A régi 5 sebességes Ikarusoknak mennyi volt az utazósebességük?
Nem váltó hanem motorfüggő.
Az ősrégi, első szériás városi 260-asok is elmentek ha nagyon kellett 70 körül a két fokozatú készült Praga váltóüval is.
(két fokozat + látszólagos 3. a 2. fokozatban rövidrezárt nyomatékváltóval)
Az 5 gangos ATRA-ASH váltóval szerelt kocsik kiviteltől függően 58-107 km/h közötti sebességre voltak képesek - legalábbis a gyári adatok szerint. De pl. a GC 65-43 rendszámú IK255-öst anno 131-nél mérte be a trafipax.
A 6 gangos kocsik vége szintén kiviteltől függ (papíron 63 és 112 közé esik, valójában ennél több).
2-es!
Az ősrégi Praga városi automata váltó 3 sebességes volt.
(B Z I II A N)
Az I-II gombok használatával kizárólag az adott fokozat dolgozott.Erre azért volt szükség,hogy hegymenetben ne váltson felfelé az automata,mert a következő fokozathoz gyenge volt az áttétel,és csak feleslegesen kinlódott volna a busz,a váltó,meg minden.
Anno tipikus ilyen járat volt a 21-es az Istenhegyi úton.
:)
Ne okoskodj!
A Praga váltó 2 (kettő) sebességes volt. Pont. Ez tény.
Te azt írsz amit akarsz, attól a tény még tény marad.
Láttál már Praga váltót szétszedve? Nem? Naugye.
Amit te harmadik sebességnek vélelmezel, az a 2. (második) fokozatban a váltó előtti hidraulikus nyomatékváltó reteszelése miatti kicsi, de érzékelhető motorfordulatszám csökkenéssel egy időben történő enyhe rántás miatt tűnik újabb fokozatnak.
Lamellás tengelykapcsolókkal választott a váltó az összesen két féle áttétel közül.
Csak a kedvedért túrtam egy oktatóanyagok:
https://www.youtube.com/watch?v=d1fkUuBPoa8&feature=youtu.be..
Szóval, hány sebességes volt?
Most ne gyere azzal, hogy a hátramenet volt a harmadik...
Tévedni emberi dolog, tévedést nem beismerni már kevésbé.
Hát a video végén mondja,hogy van egy harmadik fokozat is.
Ember,szedd már össze magad!
Köszi a válaszokat, de én nem a végsebességre gondoltam, hanem a tartós, hosszú távú utazósebességre. Pl. menetrend szerinti távolsági járat, 5 sebességes távolsági Ikarus.
Persze, nyilván ment az is 70 km/h-t, de gondolom nagyon pörgött már a motor.
Egy igazi 70-es évekbeli buszvezetőt kéne erről megkérdezni, hogy ő mennyivel ment tartósan az 5 sebességesekkel.
Viszont az érdekes, hogy a 3-as Voithosnak és a 4-es ZF-esnek különböző a végsebességük, pedig ugyanúgy 1:1 az utolsó fokozat áttétele mindkettő váltón, ha jól tudom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!