Mi lehet az oka a veronai buszbalesetnek?
Részvétem azokat a szülőket, akiknek a gyereke meghalt a buszbalesetben.
13/f
Jaj, a különvonat meg majd kisiklik.
Minek síelni menni válaszoló: Láttad te azt az autópályát, ahol a baleset történt? Úgy nézett ki, mintha nyár lenne! 2017 van, már nem úgy működik, hogy ha beköszönt a tél, akkor nem utazunk, majd csak akkor, ha kitavaszodik, mint anno a postakocsikkal.
#33
Emelt sebességű (Tempo 100) vizsgát csak olyan autóbusztípus kaphat, amely 100 km/h-nál történő durrdefektnél is stabilan megállítható. Éppen ezért, amikor a gyártó (vagy más) kérelmezi az adott típus Tempo 100 minősítését, elvégeznek - többek között - egy un. kerékhasításos tesztet:
http://www.youtube.com/watch?v=ziql972crTc
Ez persze nem azt jelenti, hogy minden körülmények között meg lehet fogni az autót, de azért elég mérvadó mérés.
Idemásolok pár megfontolandó (általam kigyűjtött) kommentet a kuruc.infóról Szerintem is megfontolandó hogy a külföldi buszos utaztatást megtiltsák az iskoláknak!
Ha több iskola összefog akkor indíthatnak különvonatokat franciaországba, 3-4 busznyi emerrel már gazdaságos lenne. Ez lenne a korrekt megoldás a fárasztó és veszélyes buszos utazás helyett.
Tiltsuk már be az osztálykirándulást is, mert arra is busszal mennek Ópusztaszerig stb. Ha busz külföldön veszélyes, akkor itthon is az. Sőt a BKV-t is tiltsuk be, mert az ki is szokott időnként gyulladni!
Vonatmániás válaszoló, hallottál már a szajoli tragédiáról?
Azért egy Fro-ig tartó buszos út elég húzós, tapasztalatból mondom hogy minden utast nagyon igénybe vesz, és gondolom ez alól a vezetők sem kivételek. Ha iskolai csoportot utaztatnak ilyen hosszú távra akkor szerintem kötelezővé kellene tenni a tranzitszállás közbeiktatását. Ez az elvárható minimum. A buszon a váltósofőr sem tudja kipihenni magát. A belföldi utazás más, ott nem kell hosszan az éjszakába nyúló utakkal számolni az ország méretéből adódóan, így a sofőr elalvásának kockázata is jóval kisebb. A veronai esetnél szerintem a sofőr aludt el, és lesodródtak.
A vonatbalesetek a közútihoz képest elég ritkák, a mozdonyban van éberségjelző amit a vezetőnek időnként nyomkodnia kell különben megáll a vonat, meg magán a pályán is sokféle vonatbefolyásoló rendszer működik amik szintén megállítják a vonatot ha kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!