Mit csinál a MÁV-segédtiszt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
2012 óta már nincsenek rangok a vasútnál. Ráadásul ezek rangok voltak, nem beosztások, így többféle beosztás mellé is tárult a segédtiszt rang. A rangok az ismolai végzettséghez, vasúti gyakorlathoz, és a vasútnál eltöltött időhöz kötődtek.
Én közlekedésmérnökként azt hiszem Mér ök főtiszt-fogalmazó lettem volna de már nem adtak papírt a rangbesorolásról.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ahhoz lehet hasonlítani, mint a katonáknál vagy rendőröknél a tiszthelyettest. Alapból segédtiszti tanfolyamot kellett végezni ahol forgalmi és kereskedelmi tananyagot kellet elsajátítani és sikeres vizsgákat letenni. - 9 hónap alatt. A segédtiszti rangfokozatban az első rangfokozat a "segédtiszt". Arra volt képesítése, hogy szinte minden beosztásban végezhetett munkát egészen a forgalmi szolgálattevőig / a piros sapkásig/. Ahhoz még egy nagy vizsgát kellet volna tennie és még pár kisebbet.
A Kocsimester mint beosztás: állomásokon vagy rendező pályaudvaron több tolatócsapat munkáját összefogó, szervező, irányító és ellenőrző dolgozót takar.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!