Lenne igény egy metróvonalra ezen az útvonalon szerintetek?
Flórián tér - Amfiteátrum - Kolosi tér - Hajós Alfréd uszoda - Szent István park - Nyugati pu. - Oktogon - Keleti pu. - Hidegkuti Nándor stadion - Kőbánya alsó - Új köztemető - Ferihegyi repülőtér
Esetleg lehetne egy betétjárata is a Nyugatitól a reptérig, mivel valószínűleg az a szakasz lenne forgalmasabb.





Szerintem simán a 3-ast kéne kivinni a reptérig.
Budára meg építeni egy észak-déli vonalat, a külső bécsi úttól budafokig, persze nem végig föld alatt, és főleg nem fúrt alagútban.










Ha a választópolgárokat kérdezed, akkor mindenki egyből bólogat.
Ha a közlekedésszervezéshez értő szakembereket kérdezed, akkor szigorú értelemben vett metróra nincs szükség ezen az útvonalon.
Azonban az M5 (inkább eszak-déli regionális gyorsvasút) koncepciójában pont szerepel a felvázolt útvonal eleje, ha nem is pont ezekkel a megállókkal. Az Oktogontól pedig az Astoria-Kálvin tér-Boráros tér-Közvágohíd útvonalon vezetne tovább a vasútvonal. Így a H5, H6, H7, S21 vonalak össze lennének kötve a város alatt és nagy mértékben lecsökkenne a belvárps elérési ideje az elő- es külvárosok felől.










Keleti vs Nyugati: kár a két pályaudvar közötti átszálloforgalom miatt emmentálivá fúrni a várost plusz kibåszni a teljescdéli agglomerációval, mert a forgalmat bőven elviszi a mostani metrós kapcsolat. Továbbá Kőbanya-Tehernél van tavlati terv egy atszálló állomas letesítésére, ami tovább tompítja az ilyen irányú igényeket.
Reptér-Keleti: most úgy néz ki, a 100a megy a reptérre. Zuglónál leszállva már egyáltalán nem lesz kihívás a Keletit elérni. A kőbanyai átszállo állomás pedig itt is segítene.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!