Ha a kettes és a négyes metró vezető nélkül megy akkor a hármas metrón miért kell vezető?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A kettesen van vezető. Kizárólag a 4-es megy vezető nélkül.
Az ok egyszerű: csak ez a vonal lett olyan biztosítóberendezéssel kiépítve, amely emberi beavatkozás nélkül is kellő üzembiztonsággal tudja garantálni a közlekedés biztonságát. Nyilvan idővel a többi vonal is atépíthető így, de rengeteg pénz és nem biztos, hogy megéri.
A felszíni közlekedésben a rengeteg ertékelendő külső információ miatt még nagyon messze vagyunk az automatizálástól. Egyelőre a szeparált rendszerek automatizálásánál tartunk, a többi még csak kísérlet. De 10-20 év múlva mar lehet, hogy nem mindenhol tudsz köszönni a villamosvezetőnek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1. A kettes vezetővel megy, ráadásul kettővel, mert ott egyáltalán nincs vezérlőautomatika, mint a 3-ason.
2. Azért megy vezetővel az M1,2,3, mert teljesen más biztonsági berendezéssel épült, utólag pedig ezt sehol nem szokták kiépíteni, mert aránytalanul drága és macerás már.
3. A busz, troli, villamos a forgalom része, gyalogosok, autók, biciklisek, mindenfélék mennek át előttük, keresztezik egymást, nem pedig egy elzárt, mindentől független pályán mennek, mint a metró.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jelenleg ugye 3 metróvonal van (az 1-es az metrónak csak jóindulattal nevezhető, az egy földalatti villamosvonal).
Ebből 2 vonalon "félautomata" vezérlés van, tehát maga a vezető nem sok mindent csinál egyiken sem (ajtó zárás/nyitás, illetve a vonatnak az indulási utasítás kiadása). Ez a 2-esen és 3-ason van így, egyébként a két rendszer technikailag teljesen különböző, de a lényeg, hogy vezetni nem nagyon kell.
A 4-es eleve úgy épült, hogy teljesen automata legyen, tehát ezt a 2 funkciót is a számítógép csinálja. Sem a 2-est, sem a 3-ast nem lenne túl olcsó átalakítani, mivel a jelenlegi rendszer nem alkalmas a teljes automata vezetéshez, szóval le kéne cserélni. Bár a 2-esé új rendszer, a 4-esével egy időben épült ki, és ugyanaz a cég szállította, de ettől még különböznek.
Mondjuk az jogos kérdés, hogy akkor már miért nem lett a 2-es is automata - szerintem azért, mert akkor a régi szerelvényekről az újra átállás komplett leállást igényelt volna, így meg fokozatosan 1-1 nap kihagyásokkal be lehetett vezetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!