Miért nem közlekednek 9 kocsis MXa szerelvények pl. a szentendrei vonalon?
A HÉV-eket jóval többen használják, mint ahányan áthajtanak (vagy szeretnének áthajtani) a vasúti átjárókon. Miért kellene az utasoknak többet várni a nagyobb követési idő miatt?
Normális helyen a közösségi közlekedés előnyt élvez az egyéni közlekedéssel szemben.
Miért kellene külön személyzet? (És ha kell is, a kalauz miért nem jó erre a célra?)
Egyébként 5 perc helyett 8 perc követési idő szerintem bőven belefér. Az emberek többsége általában egy konkrét járattal megy, ahhoz igazítja magát, tehát valójában nem szobrozza végig a követési időt a megállóban.
Németországban pl. az S-Bahn ennél jóval ritkábban közlekedik.
Kalauz csak a Budapesten kívüli szakaszokon van a héven.
Egyébként egyrészt szerintem nem igazán lenne rá igény, másrészt nincs annyi szerelvény, amennyire szükség lenne ehhez a fajta üzemhez. Azonos kapacitás mellett pedig utasszemmel nézve kedvezőbb, ha rövidebb szerelvények közlekednek gyakrabban, mivel jobban elviszi a tömeget az állomásokról, és kevesebbet kell várakozni illetve gyalogolni a peronon.
Basszus, szóval véletlenül van egy HÉV vonalunk, ahol egész jó a járatsűrűség és még utas is van, de milyen jó lenne ritkítani.. Dobd be ezt az ötletet reggel a HÉVen, szeretni fognak.
Német példát sokmindenre lehet hozni, de, hogy pont az elavult infrastruktúrájú, elavult járműparkú HÉV vonalakat építsük át milliárdokért azért, hogy ritkíthassuk.. Gyönyörű elképzelés, akár Tarlós úr tanácsadója is lehetnél, neki vannak hasonlóan "haladó", korszellemnek "megfelelő" elképzelései..
Nincs értelme egy hosszú járműnek!
Bár reggelente nem látom a Szentendrei HÉV-et, de ahogy hétvégén "kinéz", a 2-es metróból, a villamosokból és a vonatokból kiindulva a HÉV-en kifelé az első és a Batthyány tér felé is az 1. kocsiban nyomorog az utasok nagy %-a.
Inkább állnak az emberek egymás hegyén-hátán, egymás intim szférájában, mozdulni se nagyon tudnak, akár 20-30-40 perces utazások alatt olvasni, tanulni, telefonozni, rejtvényt fejteni se tudnak. Mert nem akarnak fél percet veszteni vagy 50 méterrel többet gyalogolni (amúgy is az emberek nagy része mozgáshiányos) azért, hogy élőlényhez méltó körülmények között utazzon és utazás közben is pihenhetne...
A 9 kocsis HÉV-ek utolsó 3-4 kocsija nagyon alacsony kihasználtsággal közlekedne, ellenben a járatritkítás hatására az első 1-2 kocsiban még nagyobb zsúfoltság...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!