A szajoli kisiklott vonatnak (1994.12.2-án volt) mikor tudta meg a mozdonyvezető, hogy a mögötte vontatott vonat kisiklott?
Úgy volt,hogy Szajol 2. vágányán 110 km/ h val haladt bele egy váltóba ami el volt állítva kitérőre az 1. vàgànyra ,tehát gondolom 40-es kitérőbe volt a vàltó,és a mozdony valamint az első kocsi továbbhaladt,a màsodik és a többi kocsi kisiklott és tarolt.
Ez azt jelenti,hogy a mozdony az első kocsival haladt tovább és a mozdonyvezető nem is tudta lehet,hogy a màsodik kocsitól a vonat kisiklott Szajolban (de az első kocsiban utazók sem) ,hanem gondolom mikor a vonat érkezett meg Szolnokkra,ott tudta meg a vezér mi tőrtént,mikor ott a forgalmi szolgálattevők látták,hogy csak egy kocsival érkezik a gyors Nyíregyháza felől és szoltak neki mi történt Szajolban. Mert ahogy történt a kisiklás a vezér nem érezhetett semmit,ő biztos vezette tovább a vonatot,mert annak a vonatnak nem volt megállóhelye Szajolban.
Én így gondolom,hogy így tudhatta meg ,de biztos tévedek.
Nem írják,hogy hogy tudta meg a vezér.
Ezért kérdezem itt,hogy hogy tuthatta szerintetek meg a vezér és mikor,hogy mi történt?
Mert az ahogy leírtam az csak az én elképzelésem,hogy lehet Szolnokon tudta meg de lehet màr azonnal.
Valaki tudja a pontos választ?
A mozdonyvezető már a tragédia előtt tudta, hogy baj van.
A váltó nem átállítva volt, hanem egy szabálytalan tolatással átvágták a váltót.
A vonatnak nem kellett volna bemenni az első vágányra, a mozdonyvezető is tisztában volt vele, hogy nagy baj van, menetrend szerint egyeneseben kellett volna tovább haladnia, amikor meglátta, hogy a váltó át van vágva, reagálásra sem nagyon volt ideje.
Vizsgálták annak a lehetőségét is, hogy egy intenzív fékezéssel mi változott volna, s végül a szakértők arra a megállapításra jutottak, hogy csak rontott volna a helyzeten, akkor már a mozdony is kisiklik.
Jól írják.
Még pár dolog a témában: kezdő váltókezelő volt szolgálatban, talán az első (vagy legalábbis nem sokadik) önálló szolgálata volt ez.
Vágányútbeállításnál, tehát minden egyes vonat előtt az érintett váltók állítóemeltyűit (az állítókarokat) ki kell csappantani, és újra beállítani, pont az ilyen esetek elkerülésére. Ő ezt elmulasztotta, így nem derült ki, hogy a váltó nem abban a állásban van, mint amit bent az állítókészülék mutat.
Szajolban egy váltofelvágás volt!
F2 utasitás szerint a váltofelvágás
A válltó felvágás a helytelenül álló váltónak a gyökkel szemben haladó jármű kerekeivel történő átállitása!A válltó felvágás tiltott cselekemény ,balesetnek minősül.
A rugos váltók esetében a váltohoz a gyök felöl közlekedő jármű kerekei által történő üzemszerű váltóállitás( felvágás)nem tiltott cselekmény!
Biztonsági betéttel lezárt váltók nem vághatók fel.
Szajolnál történ egy tolatás ahol a váltot felvágták.
A balesetet el lehetet volna kerül ha váltókezelő ellenőrzi a váltót mert akkor azt tapasztalta volna hogy a ˇˇsúlykörtét" nem tudja átváltani...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!