen a meleg bentmaradna, nyáron a légkondi hatásfokát rontja a feleslegesen nyitott ajtó. Hogy az utazóközönség egy része nehezebben állna rá és a kezdeti időszak kicsit döcögősebb lehet? Lehet, de ezt be kell vállani, pár tájékoztató anyag, egy kis kampány és idővel rögződik. Valahogy megtörtént a nyitott peronos villamosról is a váltás annó.
A díjszabási kérdést nem feszegetném, ez a cégen túl a tulajdonos városi önkormányzat hatásköre is, hogy mit hagy jóvá, hogyan tudja finanszírozni a tevékenységet, amit ugye a menetdíj bevételek csak részben fedeznek. Pesten is 3700 volt a diák, de amikor a rezsicsökkentés nagy hívószó volt pár éve a politikában, akkor több 'termék' ára is csökkent a BKK-nál. Hogy miért nincs csúszó érvényességű 30 napos? Az jobb kérdés.
Viszont amiről nem került szó a válaszokban: én a valós idejű adatok körüli hercehurcánál azért felkaptam a fejem amikor hír volt. Az aktuális világtrend éppen az, hogy a közlekedési cégek nyilvánosságra hozzák a menetrendi gtfs adatbázisukat, ha van a valós idejű adataikat, lehetőséget adva az app fejlesztőknek, vagy éppen törekednek a google maps tömegközlekedési keresőjével való integrációra. Példa: egy random pesti címről egy random pécsi címere már tud a google tömegközlekedési találatot adni. Pestre a Futár valósidejű adataival, valamint a MÁV és a pécsi cég menetrendi adataival kalkulálva. Ugye érezzük, hogy ez nem rossz dolog? Mert Debrecen úgy látszik nem...
Van Debrecenben is valós idejű közlekedési info, a "gondot" az jelentette, hogy egy külsős jobb - és így népszerűbb - apot készített, ami a DKV-nak nem tetszett...
Különben meg Debrecenben fogják az országban először bevezetni az e-intelligens jegyrendszert - pont a DKV...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!