Mi értelme van kiszervezni a BKV-tól az autóbuszok üzemeltetését, amikor az a fővárosnak nagyságrendekkel többe kerül?





A kiszervezés értelme, hogy mivel a BKV-nak nem futja új buszra és hitelt sem kap, a flotta fiatalítását meg valahogy muszáj megoldani. Ennek kellemes mellékterméke 1. hogy a BKV buszágazatot versenybe hozza, ezáltal talán nő a hatékonyság 2. a piaci szereplők között is versenyt generál (na ez nagyon eddig nem történt meg, kis piac vagyunk hozzá).
Az jó kérdés, hogy a Volán miért kap pénzt ha a BKV nem (ha ismered a kormány Budapest-politikáját, akkor ez se meglepő). Az Arriva nem kap pénzt beszerzesee, lévén magánszolgáltató, ez az egész rendszer értelme.





Nézz szét a tulajdonosi körökben. Ott megtalálod a választ. :-)
Egyébként alvállalkozóknál sem keresnek kevesebbet mint a BKV-nál, hiány van.










Vegyes érzéseim vannak ezzel kapcsán, mert a BKV is alkalmazott alvállalkozókat - Dél-Budán és Észak-Pesten. Most ezek kerültek át a BKK-hoz.
Nem szeretem ha egy cég bebetonozza magát és nincs alternatíva az adott szegmensen belül. A másik: azért a BKV háza táján sem volt minden rendben, de ez, elsősorban a vezetői szinten látszik meg.
Az hogy mi lett - azt mondjuk én sem tartom jónak. Ha nem lettek jobbak, hanem rosszabbak a munkakörülmények, akkor ténylef tenni kell valamit. Azt azonban meg kell jegyezni, hogy a BKV kapta meg az Alstom metrókat, CAF villamosokat és az új hibrid Volvo buszokat (bár úgy tudom, van még más új busz is - azt hiszem az Ikarus/MABI az).





Az lemaradt, hogy most a BKK betonozta be magát. A Taxis dolgit a mai napig nem értem, mi közül lett hozzá, viszont emiatt nem a BKK-t kell támadni (elsősorban), mert a taxisok 'belső köre' intézte el.
Vitézy távozása után, számos projekt lett felejtős (jó, őt sem sajnálom), csak kár, hogy a M1 nem megy ki a Vasútmuzeumig (M3 pótlásra kiváló alternatíva lenne), illetve azt sem értem, miért kell külön kezelni a fejlesztéseket, felújításokat (pl. több helyen is, az út felújításnál, a villanos sinekhez nem nyúltak).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!