Van olyan, hogy túllépik a sebességet a vonatok, ha késnek?
Ha pl. a 100-as vasútvonalon,ha keletkezik egy nagyobb késés,nem 1-2 percre gondolok,hanem 15-20 perc kéés esetleg. Szóval,ha ilyen adódik,van hogy "gázt ad" ,belegyorsít a mozdonyvezető ,hogy behozza a késést és a max. 120 km/h sebességet átlépi ,úgyis bírja a pálya és megy kb. 130-al is? Főleg ,ha olyan mozdonyvezető vezeti az adott vonatot aki szereti a sebességet. Előfordul,van ilyn?
Mindenki azt mondja,hogy 120 a max,viszont valamelyik nap jöttem haza Ceglédről és 10 perc késéssel indultunk,aztán azt vettem észre,hogy olyan gyorsan megyünk,hogy ahol a főút párhuzamosan halad a vasút mellett,simán lehagytuk a kamionokat meg a személykocsikat és behozta a késést,sőt Püspökladányba hamarabb érkeztünk 2 perccel (-2) - vel.
Szabályosan nyilván nem léphetik túl, raadásul a menetíró regisztratumát bármikor bekérhetik ellenőrzésre, azon pedig néhány km/h túllépés is látszik. A következmények pénztárcába vágóak. A mozdonyvezetők általaban nem érdekeltek a sebeségtúllépesben.
Olyan viszont van, hogy egy vonat menetrendjét különböző megfontolásokból a vonatra alkalmazható legnagyobb sebességnel kisebb tempóra írják és kesés esetére nagyobb tempót is engedélyeznek a szolgálati menetrendben. De ez a sebesseg sosem magasabb a vontató es vontatott járművekre valamint a pályára és a biztositóberendezesre érvényes legnagyobb sebességnél.
Btw a kamionok 80-90, a személyautók többnyire 80-100 km/h-val haladnak, szóval 120 km/h sebesség mellett már egyértelműen gyorsabb érzeted lesz a vonaton ülve
A Cegléd-Püspökladány szakasz jó példa. A sebes- és személyvonatok menetrendje annyira laza, hogy Szajol és Püspökladány között elég 90-100-zal menni, és úgy is még lehet korán érkezünk. Cegléden gyakran indítják késve a személyt csatlakozás miatt, így a 10 perc késés simán behozható a szabályok betartásával, tehát csak azzal, hogy 120-szal közlekedünk, mert maga a menetrend ott igazából 90-100-zal teljesíthető. Ennek menetrendtervezési okai vannak, hogy így vannak megírva, sok éve ilyen, de nagyjából csak a leírt állomások között érvényes, amit írtam.
Nem így az IC-k menetrendje, az nagyon szoros, ott nem nagyon lehet behozni késést, csak ha vastag az abroncs. Bővebben kifejtettem már itt: http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__8..
Tehát nem kell a mozdonyvezetőt azzal gyanúsítani, hogy túllépi a sebességet, mert ez hálózati szinten egyáltalán nem jellemző. Súlyos a büntetés érte, és mivel az összes START-os gépen van MFB, így online mindent látnak a feletteseink. A késéseket nem a mozdonyvezetők okozzák, így értelemszerűen nem kockáztatjuk az állásunkat holmi pár perc behozásáért a biztonság rovására.
Ahogy írják komoly szabályok és előírások vannak, nincs olyan hogy "130 mert úgyis bírja".
Azt már én is észrevettem hogy gyorsvonatnál behozható 120-as tempóval a lemaradás, Nyíregyházára érve 10-15 perc késések is be lettek hozva korábban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!