Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az "útátjárós" lassújelekkel...

Az "útátjárós" lassújelekkel mit csinál a MÁV?

Figyelt kérdés

Vagyis a MÁV nyilván konzerválja. :D

Mit lehetne csinálni? Pontosabban mennyi idő lenne megcsinálni?

Gondolom vágányzár és az adott utat is le kell zárni.


2015. aug. 16. 10:09
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Mi a konkrét kérdés? Személyesen melyik oldalról -MÁV vagy közút- zavar?
2015. aug. 16. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Vonaton szoktam észrevenni ezeket, nem zavar mert nem vagyok időhöz kötve amikor vonatozom, és egyébként se mindig okoz késést (annak a vonatnak, amin utazom).

Csak elég gazdaságtalannak tartom különösen "régi" vonatnál az emiatt fékezéseket, meg ha amúgy is zűr van, tovább nő/nehezebben áll helyre.


Egyébként nem lehetünk kíváncsiak? :-O

Itt néhány kérdésre úgy reagálnak, mintha laikust nem érdekelhetné. Pedig vannak fórumok is, ott is vannak laikusok is. Én magam azért nem ott kérdezem meg, mert nem vagyok tagja...

2015. aug. 16. 10:42
 3/11 anonim ***** válasza:

Ezeknek a lassújeleknek inkább az útátjáró beláthatósága, pontosabban a beláthatóság korlátozottsága az oka. Ez lehet domborzati viszonyok miatt, épület miatt, esetleg növényzet miatt. Utóbbi ritka, hiszen kaszálással, bozótirtással megoldható, de egy fa már nagyobb falat

A földmunkát illetve bontást igénylő eseteknél pedig a költségek összemérhetőek a biztosítóberendezés telepítésének költségeivel. Nyilvàn ilyenkor azt kell kiszàmolni (becsülni), hogy a fénysorompó élettartamának megfelelő idő alatt elszenvedett időveszteség és kopás alacsonyabb-e, mint a fénysorompó telepítésének költsége. Ha igen, akkor nem éri meg az adott helyen megszüntetni a lassújelet.

2015. aug. 16. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Ennyire drága lehet megszüntetni?


Amerre többször járok, ott tuti belátható (nincs semmi) és pár éve még nem volt lassújel.

Egyébként megfordult már az én fejemben is, hogy néhol esetleg nem pályahiba, hanem "biztonsági" ok áll a lassújel mögött. :)



Akkor meg a menetrendet idomíthatnák hozzá, ha drága megszüntetni. Kíváncsiságból szoktam figyelni, és hétvégén amikor vonatozom, ha Szilis vonat van, 2-4 percet tuti késik, ha Flirt, akkor vagy pontos, vagy maximum 1-2 percet késik (szóval igen, áll, hogy engem személy szerint ugyan nem zavar, csak kíváncsivá tesz).

Megintcsak nem értek hozzá, ugyebár, de hétköznap csúcsforgalomban vagy borulás esetén számomra valami azt sugallja, hogy ez azért már számít.

Inkább vállalnák fel a 2-4 perccel hosszabb menetidőt, csak az utasok pontosabban érjenek céljukhoz és ne piszkáljanak még jobban bele a túlterhelt fejpályaudvarok "lelkivilágába".


Vagy nem?

2015. aug. 16. 13:36
 5/11 anonim ***** válasza:
Lehet, nem ugyanarról beszélünk. Ha valahová év közben, pályahiba miatt kerül ki a lassújel, az nyilván nem kerül bele az alapmenetrendbe (noha nyilván helyesebb lenne, ha ez megtörténne). Sajnos az ilyen lassújelek megszüntetése gyakran csúszik adminusztratív okok miatt
2015. aug. 16. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Én most csak az útátjárósakról beszéltem, azok tűntek utasként fel nekem. :)


Ahol már menetrendváltás előtt ott volt, ott miért nem került bele? :)

2015. aug. 16. 16:10
 7/11 anonim ***** válasza:

A figyelmetlen személygépjármű vezetők miatt kell gyakran bevezetni a lassúmeneteket.

Amit megfigyeltél, Kedves Kérdező, hogy a Szilis vonatok pár percet késnek, míg a Flirtek nem. Ez azért van, mert a Szilik általában nagyobb tömegű vonatot vontatnak (Bhv és Halbi kocsik kb. 30-40 tonnásak). Newton I. törvénye kimondja, hogy a nagyobb tömegű testnek nagyobb (hosszan tartó) erőhatásra van szüksége a meginduláshoz, illetve a megálláshoz. ---> Tehetetlenség, ami a tömeggel egyenesen arányos. A V43 esetében hamarabb meg kell kezdeni a fékezést, hogy biztosan a kitűzött sebességgel érkezzünk a lassan bejárandó pályarészhez. Ugyanakkor a kigyorsítás sem másodpercek alatt történik, különösen méretes vonat esetén. A könnyebb anyagból készült motorvonatok általában 1-3 egységből állnak, így a tömegük alig 200 T (átlagos Szilis vonat 300-400 T). Így szerintem érhető, hogy miközben a Szili próbál kigyorsítani, telik az idő, jelentéktelen késést okozhat (be lehet hozni, vagy ki lehet küszöbölni erőteljesebb fékezésekkel/gyorsításokkal, az utasoknak rendesen kellene kapaszkodni).

Visszatérve az átjárókhoz: sokkal jobb lenne, ha figyelmesebbek lennének az autósok és nem kellene őket elgázolni. Milyen ember az, aki a kürt megszólalásakor a sínre hajt?

2015. aug. 16. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Sok a nagyon buta ember. Legutóbb is valaki a vágányon sétált kifelé a megállóhelyről, felé tartott a Flirt. Mindezt a másik irányba 120 km/h-val haladó vonatból láttam, nem tudom, mennyire lehetett közel hozzá a Flirt, de mindenesetre Darwin-díjra esélyes dolognak tűnt...

Én néha az útátjárókban is félek, nem tagadom, kereszteztem már szabálytalanul vasútvonalat sajnos, ezerszer körülnéztem és füleltem. Ez se szép dolog, tudom...

De valaki a vágányon sétál 120-as pályán. Legközelebb az autópályán fog sétálni?

2015. aug. 16. 19:29
 9/11 anonim ***** válasza:

Az utolsó hozzászólásodhoz kiegészítésként, véleményként.


Nagyon sok helyen nincs út, vagy csak hatalmas, 4-5 kilométeres kerülővel. Na most az gyalog egy órásnál is több fölösleges plusz. Ilyenkor egyértelmű, hogy az ember a vasúton fog gyalogolni. Aztán amennyiben van egy csöpp esze, egyrészt figyeli a jelzőket, másrészt igen sűrűn néz hátra is, hátha helytelenben jön valami, még ha az nem is olyan gyakori jelenség. Én is sétáltam egy időben jó néhány kilométert a 120a-n, és még egyszer se csaptak el, de még csak húzós eset se volt.

2015. aug. 16. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Értem.

Pont a 120a-t kereszteztem marha szabályosan párszor, nincs ott útátjáró, pedig kellene valami...

2015. aug. 16. 20:18
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!