Miért nem közlekednek 9 kocsis MXa szerelvények pl. a szentendrei vonalon?
Figyelt kérdés
A peronok nyilván rövidek, de át lehetne építeni, cserébe a követési idő növelhető lenne, a HÉV-átjárók kevésbé lennének átjárhatatlanok a csúcsidőszakokban. Műszakilag egyébként megoldható lenne, azaz összekapcsolható és irányítható 3 kisegység.2016. júl. 21. 17:09
11/17 anonim válasza:
Szerinted mibe kerülne a Batyin és a Margit hídnál lévő HÉV állomások átépítése? Sok sok tízmilliárdba. Akkor, amikor azt sem tudja a főváros, hogy a szinte életveszélyes 3-as metrót mikor és miből újítsa fel. És mindezt csak azért, hogy rontsa a tömegközlekedés színvonalát. Mit mondjak, az ötleted "zseniális".
12/17 A kérdező kommentje:
Pedig nagyon is benne van, hogy a jövőben, mikorra teljesen elkészül az 5-ös metró/észak-déli reg. gyorsvasút, szükség lesz 9 kocsis szerelvényekre. Szóval egyáltalán nem biztos, hogy hülyeség lenne, ha a peronok már most olyan hosszúak lennének. Az 5-ös metróról ugye tudni kell, hogy a 3-as metróról, 4-6-os villamosról, 2-es villamosról is sok utast bevonzana. Szóval én nem tartom annyira hülyeségnek.
2016. aug. 7. 20:10
13/17 anonim válasza:
Az 5-ös metró még a hosszabb távú tervek között sem nagyon szerepel, ha most szélesítenék ki a peronokat, addigra leamortizálódna, mire "kellene".
Egyrészt a nagyobb forgalmat még mindig észszerűbb sűrített közlekedéssel kiszolgálni, másrészt aki a H5-ös HÉV-vel akar utazni, az 5-ös metró nélkül is megteszi, nem gondolom, hogy számottevő növekedést okozna.
14/17 A kérdező kommentje:
Már miért ne okozna számottevő növekedést? Átszállás nélkül be lehet jutni a belvárosba, és nem csak a 2-es metróval lesz közvetlen kapcsolat, hanem az összessel. Emellett gyorsabb is lesz az egész, mert a pályát is kénytelenek lesznek felújítani akkor már, és új járművek is lesznek.
Ha ez nem, akkor mi okozna számottevő növekedést?
Igenis várható tehát számottevő növekedés.
2016. szept. 13. 12:09
15/17 anonim válasza:
Attól, hogy a H5-ös HÉV kap még egy metró vonalat, attól nem fognak többen lakni Békásmegyeren, vagy Szentendrén. A HÉV-en kívül abba az irányba más, versenyképes menetidővel rendelkező vonal nem nagyon van. Azaz aki arra szeretne menni, most is a HÉV-et használja, ergó már most is "kapacitása maximumán" van. Attól, hogy Gipsz Jakab a 41-es villamos helyett az M5-ös metróról száll át, még nem okozott többletforgalmat a HÉV tekintetében.
16/17 A kérdező kommentje:
Nem fognak többen lakni? No azért hosszú távon a jó közlekedésnek van némi szerepe ebben is. De én sem erre gondoltam, hanem hogy az M5 jól megcsinálva simán versenyképes lesz az autóval szemben is. Nézd meg, a 3-as metrót mennyien használják. Ha feldarabolnánk villamosvonalakra az egészet, feleennyi utas, ha lenne összesen.
2016. szept. 14. 15:53
17/17 anonim válasza:
Abban ugyan igazad van, hogy néhányan áttérhetnek az autóról, de szerintem az M5 nyomvonala mentén azért nem annyira jelentős a célzott forgalom (aki Csepelről ténylegesen Békásmegyerre menne), szerintem azért nem kell a BKK-nak autósok ezreire számítania. Ugyan várható forgalomnövekedés, de szerintem azt egy 1 perces követési idő csökkentés bőven elbírná. És nem, még mindig nem a szerelvényt kell hosszabbítani, az nem növeli a versenyképességet az autóval szemben, hogy 4 metró érkezik be az állomásra, mire egy HÉV elindul. Hiába kényelmes a metró, a HÉV-re várni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!